• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Vloerverwarming

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
608
Waarderingsscore
238
Punten
43
Deze nacht is voor het eerst de vloerverwarming terug aangesprongen.

Sochtends bij vertrek was het 8°C buiten.

Nog mensen waar deze is aangeschoten ? ?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Als je gevraagde temp niet behaald wordt, springt die aan. Veel zal dat niet zijn, want is maar net de temp behouden dat de CV moet doen dan
 

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
608
Waarderingsscore
238
Punten
43
Uhu. Vroeg me af op hoeveel °C de mensen hier hun vloerverwarming hebben en of deze ook bij hun (snachts) al eens is aangesprongen
 

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
1.443
Waarderingsscore
433
Punten
83
Uhu. Vroeg me af op hoeveel °C de mensen hier hun vloerverwarming hebben en of deze ook bij hun (snachts) al eens is aangesprongen
Mijn verwarming staat op 21°C, en ik heb geen idee wanneer die aanschiet.
Dat zal wel al gebeurd zijn ja, who knows, who cares.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Uhu. Vroeg me af op hoeveel °C de mensen hier hun vloerverwarming hebben en of deze ook bij hun (snachts) al eens is aangesprongen
21,5°
vermoedelijk nog niet, maar dat merk je dan ook niet, want dan springt die maar even bij om te voorkomen dat die onder de 21,5° komt.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Je kan je verwarming toch gewoon 'uit' of op 'alleen warm water' zetten? Als deze enkel de buitentemperatuur volgt zonder kamertemperatuurinvloed is het normaal dat deze aan gaat bij 8 graden. Verwarming staat bij mij nog gewoon uit dus aanvoertemperatuur zal rond de kamertemperatuur liggen (+- 21)
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Uhu. Vroeg me af op hoeveel °C de mensen hier hun vloerverwarming hebben en of deze ook bij hun (snachts) al eens is aangesprongen
Als je de kamerthermostaat bedoelt, 19°C hier.
 

DirkDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
608
Waarderingsscore
238
Punten
43
Inderdaad. Was gewoon benieuwd. In mijn omgeving heeft niemand vloerverwarming dusja..

Hier staat hij ingesteld op 20.5 graden. Snachts was het 8°C en dus was het binnen goed afgekoeld, waardoor hij snachts al eens was aangesprongen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Met een redelijke isolatieschil en massieve binnenmuren van meer dan 20cm dik, duurt het wel even eer de binnentemp daalt
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
De gewenste temperatuur van de kamerthermostaat (living) is hier steeds 22°C
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Hier staat de thermostaat normaal op 22, maar in de zomer heb ik die op 20 gezet om te vermijden dat de vvw snel zou aangaan.
Nu staat die nog steeds op 20. Het is nieuwbouw dus goed geisoleerd.
Afgelopen weken hadden we nog heel wat warmtewinst overdag van de zon. Ik wil niet dat de vvw 's nachts draait als de zon om 8u binnen schijnt en alles binnen het uur op 23° zet.
 

VdE

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 sep 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
138
Punten
43
Zonnewering werd hier deze week nog gebruikt. Temperatuur 's ochtends 21,7° met uitgeschakelde verwarming.
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Geen thermostaat hier, gebruik een stooklijn en de temperatuur is altijd tussen 21 en 22 graden. Ketel staat nu op enkel warm water en het zal nog wel efkes duren voordat ik hem terug inschakel
 

J-H

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2015
Berichten
220
Waarderingsscore
106
Punten
43
Onze ketel staat ook enkel sww, thermometer gaf s ochtends eens 19gr aan maar vanaf volgende week (kouder) gaat de gaskachel s morgens een kwartiertje aan. de zon zorgt (hopelijk) voor de rest...

Al gaan vanaf volgende week de ramen op het verdiep terug toe, misschien is dat in combinatie met de waakvlam van de kachel al voldoende voor enkele weken.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Onze ketel staat ook enkel sww, thermometer gaf s ochtends eens 19gr aan maar vanaf volgende week (kouder) gaat de gaskachel s morgens een kwartiertje aan. de zon zorgt (hopelijk) voor de rest...

Al gaan vanaf volgende week de ramen op het verdiep terug toe, misschien is dat in combinatie met de waakvlam van de kachel al voldoende voor enkele weken.
Als je woning zo energiezuinig is, dat een waakvlam ze op temp kan houden, is het zeer raar dat je nog een atmosferische ketel hebt. En die hangt dan in een leefruimte ?
 

J-H

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 apr 2015
Berichten
220
Waarderingsscore
106
Punten
43
Onze ketel staat ook enkel sww, thermometer gaf s ochtends eens 19gr aan maar vanaf volgende week (kouder) gaat de gaskachel s morgens een kwartiertje aan. de zon zorgt (hopelijk) voor de rest...

Al gaan vanaf volgende week de ramen op het verdiep terug toe, misschien is dat in combinatie met de waakvlam van de kachel al voldoende voor enkele weken.
Als je woning zo energiezuinig is, dat een waakvlam ze op temp kan houden, is het zeer raar dat je nog een atmosferische ketel hebt. En die hangt dan in een leefruimte ?
De waakvlam van de gaskachel in de leefruimte. Op temperatuur houden is veel gezegd, maar het verschil tussen 18 en 19 graden 's morgens wel.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Zelfs mijn SWW brander van bijna 20 jaar oud heeft geen waakvlam meer.
Eigenaardig dat een hedendaagse ketel dat dan wel nog heeft.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Het gaat dus over een oude gaskachel in een leefruimte, wat eigenlijk nog raarder is ..
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.036
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Hier was het vanmorgen nog 21,5°. De verwarming staat nog steeds uit.
Deze week gaat regenen, en veel (hoop ik), dus misschien zal ik die eind van de week toch moeten aanzetten voor de badkamer. Maar de verwachte temperaturen blijven redelijk hoog.

Voor de rest heb ik net 6 stere hout in gedaan (4 kuub gestapeld), dus oktober zal er voor de rets van het huis nog geen gas gestookt worden, lijkt me.
Tenzij het nu echt snel kouder wordt.

Even snel rekenen wat dat kost: 400€ voor ongeveer 12000 kWh, dat is 3.3 cent per kWh, maar mijn rendement is natuurlijk niet zo hoog (wel een naverbrandingskamer en convectiekamer, volgens de documentatie moet ik boven 70% halen) dus tov gas wordt dat dan ongeveer 4,5 cent.
Dat is de prijs van gas tot voor enkele maanden.
Maar ik heb er gelukkig extra lichaamswarmte voor in ruil: bij het stapelen en bij het in huis halen (en bij het poetsen).
 
Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan