• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Tuinhuis (laten) metsen

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Hallo,

Mijn dochter zou graag een vrij groot tuinhuis zetten.
We hadden eerst gedacht aan een houten,maar dan moet je na 20j misschien een ander zetten.
Daarom zijn we aan het overwegen om één te laten metsen.
Nu wat zijn de richtprijzen per m² voor metselwerk? (Binnenmuur snelbouw-Buitenmuur gevelsteen)
Afmetingen 10mx4m
Zelf doen denk dat het te lang gaat duren

Mvg Serge
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.562
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
en ze kunnen de pakken steen met de camionkraan direct op zen plaats zetten of stuk per stuk 150 meter dragen ?
funderingen ?
dak ?
centrum antwerpen of net voor het bord "einde beschaving" (bij wijze van spreken )?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Houdt wel je omgevingsvergunning in de gaten!
Je zal de eerste niet zijn die alles terug mag afbreken omdat ze geen rekening hebben gehouden met de optelsom van tuinhuis + garage + carport + hondehok + serre + fietsenkot + duiventil of weet ik veel.
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Jaja daar gaan we zeker rekening mee houden stel je voor.
De beton is al gegoten enz
 

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
380
Waarderingsscore
273
Punten
63
tuinhuis in hout na 20jaar afbreken wil zeggen dat er vandaag niet over nagedacht is !

sommige (tuin) huizen in metselwerk zijn na 20jaar ook om af te breken, helaas ...

dus niet op het materiaal schieten, wel op het mannetje
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.491
Waarderingsscore
971
Punten
113
Inderdaad, ik zou niet weten waarom een goed gezet houten tuinhuis slechter is dan een gemetst.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Lekker zelf doen !
Mijn tuinhuis van 7m voorzijde x 5 diep , maar met links slechts +-60 cm diepte en rechts +- 5 meter diepte ( muur 3 meter + "knik" van 2 meter ) heb ik voor en na op minder dan 1 maand gemetst..........facade rondom en betonblokken binnenin.....lang duren ???
Let op , dat was +- 20 lopende meter rondom hee , in hoeken en kanten , geen ruimte aan bepaalde kanten ....10x4 is veel sneller te metsen denk ik dan.
Ik kon bij wijze van spreken eerst steen per steen metsen , na 40 cm hoogte rondom kon ik al 6 stenen tegelijk 'in de lengte) metsen.....(facade)
Betonblokken viel wat tegen , daar zou ik nu snelbouw voor nemen.
Welk dak komt erop ? ==> plat/punt/epdm/roofing/1 schuine kant/andere.........
Het staat je natuurlijk vrij om prijs te vragen aan een metser...
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Ja maar een houten tuinhuis is wel meer onderhoud,en ze moeten niet zeggen dat het niet waar is.
Mijn tuinhuis is perfect onderhouden,om de 5j afschuren en terug schilderen met verf van "Jotun demi deck"
En toch zijn er al aantal planken zeker de onderste waar al houtrot inzit.
En ik heb eerst een laag gevelsteen gezet en daar staat mijn tuinhuis op.
Wil maar zeggen,denk toch dat metsen langer zal meegaan.
En een houten van 10x4m van 44mm dik dat kost ook 21000€ niet geplaats
Daarom zou ik graag weten hoeveel het kost om te metsen

mvg serge
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Lekker zelf doen !
Mijn tuinhuis van 7m voorzijde x 5 diep , maar met links slechts +-60 cm diepte en rechts +- 5 meter diepte ( muur 3 meter + "knik" van 2 meter ) heb ik voor en na op minder dan 1 maand gemetst..........facade rondom en betonblokken binnenin.....lang duren ???
Let op , dat was +- 20 lopende meter rondom hee , in hoeken en kanten , geen ruimte aan bepaalde kanten ....10x4 is veel sneller te metsen denk ik dan.
Ik kon bij wijze van spreken eerst steen per steen metsen , na 40 cm hoogte rondom kon ik al 6 stenen tegelijk 'in de lengte) metsen.....(facade)
Betonblokken viel wat tegen , daar zou ik nu snelbouw voor nemen.
Welk dak komt erop ? ==> plat/punt/epdm/roofing/1 schuine kant/andere.........
Het staat je natuurlijk vrij om prijs te vragen aan een metser...
Wat heeft het dan gekost aan aan materialen als ik vragen mag?
En is dat al lang geleden?
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Voor en na op minder dan een maand,bedoel je s'avonds en int weekend
Alleen of hulp? enz
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Lekker zelf doen !
Mijn tuinhuis van 7m voorzijde x 5 diep , maar met links slechts +-60 cm diepte en rechts +- 5 meter diepte ( muur 3 meter + "knik" van 2 meter ) heb ik voor en na op minder dan 1 maand gemetst..........facade rondom en betonblokken binnenin.....lang duren ???
Let op , dat was +- 20 lopende meter rondom hee , in hoeken en kanten , geen ruimte aan bepaalde kanten ....10x4 is veel sneller te metsen denk ik dan.
Ik kon bij wijze van spreken eerst steen per steen metsen , na 40 cm hoogte rondom kon ik al 6 stenen tegelijk 'in de lengte) metsen.....(facade)
Betonblokken viel wat tegen , daar zou ik nu snelbouw voor nemen.
Welk dak komt erop ? ==> plat/punt/epdm/roofing/1 schuine kant/andere.........
Het staat je natuurlijk vrij om prijs te vragen aan een metser...
Petje af daarvoor, ik kan dan nie, ik kan na al die jaren metsen :oops: nog altijd maar 1 steen per keer leggen
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Bij deze : op aanvraag
Moet ik al ff gaan opzoeken om enkele fotokes te vinden....zal ff graven....
Op de achtergrond staat het....alvast 1 foto gevonden dus :)
Beton gieten ook al gevonden....met pompwagen.
facade metselen..eerst deels buiten dus en dan pas de rest van de betonblokken.
@materialen : reken ff uit ....niet te vergelijken met prijzen van heden . Is van ( gokje) +- 2016 ?
Beton , stenen , bigbag zand + zakken cement + toevoegingen + paar zakken flex/ kleefcement + vloer à 8€/m2 ( nog maar verleden jaar gelegd dacht ik).....(weer wat zand dus en dito cement + flexcement + compactuna ) , balken hout voor plat dak , multiplex + roofing op dak. Onlangs pas een definitieve deur in gemaakt (in de lasles + houten afwerking + houten kader)
Raampjes uit resten hout + plexi. Niet-geïsoleerd wat de muren betreft , nergens isolatie .
Vooral de hoeken en kanten maakten het nog vrij lang duren....10 x 4 is een makkie dus.
Heb 1 "dag" hulp gehad van een echte metser en ik moet zeggen : die kon ik niet bijhouden met mortel maken ( kuip 90 liter) en mijn zoon kon niet snel genoeg facade aanbrengen .
En die "dag" was amper 6 uur lang dus , maar tegen een tempo waarvan je alleen maar kan dromen.
Als ik dan toch een gokje doe wat betreft totaalprijs : 8000 €
 

Bijlagen

  • P1070916.JPG
    P1070916.JPG
    272,1 KB · Weergaven: 73
  • beton 018.JPG
    beton 018.JPG
    242,7 KB · Weergaven: 61
  • beton 003.JPG
    beton 003.JPG
    227,5 KB · Weergaven: 66
  • tuinhuis 001.JPG
    tuinhuis 001.JPG
    209,7 KB · Weergaven: 70

jevc

Lid
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
516
Waarderingsscore
11
Punten
18
Ik heb enkele jaren geleden zelf een tuinhuis gemetst van 25m² in L-vorm met zadeldak. Ik heb alles (metselen, dak, tegelvloer, elektriciteit, sanitair) behalve buitenschrijnwerk zelf gedaan en kwam op ongeveer €20k. Gevelsteen en pannen waren wel niet van de goedkoopste dus daar is wel wat geld mee te besparen. Maar moest ik niks zelf gedaan hebben zou ik eerder aan het dubbele gelegen hebben. Je kan het gerust vergelijken met een huis, het enigste verschil is dat het niet gepleisterd is. Voor basisafwerking met plat dak zou ik dus rekenen op 750-1000€/m² als je alles laat doen.
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Hartelijk dank voor de foto's en de reacties.Ja tussen de 750 en 1000€ per m² dat is niet zo goedkoop.Maar ja wat is nog bij prijs de dag van vandaag.Ben al een beetje zelf aant googlen en de binnenmuren die zou ik precies zelf willen doen.Lijmen want dat lijkt me zo moeilijk niet als de onderste rij pas staat.Ik ben ook nogal een handige harry zoals de meeste hier op bouwinfo.Wat zou ik best nemen voor de binnenmuren.Snelbouw van 14cm of 9cm.
Want ja daar komen geen betonnen welfsels op.

Mvg Serge
 

jevc

Lid
Lid geworden
18 feb 2013
Berichten
516
Waarderingsscore
11
Punten
18
Hartelijk dank voor de foto's en de reacties.Ja tussen de 750 en 1000€ per m² dat is niet zo goedkoop.Maar ja wat is nog bij prijs de dag van vandaag.Ben al een beetje zelf aant googlen en de binnenmuren die zou ik precies zelf willen doen.Lijmen want dat lijkt me zo moeilijk niet als de onderste rij pas staat.Ik ben ook nogal een handige harry zoals de meeste hier op bouwinfo.Wat zou ik best nemen voor de binnenmuren.Snelbouw van 14cm of 9cm.
Want ja daar komen geen betonnen welfsels op.

Mvg Serge
Sowieso 14cm voor de stevigheid, de dakconstructie moet ook ergens op komen te rusten en dan is 9cm weinig.
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
72
Punten
28
Was ook mijn gedacht,want 9 cm is nogal dun.Ben eens gaan kijken voor snelbouwlijmblokken (afmeting 50x14x24,9) kosten 2,4€ stuk en heb ik er 8 per m² nodig.
Dan is dat 19,2€ per m² voor de binnenmuren (zonder lijm)
Hoeveel lijm mag je rekenen per m² ongeveer?
Want dan denk ik dat ik dat ga doen,eerste laag in de cement en dan lijmen.
Zal ook wel sneller gaan denk ik dan traditioneel metsen

mvg serge
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan