• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Water bijvullen cv lukt niet

Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag allen

De herfst komt eraan dus wou even de CV checken. Door het ontluchten van de verwarming is er wat druk weg geraakt op de verwarming en zou graag deze bijvullen.
Bij het bijvullen loopt het mis. Ik open eerst het kraantje dat wit omcirkelt is (zie foto's) en daarna het kraantje aan de rode cirkel. Probleem daarbij is dat het water (aan de kraan met het rode cirkeltje) er langs achter uitspuit en er geen druk bij komt. Het lijkt wel of ik gewoon de kraan open draai in de keuken, het zijn dus geen druppeltjes die eruit komen...

Heeft dit te maken met een vastgelopen terugslagklep of doe ik hier iets mis?

Alvast bedankt voor jullie tips.
 
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Er lijken plots waterdruppels uit de ketel te komen. Zie foto
 

Bijlagen

  • 2FA2C781-449F-4E26-B86F-0326DF4FE1E2.jpeg
    2FA2C781-449F-4E26-B86F-0326DF4FE1E2.jpeg
    163,1 KB · Weergaven: 23
Lid geworden
22 nov 2020
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
1
Korte samenvatting:
  • Het bijvullen van water lijkt niet te lukken, ik hoor geen water stromen bij het openen van de kranen.
  • De meter lijkt amper/niet te bewegen bij het bijvullen/aflaten van druk op de verwarming.
  • Als ik kranen een hele tijd laat openstaan begint het overdruk ventiel te lekken. Laat ik er wat druk af stopt het lekken.
Conclusie: Drukmeter op de ketel stuk? Of hebben jullie nog andere ervaringen? (De vulset heb ik alvast vernieuwd)
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Koop een flexibel (voor op schell kraantje : (3/8 duim) en een manometer (kost samen geen 10€ ) en je kan zelf de waterdruk meten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Als ik heel uw topic lees dan lijkt het mij bijna zeker dat uw drukmeter stuk is of geblokkeerd zit.
Heb je buiten de drukmeter op de ketel nog een externe drukmeter ergens ?
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Al eens getikt op het drukmetertje ?
Op hoeveel druk werkt uw ketel gewoonlijk ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan