• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

warm waterboiler maakt raar geluid

Lid geworden
19 mrt 2021
Berichten
11
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hi,

Een paar weken geleden werd er een nieuwe boiler geïnstalleerd en nu is me opgevallen dat deze soms een kloppend geluid maakt.
Vooral s'avonds (tussen 19u - 21u) hoor ik het vaak. Op andere tijdstippen heb ik het ook al gehoord maar niet zo vaak.

Ik heb het even opgenomen:
Geluid

Je kan het 2x horen: rond 7s en 37s

Temp staat op 65graden.

20210318_201235.jpg

Is dat geluid normaal of is er iets mis mee?
 

M1ke

Actief Lid
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
195
Waarderingsscore
86
Punten
28
Ivm het geluid van het filmpje, daar denk ik dat de verbruiker de boiler moet zijn.
Op dat moment stond er niets anders open of was er iets dat water gebruikte.
Het geluid uit het filmpje is ook meerdere keren hoorbaar in een korte tijd; vb 10x in 30min, dan een hele tijd niets meer.

De vorige boiler hing iets lager, de nieuwe nu iets hoger waardoor er langere leidingen op aangesloten zijn.

Ben je zeker dat dat niet gewoon de druppels/water zijn uit de drukgroep die vanonder op de afvoerleiding vallen/kletsen?
Bij mijn boiler hoor ik dat, tot in de kamer ernaast.
Is dan meestal na water gebruik want dan komt daar koud water bij,begint dat weer uit te zetten en komt er weer wat vrij.
 
Lid geworden
4 apr 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey Michael,
wat was de oorzaak van het probleem uiteindelijk? Ik heb hetzelfde probleem. Het kloppen in de boiler. Alles werkt normaal verder.
 
Lid geworden
2 okt 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Al een oplossing gevonden? Heb dit ook, telkens een klap bij gebruik water in keuken, badkamer en toilet, als ik de boiler ontlucht, en veiligheidsgroep dicht zet, komt dit niet voor. Pas appartement vorig jaar gekocht, en weet wel dat boiler nog maar recent was vervangen. Waterleidingen al meermaals volledig ontlucht, vanuit kelder met hoofdkraan en terugslagklep. Zou een waterslagdemper plaatsen na de boiler dit oplossen?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan