• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Spijt aankoop woning

Wme

Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Dag iedereen,

Ik heb onlangs een woning aangekocht waar ik reeds enkele maanden in woon. Ik besef nu dat ik heimwee heb naar mijn oude buurt en hier maar moeilijk kan aarden.
De straat is veel drukker dan eerst gedacht en er blijken ook veel meer renovatiewerken nodig aan de woning, wat mij wel wat schrik inboezemt.

Ik hoop, en verwacht wel dat de voeling met de buurt zal beteren, maar aan het straatlawaai valt jammer genoeg weinig te doen.
Het is dus daarom al in mij opgekomen om de woning binnen een paar jaar te verkopen en naar een rustigere buurt te verhuizen.

Zijn hier mensen die hetzelfde meegemaakt hebben?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Hier ooit een woning gekocht waar mijn vrouw niet kon wennen, ook maar weer verkocht dan.
 

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Berichten
560
Waarderingsscore
233
Punten
43
Mijn broer heeft ooit eens zijn huis na zes maanden weer verkocht. Zijn vrouw (en hij) wilden chique doen maar naderhand bleek die woning in de zomer veel te hard op te warmen. En bovendien vond zij het ook niet gezellig genoeg. Geen idee of en hoeveel verlies zij erop maakten. Of winst...
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.865
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Na hoelang? Veel verlies op gemaakt..?
Wij zijn er naar een jaar uitgegaan, toen wat vakantie verhuur en ook nog een heel jaar kunnen verhuren.
Pas na 3 jaar kunnen verkopen en het was niet onze beste investering zal ik maar zeggen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.696
Punten
113
Straatlawaai kan je al eens aanpakken met luchtdichting van het raam na te kijken. Soms komt er meer geluid langs het raam dan erdoor
 

Wme

Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Straatlawaai kan je al eens aanpakken met luchtdichting van het raam na te kijken. Soms komt er meer geluid langs het raam dan erdoor
is nochtans hr-glas, zijkanten geïsoleerd met pur-schuim (1 van de weinige dingen die vernieuwd zijn)
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.696
Punten
113
Straatlawaai kan je al eens aanpakken met luchtdichting van het raam na te kijken. Soms komt er meer geluid langs het raam dan erdoor
is nochtans hr-glas, zijkanten geïsoleerd met pur-schuim (1 van de weinige dingen die vernieuwd zijn)
Laat dat nu net een van de slechtste materialen zijn voor geluid tegen te houden...
 

svble

Actief Lid
Lid geworden
24 dec 2020
Berichten
125
Waarderingsscore
58
Punten
28
Misschien heb je ventilatie gaten boven het raam?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Waarom zou je verlies moeten maken?
prijzen stijgen maand na maand

maar waarom niet beter nagekeken voor aankoop?
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Waarom zou je verlies moeten maken?
prijzen stijgen maand na maand
Inderdaad, maar je moet ook nog uw registratierechten terug hebben (6%) + andere kosten (lening, notaris, ...). Ik denk dat het toch nog altijd richting 2 jaar gaat tegen je redelijk zeker kan terug "break even" hebben.

Verder als TS zijn eigen gezinswoning is moet hij best 12 maand tussen aankoop en verkoop zijn alsook 6 maand zijn adres geregistreerd zijn om meerwaardebelasting te vermijden.

TS spreekt ook over grote renovatiewerken, zijn type woningen die toch niet altijd snel verkopen als ik hier in de buurt kijk. Een nieuwbouw (tot ongeveer 5 jaar oud) is meestal op minder dan een maand weg en zal je wel meer kans hebben om winst te maken (na een paar jaar). Dus misschien kijken of er bepaalde zaken minimum kunnen gerenoveerd worden zodat het er toch frisser gaat uitzien om meer kans op winst te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yode

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Meerwaardebelasting zal je niet echt meteen last van hebben: je mag bij de aankoopprijs redelijk wat kosten optellen om te bepalen of er meerwaarde is.
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.591
Waarderingsscore
246
Punten
63
Idd proberen geluidsisolatie aan te pakken en even wennen. Als na jaartje oh steeds tegensteekt terug verkopen. Winst of verlies zal ook afhangen van hoe ver je gegaan bent in aankoopprijs. Als je vraagprijs geboden hebt zal het moeilijker zijn dan als het koopje was dus moeilijk om met andere te vergelijken. Als je er echt ongelukkig wordt door de appel bijten …
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.696
Punten
113
Hangt er allemaal vanaf ivm winst
Degene die ik ken die hun nieuwbouw hebben verkocht hebben er allemaal aan verloren.
Er waren nog gronden beschikbaar, dus daar kunnen ze dan de woning naar hun zin op zetten, sommigen enigszins met de gedachte dat het wel goedkoper kan.
Een afgewerkte nieuwbouw is de zin en stijl van een ander. Natuurlijk kan je op kopers vallen die net hetzelfde willen.
Staat die woning in een zeer gegeerde buurt waarover verder niets beschikbaar is, kan het weer anders zijn, maar dan heb je meestal zelf ook veel betaald voor de grond.

Voor oudere woningen valt het int algemeen wel meer soms kan een herinrichting en eens goed schilderen al een meerwaarde creëren omdat sommigen gewoon niet door dingen heen kunnnen kijken. Als die dan dezelfde woning maar met andere meubelen en kleurtje zien, hebben die niet door dat dat identiek dezelfde woning is. Maar de eerste keer willen ze het absoluut niet, de 2de keer is het plots hun droomwoning...
 
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
2
Punten
3
Ik denk dat je de registratierechten terug kan krijgen ( in mindering brengen ) na het kopen van een nieuw huis, althans dat heb ik toch gekund...
 

Koenraad123

Actief Lid
Lid geworden
18 feb 2020
Berichten
178
Waarderingsscore
93
Punten
28
Je bent zeker niet de enige Wme, ook ik kan het niet aarden in mijn huidige woning. Het is niet supererg, maar het is niet mijn thuis. Straatlawaai (elke 4-5 sec passeert hier een auto, camion of luide tractor), vind ik niet zo erg, je went eraan. Maar bij mij stoort dat ik geen vrij uitzicht heb (tuin grenst aan een klein straatje en daar staan woningen rond).
En ja, zulke dingen zie je wel als je iets koopt, maar ja,....
Momenteel ben ik aan het verbouwen, zodat alles pico bello in orde staat en ik hoop eind volgend jaar de woning te koop te zetten. Ik denk niet dat ik verlies zal maken, maar het zal een nipte worden.
Ik denk eraan om gewoon te gaan huren, dan kan je sneller weg. We zien nog wel.
Laat het niet teveel aan je hart komen Wme: er zijn oplossingen in deze.
 

Wme

Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
3
Je bent zeker niet de enige Wme, ook ik kan het niet aarden in mijn huidige woning. Het is niet supererg, maar het is niet mijn thuis. Straatlawaai (elke 4-5 sec passeert hier een auto, camion of luide tractor), vind ik niet zo erg, je went eraan. Maar bij mij stoort dat ik geen vrij uitzicht heb (tuin grenst aan een klein straatje en daar staan woningen rond).
En ja, zulke dingen zie je wel als je iets koopt, maar ja,....
Momenteel ben ik aan het verbouwen, zodat alles pico bello in orde staat en ik hoop eind volgend jaar de woning te koop te zetten. Ik denk niet dat ik verlies zal maken, maar het zal een nipte worden.
Ik denk eraan om gewoon te gaan huren, dan kan je sneller weg. We zien nog wel.
Laat het niet teveel aan je hart komen Wme: er zijn oplossingen in deze.
Dag Koenraad, bedankt voor je bericht. Hoelang ben jij momenteel eigenaar van de woning?
Volgens de meeste reacties zou je na 2-3 jaar geen verlies mogen maken
 

Koenraad123

Actief Lid
Lid geworden
18 feb 2020
Berichten
178
Waarderingsscore
93
Punten
28
Je bent zeker niet de enige Wme, ook ik kan het niet aarden in mijn huidige woning. Het is niet supererg, maar het is niet mijn thuis. Straatlawaai (elke 4-5 sec passeert hier een auto, camion of luide tractor), vind ik niet zo erg, je went eraan. Maar bij mij stoort dat ik geen vrij uitzicht heb (tuin grenst aan een klein straatje en daar staan woningen rond).
En ja, zulke dingen zie je wel als je iets koopt, maar ja,....
Momenteel ben ik aan het verbouwen, zodat alles pico bello in orde staat en ik hoop eind volgend jaar de woning te koop te zetten. Ik denk niet dat ik verlies zal maken, maar het zal een nipte worden.
Ik denk eraan om gewoon te gaan huren, dan kan je sneller weg. We zien nog wel.
Laat het niet teveel aan je hart komen Wme: er zijn oplossingen in deze.
Dag Koenraad, bedankt voor je bericht. Hoelang ben jij momenteel eigenaar van de woning?
Volgens de meeste reacties zou je na 2-3 jaar geen verlies mogen maken
Al 6 jaar. Woningprijzen zijn wel wat gestegen, maar zo spectaculair nu ook weer niet, bovendien zit je met wat kosten. Persoonlijk zou ik kunnen leven met een 10-15.000€ verlies, zeg maar de immokosten, maar meer toch niet. Door erg veel zelf te doen kan ik de verbouwkosten wat drukken, en er een meerwaarde aan geven (hoop ik toch).
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Je bent zeker niet de enige Wme, ook ik kan het niet aarden in mijn huidige woning. Het is niet supererg, maar het is niet mijn thuis. Straatlawaai (elke 4-5 sec passeert hier een auto, camion of luide tractor), vind ik niet zo erg, je went eraan. Maar bij mij stoort dat ik geen vrij uitzicht heb (tuin grenst aan een klein straatje en daar staan woningen rond).
En ja, zulke dingen zie je wel als je iets koopt, maar ja,....
Momenteel ben ik aan het verbouwen, zodat alles pico bello in orde staat en ik hoop eind volgend jaar de woning te koop te zetten. Ik denk niet dat ik verlies zal maken, maar het zal een nipte worden.
Ik denk eraan om gewoon te gaan huren, dan kan je sneller weg. We zien nog wel.
Laat het niet teveel aan je hart komen Wme: er zijn oplossingen in deze.
Dag Koenraad, bedankt voor je bericht. Hoelang ben jij momenteel eigenaar van de woning?
Volgens de meeste reacties zou je na 2-3 jaar geen verlies mogen maken
Al 6 jaar. Woningprijzen zijn wel wat gestegen, maar zo spectaculair nu ook weer niet, bovendien zit je met wat kosten. Persoonlijk zou ik kunnen leven met een 10-15.000€ verlies, zeg maar de immokosten, maar meer toch niet. Door erg veel zelf te doen kan ik de verbouwkosten wat drukken, en er een meerwaarde aan geven (hoop ik toch).
Als je er reeds 6 jaar woont dan zal je er inderdaad niet meer aan gewoon worden. Een verlies is ook relatief, als je zou huren zit je ook snel aan 10.000 €/jaar huur, dus je bent nog altijd beter af met je verkoop dan dezelfde periode te hebben gehuurd.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.696
Punten
113
Door zelf de renovatie uit te voeren, bespaar je wel wat. En er zijn heel wat mensen die graag een woning kopen waar ze onmiddellijk in kunnen.
Maar je hebt er ook die sceptisch staan tov een renovatie voor verkoop. Meestal goedkope materialen, misschien niet de keuze die kopers zouden maken. Die kiezen dan liever dezelfde woning waar ze nog zelf keuken en badkamer kunnen kiezen.

Maar normaal gesproken mag je toch een mooie meerwaarde verwachten na 6j en zelf renoveren.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan