• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

stapelblokken

Lid geworden
3 apr 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
hallo
ik ben van plan om mijn garage af te gooien en heb al enkele mensen aangesproken ervoor om een nieuwe te bouwen. de ene zegt dat ik muren moet gieten in beton van 1.50meter hoog omdat achter de garage aarde van de buurman ertegen ligt en al het water door sijpelt en de andere zegt te werken met stapelblokken. wie kan me zeggen wat er het beste is en een beetje kijken naar prijs verschil. het gaat om een garage van ongeveer 40 vierkante meter. de achterkomt komt op ongeveer 5m en de voorkant 2.60m hoogte.
bedankt alvast voor de feedback.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Vertrekpunt is verkeerd .
Nieuwe muur in gegoten beton , stapelblokken of bakstenen gaan NIET de vochtindringing tegen houden van de ophoging.
Je zal de buitenzijde van je muren moeten verdichten met een verticale waterdichting om zo het horizontaal water transport tegen te houden.
Soms wordt er ook aangeraden om een ringfundering te voorzien rondom het metselwerk.

Beide ' adviezen ' zijn dus compleet fout.
 
Lid geworden
3 apr 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
Wat is dan u optie om te doen of te gebruiken. De aarde van de buurman ligt 1.5m hoger dan mijn garage.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Wat is dan u optie om te doen of te gebruiken. De aarde van de buurman ligt 1.5m hoger dan mijn garage.
Nieuwe muur in gegoten beton , stapelblokken of bakstenen gaan NIET de vochtindringing tegen houden van de ophoging.
Je zal de buitenzijde van je muren moeten verdichten met een verticale waterdichting om zo het horizontaal water transport tegen te houden.
Soms wordt er ook aangeraden om een ringfundering te voorzien rondom het metselwerk.
Schup pakken en de grond wegschuppen, muur herstellen en insmeren met verdichting, ringdrainage aanbrengen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan