• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Totaalrenovatie partners Mechelen

Lid geworden
20 dec 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goedemorgen,
Mn vriendin en ik zijn onze opties aan het bekijken om een huis te kopen met 5slaapkamers in de omgeving van Mechelen . En er zijn drie grote opties:

1) Een bouwgrond kopen, en iets nieuws erop zetten. Hier kunnen we redelijk inschatten wat het kost. We zijn al op gesprek geweest.

2) Recent huis kopen waarin quasi niets te doen is. Ik heb eens rondgekeken, en dan spreek je (volgens mij) over een bedrag van 550 000€ minsténs. Misschiezn zelfs 600 000€+. Dit bedrag is uiteraard vooraf in te schatten. Hiet is wat je eraan geeft..

3) Een oud huis kopen, en een grote renovatie doen. En dit is de reden waarom ik hier het topic post. We zouden graag één bedrijf hebben dat een totaalrenovatie doet (we zouden bepaalde dingen zelf kunnen doen, mbv electriciteit. Maar veel zouden we niet doen aangezien ik niet de kennis én vooral niet de tijd heb). Heeft iemand goede referenties van zulke bedrijven die werken ronden Mechelen? We zouden graag met hen samenzitten om eens aan de hand van voorbeelden in te schatten wat een totaalrenovatie +/- kost.

Ohja, als iemand hier al eens een totaalrenovatie heeft gedaan/laten doen of een goede website met veel info, dan mag je dat uiteraard ook doorgeven!
Alvast erg bedankt!


.
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
578
Punten
93
Geen probleem. Nieuwbouw met alle extra kosten en verplichtingen...

Zit nu 10% in bouwproces...en als ik klok jaar kon terugdraaien....zou ik toch de optie bestaande woning die voor 80% voldoet...sterk overwegen ipv nieuwbouw.
 
Lid geworden
20 dec 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Geen probleem. Nieuwbouw met alle extra kosten en verplichtingen...

Zit nu 10% in bouwproces...en als ik klok jaar kon terugdraaien....zou ik toch de optie bestaande woning die voor 80% voldoet...sterk overwegen ipv nieuwbouw.
Bedankt voor je mening. Het zijn allemaal dingen die wij (ook) in gedachte moeten houden.
Je moet uiteraard ook op een woning lopen dat voor 80% aan je wensen voldoet.. Maar kom, op een bouwgrond moet je ook lopen dat binnen budget valt enzo. Het is allemaal niet makkelijk :)
 

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
464
Waarderingsscore
198
Punten
43
Geen probleem. Nieuwbouw met alle extra kosten en verplichtingen...

Zit nu 10% in bouwproces...en als ik klok jaar kon terugdraaien....zou ik toch de optie bestaande woning die voor 80% voldoet...sterk overwegen ipv nieuwbouw.
wij hebben intensief gezocht en het is toch niet simpel om zoiets te vinden met dan nog een aanvaardbaar EPC. !
Het heeft allemaal zijn voor-&nadelen : wij renoveren met idd veel minder verplichtingen dan jullie maar we hebben dan ook wel sommige beperkingen qua ruimte/indeling omdat het huis er nu eenmaal al staat.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Ohja, als iemand hier al eens een totaalrenovatie heeft gedaan/laten doen of een goede website met veel info, dan mag je dat uiteraard ook doorgeven!
Alvast erg bedankt!

;)
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
578
Punten
93
Ik heb enkele jaren geleden een bouwgrond gekocht. Maar het was niet mijn droomlocatie en niet het droomuitzicht en het is eigenlijk ook niet groot. Het had zeker wel ook zijn goede kanten, maar niet de WoW factor.

Ik had het gekocht als backup. Uitkijken naar iets beter (en betaalbaar) was het plan. Met de betaalbare was altijd wel iets aan de hand: treinspoor, elektriciteit mast, drukke steenweg,... Overstromingsgevoelig.

Slechts 1 maal kwam op mijn pad de bouwgrond die voldeed aan alle wensen, maar dat was dan bijna 500k. Slik. Voetjes op de grond dan maar en toch maar tevreden zijn met de bouwgrond die ik al had.

Tenzij je heel heel rijk bent (of alles zelf kan) moet je beseffen dat je ook bij nieuwbouw je je 100% wensenlijst eigenlijk ook niet kan halen omdat de financiën je het gewoon niet toelaten. Zeker nu. Ik heb door de prijs stijgingen nu een deel van huis moeten schrappen zelfs.

Dus nieuwbouw is ook niet zo de droom die ik ga gehoopt en eigenlijk ook niet snel:

De juiste bouwgrond vinden kan even duren.
Zoektocht architect.
Voorontwerp (duurde toch 4 maand)
Definitieve plannen en bouwaanvraag weer enkele maanden

Schema van aannemer...weer enkele maanden wachten.

Bouw zelf...ook minstens een jaar.
 
Laatst bewerkt:

Vincenth90

Actief Lid
Lid geworden
23 jun 2020
Berichten
179
Waarderingsscore
55
Punten
28
In 2020 huis gekocht in een gemeente naast Mechelen: Bonh...
Onderhands gekocht in 2020. 377.000€. Ongv 230m2, incl garage. Grond 1000m2.

Gebouw van 1968, geen enkele renovatie gehad.

1,5j lang gerenoveerd: nieuwe vloer, nieuw dak, nieuw glas, keuken, badkamer, deels de gevel geïsoleerd en gevelbekleding, ventilatiesysteem D, pv panelen, nieuwe cv, vloerverwarming. Veel zelf gedaan zowel afbraak als opbouw, zonder architect (kunnen/mogen) werken. Prijskaartje renovatie rond de 180.000€ maar huis is nog niet af dus zal eerder richting 200.000€ gaan met meubels en armaturen etc.

Dus totaal bijna 600.000€. Dit was ook overigens voor de ontzettende prijsstijgingen van bvb aluminium en hout, alsook dus veel de handen uit de mouwen gestoken, veel deals gedaan met parket, armaturen, keukentoestellen etc.
Om je maar een idee te geven kwa budget!

Nu, reken misschien op 800.000?

Baeten Van Es - ook goede dingen van gehoord.
Briq ook bekijken waard.
 

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
464
Waarderingsscore
198
Punten
43
In 2020 huis gekocht in een gemeente naast Mechelen: Bonh...
Onderhands gekocht in 2020. 377.000€. Ongv 230m2, incl garage. Grond 1000m2.

Gebouw van 1968, geen enkele renovatie gehad.

1,5j lang gerenoveerd: nieuwe vloer, nieuw dak, nieuw glas, keuken, badkamer, deels de gevel geïsoleerd en gevelbekleding, ventilatiesysteem D, pv panelen, nieuwe cv, vloerverwarming. Veel zelf gedaan zowel afbraak als opbouw, zonder architect (kunnen/mogen) werken. Prijskaartje renovatie rond de 180.000€ maar huis is nog niet af dus zal eerder richting 200.000€ gaan met meubels en armaturen etc.

Dus totaal bijna 600.000€. Dit was ook overigens voor de ontzettende prijsstijgingen van bvb aluminium en hout, alsook dus veel de handen uit de mouwen gestoken, veel deals gedaan met parket, armaturen, keukentoestellen etc.
Om je maar een idee te geven kwa budget!

Nu, reken misschien op 800.000?

Baeten Van Es - ook goede dingen van gehoord.
Briq ook bekijken waard.
amai. i wish dat het nu voor die prijs kon. Zelfde postcode maar totaal andere aankoopprijs en alleen al voor dak, technieken en buitenschrijnwerk zit ik over jouw budget. Wij doen behalve wat coördineren wel niets zelf op de werf.
 
Lid geworden
20 dec 2022
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
In 2020 huis gekocht in een gemeente naast Mechelen: Bonh...
Onderhands gekocht in 2020. 377.000€. Ongv 230m2, incl garage. Grond 1000m2.

Gebouw van 1968, geen enkele renovatie gehad.

1,5j lang gerenoveerd: nieuwe vloer, nieuw dak, nieuw glas, keuken, badkamer, deels de gevel geïsoleerd en gevelbekleding, ventilatiesysteem D, pv panelen, nieuwe cv, vloerverwarming. Veel zelf gedaan zowel afbraak als opbouw, zonder architect (kunnen/mogen) werken. Prijskaartje renovatie rond de 180.000€ maar huis is nog niet af dus zal eerder richting 200.000€ gaan met meubels en armaturen etc.

Dus totaal bijna 600.000€. Dit was ook overigens voor de ontzettende prijsstijgingen van bvb aluminium en hout, alsook dus veel de handen uit de mouwen gestoken, veel deals gedaan met parket, armaturen, keukentoestellen etc.
Om je maar een idee te geven kwa budget!

Nu, reken misschien op 800.000?

Baeten Van Es - ook goede dingen van gehoord.
Briq ook bekijken waard.
amai. i wish dat het nu voor die prijs kon. Zelfde postcode maar totaal andere aankoopprijs en alleen al voor dak, technieken en buitenschrijnwerk zit ik over jouw budget. Wij doen behalve wat coördineren wel niets zelf op de werf.
En heb jij één totaalrenovatie partner (dus één aanspreekpunt) of allemaal verschillende? Als je er één hebt, kan je eventueel de naam doorgeven en of je er tevreden van bent?
 

Wijgaan(ver)bouwen

Zeer Actief lid
Lid geworden
23 okt 2021
Berichten
464
Waarderingsscore
198
Punten
43
In 2020 huis gekocht in een gemeente naast Mechelen: Bonh...
Onderhands gekocht in 2020. 377.000€. Ongv 230m2, incl garage. Grond 1000m2.

Gebouw van 1968, geen enkele renovatie gehad.

1,5j lang gerenoveerd: nieuwe vloer, nieuw dak, nieuw glas, keuken, badkamer, deels de gevel geïsoleerd en gevelbekleding, ventilatiesysteem D, pv panelen, nieuwe cv, vloerverwarming. Veel zelf gedaan zowel afbraak als opbouw, zonder architect (kunnen/mogen) werken. Prijskaartje renovatie rond de 180.000€ maar huis is nog niet af dus zal eerder richting 200.000€ gaan met meubels en armaturen etc.

Dus totaal bijna 600.000€. Dit was ook overigens voor de ontzettende prijsstijgingen van bvb aluminium en hout, alsook dus veel de handen uit de mouwen gestoken, veel deals gedaan met parket, armaturen, keukentoestellen etc.
Om je maar een idee te geven kwa budget!

Nu, reken misschien op 800.000?

Baeten Van Es - ook goede dingen van gehoord.
Briq ook bekijken waard.
amai. i wish dat het nu voor die prijs kon. Zelfde postcode maar totaal andere aankoopprijs en alleen al voor dak, technieken en buitenschrijnwerk zit ik over jouw budget. Wij doen behalve wat coördineren wel niets zelf op de werf.
En heb jij één totaalrenovatie partner (dus één aanspreekpunt) of allemaal verschillende? Als je er één hebt, kan je eventueel de naam doorgeven en of je er tevreden van bent?
wij maakten de fout 1 totaalaannemer te nemen die ons echt in de shit geduwd heeft zowel qua planning als budget. We hebben die na lang twijfelen en toch altijd maar nieuwe kansen geven uiteindelijk buitengegooid begin oktober en doen nu alles met losse aannemers.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan