• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Volle steense muren isoleren of niet?

Lid geworden
2 okt 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,

Wij zijn begonnen met het verbouwen van een huisje van rond 1900, volle steense muren. Hebben reeds het dak vernieuwd en zouden nu stilletjes aan willen verder doen met de rest van de bovenverdieping maar zit met een dilemma, de buitenmuren langs binnen isoleren of niet? Langs buiten is geen optie door beschermde gevel en zeer smalle oprit naast het huis, enkel de achtergevel zou langs buiten geïsoleerd kunnen worden.

Ik weet dat deze vraag reeds enkele keren gepost is maar vind nog altijd geen overtuigend antwoord , de mogelijke nadelen lijken me niet op te wegen tegen de voordelen. Ook is de woonoppervlakte klein en zouden we hier wel wat plaats mee verliezen (kamertjes van 4 op 4).

Ik ben bang voor vochtproblemen in de muren en voor mijn balkkoppen van de houten roostering van de bovenverdieping.

Heb al met diverse mensen uit de bouw en verbouw sector gesproken maar iedereen lijkt hier een andere mening over te hebben.

Ik lees graag jullie technisch onderbouwde mening.

Dank bij voorbaat
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan