• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Prefab woningen, iemand tips welk bedrijf?

Lid geworden
3 jul 2022
Berichten
15
Waarderingsscore
1
Punten
3
Iemand aanraders voor bedrijven die prefab woningen bouwen aub?

Graag een betrouwbaar bedrijf met goede recensies :)
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Prefab ken ik Recon in Maldegem, maar ik weet niet of zij individuele woningen doen. Zijn meestal grote projecten.

Is wel grappig, zo’n atelier. Daar staat een metser op een automatisch verhogende stelling een muur te bouwen in het ijle terwijl een lopende band stenen en mortel aanvoert…
 
Laatst bewerkt:

MarcMarc

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 okt 2012
Berichten
1.369
Waarderingsscore
361
Punten
83
In Nederland: https://www.tala.nl/ en nog velen meer. Biobased prefab is de nieuwe trend voor betaalbare woningen.
Is voor in BE maar toch bedankt!
Wat is het verschil? BE <--> NL
Bouwnormen (ventilatie, isolatiewaarden), transportafstand. Beginselen zijn natuurlijk hetzelfde. Wanden van CLS en houtvezelisolatie, meerdere units per woning (4) waardoor complete units op transport gaan en in een dag geplaatst worden.

Link is meer om te laten zien dat prefab steeds beter wordt en omdat ik daar toevallig een rondleiding heb gehad.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Prefab ken ik Recon in Maldegem, maar ik weet niet of zij individuele woningen doen. Zijn meestal grote projecten.

Is wel grappig, zo’n atelier. Daar staat een metser op een automatisch verhogende stelling een muur te bouwen in het ijle terwijl een lopende band stenen en mortel aanvoert…
Ik denk dat de prefab bij Recon beperkt is tot prefab binnenmuren, en balken en kolommen in beton
hetzelfde systeem als Prefaxis (Ploegsteert) DWS (Despiere ) Structura waarbij de laatste 2 eventueel ook de wanden op de werf komen
plaatsen

Bij prefab denk ik meer aan het systeem zoals oa Danilith gebruikt
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
In Nederland: https://www.tala.nl/ en nog velen meer. Biobased prefab is de nieuwe trend voor betaalbare woningen.
Is voor in BE maar toch bedankt!
Wat is het verschil? BE <--> NL
Bouwnormen (ventilatie, isolatiewaarden), transportafstand. Beginselen zijn natuurlijk hetzelfde. Wanden van CLS en houtvezelisolatie, meerdere units per woning (4) waardoor complete units op transport gaan en in een dag geplaatst worden.

Link is meer om te laten zien dat prefab steeds beter wordt en omdat ik daar toevallig een rondleiding heb gehad.
Dus niets aan het concept ansich. Je kunt het concept dus 1 op 1 overnemen...
 
Lid geworden
11 aug 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hoi, hier een prefab fan. Verschillende firma's bezocht (Skilpod, Module Home, Stido) en finaal in zee gegaan met Quackels uit Kontich. Beginnen in principe over een 3tal weken. Tot nu verloopt alles zeer professioneel. Ik zie dus heel hard uit naar de woning, die er op 2 dagen zal staan :).
 
  • Leuk
Waarderingen: dlk
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan