• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

perimeter rond huis opgraven

Vraagsteller64

Actief Lid
Lid geworden
2 dec 2020
Berichten
527
Waarderingsscore
44
Punten
28
We gaan onze gevel isoleren, en ik ga daarom rondom het hele huis tot 50 cm diep moeten graven om tot onder het maaiveld te isoleren (EPS).
Iemand een idee welk machine/toestel ik hiervoor best kan gebruiken? Het is zo'n 50 lopende meter...

thx
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Tsja, rooseke
weet ge
op nen werf van mij wordt er geen bier of alcohol gedronken.
Punt uit.
Ben daar zeer strikt in , en dat mag dan ne vanwellen, ne willynaessens of de keuning zijn, er wordt geen bier gedronken.
en ook niet na het werk.

Ik wil het niet meemaken zoals een kenniscollega van me, waarvan de gast met zen zatte kloten een koppeltje omver rijdt.
Was ook maar van 1 pintje van bij de klant... alle jongens , eentje dat kan geen kwaad... daarna hebben ze geconstateerd dat hij en de klant toch een bakske bier binnen gekapt hadden.

Bier op de werf is gezever.
Bij de aanleg door ons, ( de gasten en ik ) op het einde van de werf toch ingegaan op het aangeboden pintje.
Het eerste na 3 maand tuinaanleg.
Klant betaalde niet ... mdm impuls voor degene die haar kennen.

Soit, in de conclusies van hare advocaat stond : vrebosch en zijn personeel maakte er een gewoonte van om na de dagtaak stevig hun pintjes te drinken . Ze hadden tevens de onhebbelijkheid om de kroondopjes in de tuin te kieperen.
Probeer maar eens je de verdedigen tegen zo'n leugen.

Zelfs voor een tuinstudie zal ik geen alcohol drinken, vraag maar na , er zitten hier wel een paar waar ik ben geweest.

Ik lieg, alleen bij de c00kie maar dat is omdat hij afkomt met getrokken varken, bbq enzo :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: en zijn tuin is al lang geleden getekend.
Euh, In Lesterny ook zulle. Maar daar zijt ge wel blijven slapen ;)
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
ziep
das juste
maar ik bleef maffen.

Dus beste ,
wie me toch een drankje wil aanbieden, dat kan, maar ik blijf maffen :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
En niet met eps isoleren, maar een watervaste plaat zoals xps
Ja idd, goed dat je t zegt! XPS is idd nog waterresistenter dan EPS.
Zo handig dit forum!!!!! ?
En als je wilt dat die isolatie effectief ook isoleert, dan moet je hem complet insmeren met een polystirol pasta.
Anders komt er toch water achter en zal je muurvoet vochtig zijn en heeft de perimeterisolatie geen nut.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Oke wacht, ik heb het gevoel dat mijn woorden volledig uit de context getrokken worden en zo gedraaid dat alles wat ik schreef verkeerd, zelfs onverantwoordelijk en bijna strafbaar, waren.

Een beginnende zelfstandige of zelfs iemand die na zijn uren bijklust, waarom zou die die ervaring niet kunnen hebben? Die kan toch net zo goed al 10 jaar op een kraan hebben gezeten alvorens te beginnen? Zoals ik zeg, uit de context getrokken.
Voorts, voor dit werk zou ik toch even nagaan in hoeverre de kraanman en grondman verzekert zijn voor deze werken.
Een zelfstandige die pas begint of iemand die bij klust in bijberoep en met machines werkt, daar ga ik van uit dat die verzekert zijn voor het nodige.
Dat is hetzelfde als een zelfstandige die al 20 jaar bestaat, die kan dan evengoed geen verzekering hebben, toch?!
En dan nog bier aanbieden aan mensen die met zware machines werken ???
Als de verzekering dit te weten komt is hij zijn verzekering kwijt.
Ook hier, woorden verdraaien. Ik heb duidelijk geschreven NA HET GRAVEN. Dus het is bier aanbieden aan iemand die niet aan het werk is, dus ook niet met machines. Als dit niet mag, wettelijk gezien en niet op basis van iemand zijn principes, dan mag niemand die nog met de auto gaat rijden één pintje drinken (want ik schreef 1 pintje).
Los daar van, wij drinken zelf ook nooit op de werf of erna. Maar dat is iets persoonlijks, het wel doen is absoluut niet strafbaar. Natuurlijk moet het wel bij dat ene pintje blijven (of max. twee, als het maar onder het wettelijk maximum blijft).
je kan dit inderdaad zelf doen, als je ervaring hebt met kraanwerk. Ik zit al 30 jaar met de kraan te werken maar tegen de gevel aangraven ??? Dat is maar met ene man die ik al jaren ken en niet met de eigenaar die er blijft bij staan en goed kijkt voor eventuele buizen en kabels.
Zelfs dit zo zeggen duid al aan dat je niet weet wat de taak en de verantwoordelijkheid is van zo'n grondman.
Ik zit zelf meer dan 10 jaar op de kraan. Maar ik gaf het advies om een 1tonnertje te gebruiken. Net omdat er, zeker aan de gevel, weinig schade kan aangericht worden. Het kan een kras/veeg op de gevelsteen zijn, maar een muur omduwen met zo'n kraantje, dan hadden ze beter het isoleren gelaten en eerst het huis opnieuw moeten metselen.
Een PVC kan beschadigd raken met zo'n kraantje, maar dat kan net zo goed met een ietwat fatsoenlijk schop. Hetzelfde geldt eigenlijk voor kabels.
En al zeker als men voorstelt, waar trouwens geen enkele commentaar op wordt gegeven door u, als er meerdere bakken bier gedronken worden TIJDENS de werken.
Tijd voor een bouwinfo challenge: iemand met een kraantje en nen helper vs iemand met zijn kameraden ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan