• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

vloerisolatie boven kelder?

jan_v

Lid
Lid geworden
10 jan 2011
Berichten
139
Waarderingsscore
1
Punten
18
Beste,

Ik zoek een oplossing om isolatie te platen boven de kelder.
Het kelderplafond bestaat uit een soort keramische potjes en de overspanning is maar 2 meter.

Veel plaats heb ik helaas niet. Op het diepste punt een 5 cm als ik mijn chappe tot 4 cm beperk.
Vloerverwarming heb ik niet nog moeten er in dit stukje iets van buizen lopen.
Het laagste punt is maar een 2 cm.

Echt effen is het niet, maar ik kan het wel effen krijgen indien nodig.

Best met van die isolatiechappe werken. Maar echt goede isolatie lijkt me dit niet.
Of XPS platen leggen om iets te winnen tov EPS?

mvg

PS: isoleren in de kelder zal niet eenvoudig zijn omdat de kelder nogal laag is.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Isolatiechape is zelden een volwaardig alternatief
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Zonder vloerverwarming is het te effect van vloerisolatie ook niet "dat". Meeste warmte verlies je door dak en ramen/muren. Daarenboven is het tempverschil tussen verwarmde ruimte en kelder ook veel kleiner dan met de buitenomgeving.
 

jan_v

Lid
Lid geworden
10 jan 2011
Berichten
139
Waarderingsscore
1
Punten
18
Dus, ik doe geen kwaad met een paar plaatjes XPS met voldoende druksterkte te halen.
1. Eerst de potjes vlak maken (cementrestjes eraf).
2. Bouwfolie
3. XPS
4. Chape
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan