• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oplevering ramen

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Vandaag mijn ramen ontvangen... als je het ramen kan noemen.

Mannen waren de 3de raam aan het plaatsen en dan zie ik ineens aan de binnenkant scharnieren. In mijn eerste offerte waar ik om een andere model ramen vroeg had ik verdoken scharnieren gevraagd, in mijn aanvraag voor het duurdere model, dat later het jaar uitkwam wou ik dat ook.

Tussen elke offerte aanvraag en verandering zat gemiddeld 3-4 weken tijd. Van september was ik bezig ramen aan te vragen. Januari zei ik toen van sinds de nieuwe reeks uitkomt wil ik die wel, ook al kost die wat meer. Ze hebben toen de offerte niet juist overgenomen, mede doordat er weken telkens tussenzat en nu proberen ze het op mij te schuiven. We willen 400 euro eraf doen meneer krijg ik dan als enigste oplossing. Bonne... heb wel eerst x euro neergeteld voor verdoken scharnieren om te beginnen. Dus hoeveel krijg ik dan echt? En dan zit ik daar met iets dat ik echt niet wou.

Na de jongens vertrokken waren, ahja want kan moeilijk met gaten in de muur zitten voor 10 tal weken, de ramen beginnen bestuderen en poetsen... zie in bijlage het resultaat van mijn bevindingen. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat de hele boel er terug uit moet en ik ganse nieuwe ramen moet krijgen. Voor de beneden moeten ze sowieso nog terugkomen.

Hier lijstje van bevindingen.

- onzichtbare scharnieren gevraagd, niet gekregen
- rubbers die ontbreken of zijn beschadigd en slecht bevestigd zijn
- zware krassen op de kaders en deuken
- Tabletten beschadigd
- verkleuringen in het kader die niet te verwijderen zijn
- kipraam die niet open of dicht gaat
- naden die niet volgens norm gelast zijn

Ze zeggen trouwens het staat niet op papier dat je dat wou... dan kan ik evengoed zeggen, mits er niets op papier staat kunnen jullie ook niet bewijzen dat het niet afgesproken was en dat ik uberhoopt deze reeks wou.

Er is 30 procent van het factuur betaald.
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    103,3 KB · Weergaven: 208
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    252,6 KB · Weergaven: 210
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 205
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 200
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 198
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    262,1 KB · Weergaven: 200
  • 7.jpeg
    7.jpeg
    76,5 KB · Weergaven: 192
  • 8.jpeg
    8.jpeg
    119,4 KB · Weergaven: 189
  • 9.jpeg
    9.jpeg
    93,7 KB · Weergaven: 187
  • 10.jpeg
    10.jpeg
    82,3 KB · Weergaven: 186
  • 11.jpeg
    11.jpeg
    90 KB · Weergaven: 186
  • 12.jpeg
    12.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 187
  • 13.jpeg
    13.jpeg
    303,7 KB · Weergaven: 183
  • 14.jpeg
    14.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 177
  • 15.jpeg
    15.jpeg
    362,2 KB · Weergaven: 169
  • 16.jpeg
    16.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 168
  • 17.jpeg
    17.jpeg
    126,6 KB · Weergaven: 158
  • 18.jpeg
    18.jpeg
    150,2 KB · Weergaven: 156
  • 19.jpeg
    19.jpeg
    141,8 KB · Weergaven: 156
  • 20.jpeg
    20.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 149
  • 21.jpeg
    21.jpeg
    233,2 KB · Weergaven: 143
  • 22.jpeg
    22.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 144
  • 23.jpeg
    23.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 136
  • 24.jpeg
    24.jpeg
    98,4 KB · Weergaven: 133
  • 26.jpeg
    26.jpeg
    103,9 KB · Weergaven: 201

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ben ook bedankt voor de hulpvaardigheid.

Was juridische dienst van het sociaal huis. Wie de pro deo is doet niet terzijde dat mag ik trouwens niet delen, namen enzo.
Graag gedaan.
Maar of er nu iemand je helpt of hulpvaardig is......kijk je toch niet naar om.
Doe mij nu eens 1 keer een plezierke.
Stuur die brief per mail naar die juridische dienst met de vraag of ze willen bevestigen dat deze ok is en zo opgestuurd mag worden.
Ik verwed 2 dingen:
- je doet het niet want dan bewijs je dat iedereen al lang gelijk had want je weet het antwoord die je zal hebben op je mail.
- je krijgt van die dienst, als je het opstuurt, de reactie die iedereen hier je al uitgelegd heeft.

Niemand (ikzelf ook niet) vroeg naar de naam van je pro deo advocaat.......ik stelde in twijfel of er 1 geweest is en die heeft allezins geen info gegeven want je moest naar een juridische van een sociaal bureau gaan om info te hebben.......die je dan nog verkeerd opschrijft ook.

Ok naar volgende aflevering.:cool:
Neemt een fris Jupilerke.?
Neemt een potteke nootjes
Laat zijn bloeddruk zakken want die was gestegen daarnet:mad:
 

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Ik ga mee met deco1966 .. er is nooit een advocaat of iets van juridische dienst geweest. Voor de rest weet ik niet waarom iemand nog verder moeite doet :)
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Ik ben gaan terugkijken... ik vraag me af waar ik gezegd heb dat ik al een prodeo heb... Ik heb gezegd dat ik daar recht op heb. Iemand heeft dat voor al hebben aangenomen en zo is dat verhaal opgestart dat ik dat heb. Niet dus. Vandaar dat ik eerst stopte bij de juridische dienst.

Heb ook gezegd dat ik de ingebrekestelling ga sturen. Dus die is nog niet verstuurd. Ik heb wel de aanpassingen gedaan...


Geachte heer, mevrouw,



Op x leverde u ramen na overeenkomst van offerte 2xxxx te x, . Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klachten:

  • Bestelde profielen zoals bevestigd in communicatie via mail op datum 2 - 7:27 en nog eens herhaald via mail op datum x 10:14: profiel merk xkleur buitenkant wit in de massa mat, binnenkant wit in de massa mat met warmedge, verdoken scharnieren, bijpassende vliegenramen op maat,...
    Geleverde profielen wijken af van de bestelde profielen: profiel merk x kleur buitenkant wit in de massa mat, binnenkant wit in de massa mat met warmedge,, zonder verdoken scharnieren, en bijpassende vliegenramen die niet op maat zijn,...

  • En volgende beschadigingen waarvan u zelf vaststelling bent komen doen op x 9:00 en die u in dossier via mail naar me verstuurdex 11:00 uur:

  • Beschadigingen kaders ramen
  • Glas dat slecht gemonteerd is in de ramen
  • Beschadigingen en slecht gelaste afsluitrubbers
  • Vlekken op de kaders die niet te verwijderen zijn
  • Vliegenramen die niet de juiste afmetingen hebben
  • Beschadigingen aan de tabletten bij het plaatsen van de nieuwe ramen



Eerder vroeg ik u geheel nieuwe ramen te plaatsen gezien de grove gebreken en tekortkoming van de verdoken scharnieren. Helaas wilt u hier niet aan meewerken en reageert u weerhoudend op mijn vraag waardoor u zich niet houdt aan alle overeengekomen afspraken.

Via deze brief geef ik u een laatste kans om u aan de afspraken te houden. Indien geen reactie van uwentwege op deze ingebrekestelling binnen de termijn van 15/21 dagen , aanzien wij dit als een éénzijdige verbreking van onze overeenkomst van uwentwege zien.



Graag ontvang ik binnen 15/21 werkdagen uw schriftelijke reactie. Ik schrijf u dit met behoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.



Met vriendelijke groet,
 

Gromker

Lid
Lid geworden
3 jun 2018
Berichten
173
Waarderingsscore
8
Punten
18
Nog even tussendoor:
Ge zegt dat ge recht hebt op een pro-deo... pro-deo verwijst als term enkel en alleen naar verdediging in een strafrechterlijke zaak omdat iedereen nu eenmaal een recht op verdediging heeft. Van overheid uit is er geen "basis" recht op bijstand als gij zelf zaken aanspant, behalve een juridische bijstand ( CAW?) via OCMW die alleen maar wat begeleidt en raad geeft om te voorkomen dat mensen hun eigen compleet in de vernieling rijden.
Ik vermoed dat ge dus eerder iets als een rechtsbijstandverzekering bedoelt? En zijt ge heel zeker dat contractuele, specifiek aanneming, geschillen daarin gedekt zijn?



Alleszins is er intussen nog altijd geen ingebrekestelling verstuurd en, ondanks alle verwijzingingen naar juridische hulp, weet ge ook niet wat ge precies moet/wilt doen....


Weet ge, begin anders al gewoon eenvoudig met een aangetekend schrijven met iets simpels ala " datum X zijn werken Y uitgevoerd, ik heb daarbij opmerking 1 2 3 4 .... 97557844 die volgens mij toch niet echt kloppen. Wat is uw reactie hierop?"
Stelt juridisch niet veel voor maar ge start tenminste een "papier spoor".
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Je bent gewoon grappig man.

Volgens mij kick je er gewoon op dat bij elk bericht van je we op een verkeerd been worden gezet.
Je zit te zeggen dat je recht hebt op een prodeo maar je gaat wel naar een rechtswinkel of sociaal huis van kus men kloten die je een advies geven waar je de wubbes van krijgt en dat van geen kanten klopt.
Je laat uitschijnen dat de ingebrekestelling verstuurt is en nu zit je te zeggen van niet.

Je zit nu te verwijzen naar een offerte maar dat vragen we nu al weken ... heb je die ondertekend voor akkoord ?
Je verwijst naar mails maar je zet wel een XX voor de datum. Mogen we niet weten dat je datums niet kloppen met het verhaal dat je hier vertelt ?
Ja het uur is heel belangrijk, zeker in je AS laten staan want daar zal alles van afhangen.

En het ergste van al, zonder nadenken kopieer je klakkeloos mijn termijn van 15 /21 werkdagen. Als je nog niet door hebt dat afhankelijk van de ernst van de schade je ofwel 15 dagen voorstelt ofwel 21 of misschien zelfs nog meer dan ben je een papegaai.

Weet je kay, je kunt den boom in.
Den hoogste ( metaseqoia gigantea)
Ik denk dat ik veel geduld heb, vraag maar aan mijn klanten.
Zelfs heel veel geduld met jou omdat ik ergens iets van mezelf zag toen ik 15-16 was .
Je slaat je eigen ruiten in en je hebt nu je ruiten bij mij ingestampt.

Ik hoop dat je tot inzicht komt.
Maar weet je , je doe maar.

De groeten ,
de wind van achter, het zonneke in het gezicht,
dat bruitn goed en gaan met die banaan.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Je bent gewoon grappig man.

Volgens mij kick je er gewoon op dat bij elk bericht van je we op een verkeerd been worden gezet.
neen
Je zit te zeggen dat je recht hebt op een prodeo maar je gaat wel naar een rechtswinkel of sociaal huis van kus men kloten die je een advies geven waar je de wubbes van krijgt en dat van geen kanten klopt.
Dat kan kloppen, prodeo vraag je aan via het sociaal huis
Je laat uitschijnen dat de ingebrekestelling verstuurt is en nu zit je te zeggen van niet.
Ik liet dat niet uitschijnen, die woorden zijn me door een ander uit de mond genomen en je rekent mij af op de daden van een ander. Ik moet evenzeer geduld hebben.
Je zit nu te verwijzen naar een offerte maar dat vragen we nu al weken ... heb je die ondertekend voor akkoord ?
neen
Je verwijst naar mails maar je zet wel een XX voor de datum. Mogen we niet weten dat je datums niet kloppen met het verhaal dat je hier vertelt ?
Ja het uur is heel belangrijk, zeker in je AS laten staan want daar zal alles van afhangen.
Ik zet er xx omdat ik geen details moet weergeven, datums kloppen wel
En het ergste van al, zonder nadenken kopieer je klakkeloos mijn termijn van 15 /21 werkdagen. Als je nog niet door hebt dat afhankelijk van de ernst van de schade je ofwel 15 dagen voorstelt ofwel 21 of misschien zelfs nog meer dan ben je een papegaai.
Dat was me niet duidelijk. Ik dacht dat dit van 15-21 dagen was.
Weet je kay, je kunt den boom in.
Den hoogste ( metaseqoia gigantea)
Ik denk dat ik veel geduld heb, vraag maar aan mijn klanten.
Zelfs heel veel geduld met jou omdat ik ergens iets van mezelf zag toen ik 15-16 was .
Je slaat je eigen ruiten in en je hebt nu je ruiten bij mij ingestampt.

Ik hoop dat je tot inzicht komt.
Maar weet je , je doe maar.

De groeten ,
de wind van achter, het zonneke in het gezicht,
dat bruitn goed en gaan met die banaan.
Waarom zo fatalistisch. Ik doe men best, als je hierom gefrustreerd bent dat ik het niet goed doe, dan bedankt om de hulp, maar dan ben ik gewoon niet zo geweldig als persoon ten aanzien van je. Dat kan, misschien verwacht je meer van een mens. Is je goed recht.

Hopelijk heb ik wat vragen beantwoord en kan je begrijpen dat ik zeker niet met kwaad opzet dit doe. Beetje begrip vraag ik. Ik kan er ook niet aan doen dat zaken uit context getrokken worden, en begrepen worden. Hooguit breng ik hier en daar zaken verkeerd over. Dat doe ik ook niet bewust en ik blijf toch proberen het recht te zetten. Maar goed... als je dat niet wil zien, dan snap ik dat je me de hoogste boom wenst. Helaas.
 

JeroenDf

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
21 jan 2020
Berichten
979
Waarderingsscore
843
Punten
93
Het probleem is de manier waarop je sommige dingen verwoord. Op een forum als dit moet je proberen om zo compleet mogelijk te zijn en alles wat je denkt ook effectief opschrijven. Bijvoorbeeld:
Ik ga de de ingebrekestelling sturen.
Dit kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden:
  1. Ik heb beslist om een ingebrekestelling te sturen naar mijn aannemer
  2. Ik heb een ingebrekestelling opgemaakt en verstuurd naar de aannemer
Persoonlijk, en zo zijn er duidelijk nog, had ik je bericht geïnterpreteerd zoals in punt 2. Dat is te zien aan de hand van een vraag die Mario stelde:
En wat heb je nu juist in je ingebrekestelling gezet ?
Onderwerp: ingebrekestelling







Geachte heer, mevrouw,



Op 9-6-2021 leverde u ramen na een mondelinge overeenkomst.

Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klachten;

  • Ontbreken van verdoken scharnieren op de kaders
  • Beschadigde kaders ramen
  • Glas dat slecht gemonteerd is in de ramen
  • Beschadigde en slecht gelaste afsluitrubbers
  • Vlekken op de kaders die niet te verwijderen zijn
  • Vliegenramen die niet de juiste afmetingen hebben
  • Beschadigingen aan de tabletten bij het plaatsen van de nieuwe ramen
Eerder vroeg ik u geheel nieuwe ramen te plaatsen. Helaas wilt u hier niet aan meewerken en reageert u weerhoudend op mijn vraag waardoor u zich niet houdt aan alle mondeling overeengekomen afspraken.

Via deze brief geef ik u een laatste kans om u aan de afspraken te houden. Ik geef u hiervoor een 7 werkdagen de tijd.

Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ik stel u dan ook verder aansprakelijk voor alle kosten die bij deze rechtzetting komen te zien. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.



Graag ontvang ik binnen 7 werkdagen uw schriftelijke reactie.



Met vriendelijke groet,
Als je hier in plaats van puur je brief ingebrekestelling het volgende zinnetje had bijgezet:
"Ik ben de brief nog aan het opstellen, dit is wat ik nu reeds heb"
Dan had iedereen onmiddellijk beseft dat hij nog niet verstuurd was.

Maar als je (zoals ik) verkeerd dacht dat hij reeds verstuurd was dan versterkt dit bericht dat geloof want het ziet er uit alsof het een afgewerkte brief is. Daarom dat er zo heftig gereageerd werd, omdat de mensen schrik hadden dat je in je eigen voet geschoten had.

Het is een probleem dat ik al meermaals gehad heb bij jouw berichten, ze bevatten net genoeg details om een verkeerd beeld te krijgen van een situatie, maar net iets te weinig details om te vatten wat er exact aan de hand is en dat leidt tot misverstanden. Probeer ietsjes meer details te geven zodra er ook maar de minste hint van een misverstand is. Indien mogelijk laat het ook eens nalezen door een kennis zonder dat je hem de situatie exact uitgelegd hebt en vraag dan eens hoe hij dat interpreteert.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Het probleem is de manier waarop je sommige dingen verwoord. Op een forum als dit moet je proberen om zo compleet mogelijk te zijn en alles wat je denkt ook effectief opschrijven. Bijvoorbeeld:
Ik ga de de ingebrekestelling sturen.
Dit kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden:
  1. Ik heb beslist om een ingebrekestelling te sturen naar mijn aannemer
  2. Ik heb een ingebrekestelling opgemaakt en verstuurd naar de aannemer
Persoonlijk, en zo zijn er duidelijk nog, had ik je bericht geïnterpreteerd zoals in punt 2. Dat is te zien aan de hand van een vraag die Mario stelde:
En wat heb je nu juist in je ingebrekestelling gezet ?
Onderwerp: ingebrekestelling







Geachte heer, mevrouw,



Op 9-6-2021 leverde u ramen na een mondelinge overeenkomst.

Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klachten;

  • Ontbreken van verdoken scharnieren op de kaders
  • Beschadigde kaders ramen
  • Glas dat slecht gemonteerd is in de ramen
  • Beschadigde en slecht gelaste afsluitrubbers
  • Vlekken op de kaders die niet te verwijderen zijn
  • Vliegenramen die niet de juiste afmetingen hebben
  • Beschadigingen aan de tabletten bij het plaatsen van de nieuwe ramen
Eerder vroeg ik u geheel nieuwe ramen te plaatsen. Helaas wilt u hier niet aan meewerken en reageert u weerhoudend op mijn vraag waardoor u zich niet houdt aan alle mondeling overeengekomen afspraken.

Via deze brief geef ik u een laatste kans om u aan de afspraken te houden. Ik geef u hiervoor een 7 werkdagen de tijd.

Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ik stel u dan ook verder aansprakelijk voor alle kosten die bij deze rechtzetting komen te zien. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.



Graag ontvang ik binnen 7 werkdagen uw schriftelijke reactie.



Met vriendelijke groet,
Als je hier in plaats van puur je brief ingebrekestelling het volgende zinnetje had bijgezet:
"Ik ben de brief nog aan het opstellen, dit is wat ik nu reeds heb"
Dan had iedereen onmiddellijk beseft dat hij nog niet verstuurd was.

Maar als je (zoals ik) verkeerd dacht dat hij reeds verstuurd was dan versterkt dit bericht dat geloof want het ziet er uit alsof het een afgewerkte brief is. Daarom dat er zo heftig gereageerd werd, omdat de mensen schrik hadden dat je in je eigen voet geschoten had.

Het is een probleem dat ik al meermaals gehad heb bij jouw berichten, ze bevatten net genoeg details om een verkeerd beeld te krijgen van een situatie, maar net iets te weinig details om te vatten wat er exact aan de hand is en dat leidt tot misverstanden. Probeer ietsjes meer details te geven zodra er ook maar de minste hint van een misverstand is. Indien mogelijk laat het ook eens nalezen door een kennis zonder dat je hem de situatie exact uitgelegd hebt en vraag dan eens hoe hij dat interpreteert.
Klopt wat je zegt. Een forum is niet als een gesprek waar je direct kan opvolgen met een nieuw antwoord op een feedback vraag. Ik snap het misverstand daartoe. Ik kreeg inmiddels aanbod van een pro-deo kantoor. Dit zal me 116 euro kosten. De vraag is of ik de rechtzaak zal winnen of ik eerst de ingebrekestelling opstuur voor een advocaat in te schakelen. Ik denk dat ik ze allesinds zou winnen omdat er grove gebreken zijn. Alleen misschien niet op het vlak van de verdoken scharnieren?

Heb inmiddels mail gehad van deceuninck dat ze intern hier een dossier over gemaakt hebben. Heb daar ook ferme klacht neergelegd... uiteraard nog geen antwoord. En moet ik daar op wachten?
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Ik lees de "discussie" ook al paar blz mee. Tragisch komisch.
Puur technisch bekeken de rest zal mij een rotzorg wezen. De topic starter kan geen enkele recht halen uit de relatie tussen plaatser van de ramen en de fabrikant van de ramen. Dat topic starter het adres van zijn huidige ramenplaatser heeft gekregen via DeCeuninck is zeer te betwijfelen. DeCeuninck geeft alleen adressen door van aan hen verbonden raamfabrikanten. Dus je koopt als je een adres krijgt van DeCeuninck bij een raamfabrikant. Met alleen raamplaatsers heeft DeCeuninck weinig of niks te zien tenzij de naam van DeCeuninck in de problemen komt. Dit hier is GEEN zo,n zaak. Iedere ramenplaatser kan afgewerkte producten kopen van DeCeuninck hier of in het buitenland. De kwaliteit van zo'n product hangt af van land waarin het geproduceerd is en niet overal liggen de eisen even hoog. Dat producten met een lager afwerkingsniveau ook in ons land worden verhandelt is nu eenmaal een feit. Niks aan te doen. Ik denk dat TS voor de laagste bieder heeft gekozen.
Ik heb de fotoreeks(en) verschillende keren bekeken en kom tot de vaststelling dat veel foto's over hetzelfde gaan. Dus die reeks(en) kan je effectief gaan reduceren met op zijn minst 1/3 tot de helft. Dus ook het idee van "noemloos" veel fouten" gestipuleerd door TS is sterk te reduceren. De "beschadigingen" aan de rubbers zijn een gevolg van goedkope productie. DE freeskop voor de afwatering staat onder zo'n hoek gekanteld en gepositioneerd dat hij niet anders kan dan de rubber raken als ie het profiel in gaat. Dit is een gekend feit maar kan beter worden afgewerkt wat hier niet is gebeurt. Glas slechte geplaatst ? Ik zie daar nergens geen bewijs van. Hulpstukken zoals de eindstukken van makelaars moeten niet gekleefd worden. Die worden los ---ingezet. Productie-gewijs is dat inlijmen ook helemaal niet gemakkelijk. Je moet dan zo'n vleugel onttrekken aan een geautomatiseerde productie en dat met de hand gaan doen. Slechte lasnaden ? Ik zie er geen en als TS denkt dat "slecht" wil zeggen dat er bramen aan de binnenzijde zitten dan heef tie het fout voor. Bramen aan de binnenzijde van sommige lasnaden worden neit verwijdert. Kan het ? Ja tuurlijk maar dat kost geld en moet handmatig gedaan worden dus ook iets dat niet past in een geautomatiseerde omgeving en eigenlijk geen punt van discussie. Verborgen scharnieren ? Niet bij alle types van ramen kunnen verdoken scharnieren worden gebruikt. Bij sommige types draait een vleugel + 90 ° dat is met verdoken scharnieren niet mogelijk. Ervan uitgaan dat verdoken scharnieren ALTIJD op bepaalde modellen van toepassing zijn is waarschijnlijk iets wat TS zich inbeeld. Misschien heef tie ergens gelezen; ... kan bijna altijd worden voorzien......Bijna alle "beschadigingen die ik zie zijn op zeer makkelijke wijze op te lossen. De zwarte strepen zijn in vele gevallen een gevolg van productieproces of minder goede manier van verpakken (wrijvingen) Kunnen zonder problemen en vermindering van kwaliteit worden weg gepolijst met de ge-eigende producten. Er zijn veel bedrijven die daar in gespecialiseerd zijn. Ook on de herstelling van kleinere of grotere deuken/gaten/krassen. Die 2/3 kleine deukjes vragen een uurtje werkt en zijn dan onzichtbaar verholpen. Tot slot de tabletten. Geen enkel weldenkende plaatser zal vergeten om in zijn offertes en of bestellingen een uitzonderingsclausule te vermelden inzake mogelijke breuk van bestaande materialen. Lijkt mij evident. Je kan alle voorzorgen nemen bij het uitbreken van ramen en toch nog breuk hebben. Moet een aannemer daarvoor de verantwoordelijkheid nemen ? Ik denk het niet, je moet soms werken op slecht/ oude / aangepaste woningen. Het kan wel gerekend worden om te vervangen
Dus puur en alleen op technisch vlak heeft TS heel weinig in de pak te brokken. Die vierhonderd euro ? Ik zou ze snel pakken en zwijgen. De ramen onzichtbaar en door meerdere partijen goedgekeurd (muz van TS waarschijnlijk) onzichtbaar herstellen? Misschien een kleine dag werk dus +/- 750 €. Je krijgt ook geen nieuwe auto voor paar blutsen. Maar ge kunt misschien proberen om die 750 uit de brand te slepen. Dat zal beter zijn dan uw vingers verbranden aan een zaak waar ge geen bal van snapt en een advocaat brandhout van maakt.
PS Jij kan volgens mij geen recht hebben op een pro deo advocaat. Schuim maar eens het internet af en leer begrijpend te lezen
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Daarom dat ik nu een advocaat onder de arm ga nemen maar aanvraag kost uiteraard ook wat tijd.

De vraag is of ik de rechtzaak zal winnen of ik eerst de ingebrekestelling opstuur voor een advocaat in te schakelen.
Doe jezelf één groot plezier: schakel een advocaat in en laat hem de ingebrekestelling opmaken. Het is intussen duidelijk dat je de bomen zelf niet meer door het bos ziet. Met een ingebrekestelling zoals jij ze opmaakt, maken ze je af op de rechtbank.
Hier spreek je jezelf ook voor de 10de keer gewoon tegen. Stop daarmee.
Ik denk dat ik ze allesinds zou winnen omdat er grove gebreken zijn. Alleen misschien niet op het vlak van de verdoken scharnieren?
Nogmaals: je weet het zelf allemaal niet meer. Je "denkt" dat je het gaat winnen. Dat alleen al toont dat je niet hebt gelezen wat iedereen hier heeft geschreven. Dit topic heeft al zeer uitvoerig je verdoken scharnieren besproken en nu stel je wéér die vraag.

Stop deze nutteloze discussie, schakel een advocaat in en hou ons gewoon op de hoogte van wat hij/zij zegt en de verdere stappen. Want op deze manier raak je kant noch wal.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Los van welke partij er gelijk heeft. Kijk ook naar je eigen gezondheid. Er gaat heel veel stress kruipen in het doorlopen van dergelijke situaties/procedures. Is jou dat waard? Het kan eenvoudiger zijn gewoon de bitter pil van de huidige kwaliteit te slikken en door te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Yode

De grote boze wolf

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
10 jan 2017
Berichten
430
Waarderingsscore
102
Punten
43
De TS wist in een ander topic het volgende te melden:

Na het nemen van een advocaat en het bewust worden van het feit dat ik een heb zijn ze in actie geschoten, ze komen de ramen vervangen, met verdoken scharnieren deze keer. Volgende week donderdag zouden ze bij hun aankomen. En dan zullen ze die plaatsen ergens de week erop of twee weken erop.

Dus eind goed al goed... hopelijk.

we hopen samen met hem op een positieve afloop op korte termijn.
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Mijn buikgevoel zegt dat hier iets niet klopt......
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Ik dacht dat hier een slotje opzat..

Na het nemen van een advocaat en het bewust worden van het feit dat ik een heb zijn ze in actie geschoten, ze komen de ramen vervangen, met verdoken scharnieren deze keer. Volgende week donderdag zouden ze bij hun aankomen. En dan zullen ze die plaatsen ergens de week erop of twee weken erop.

Dus eind goed al goed... hopelijk.
--------------------
Vandaag nog eens geluisted, de nieuwe ramen zijn bij hun binnen, ze zouden deze week of volgende week komen plaatsen.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Geef ze wel een collage of ice-tea als ze het goed gedaan hebben hé ;)
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Geef ze wel een collage of ice-tea als ze het goed gedaan hebben hé ;)
De werkmannen kunnen er niks aan doen... ga ze wel in de gaten houden... zag later ook dat 2/4 ramen niet waterpas stonden...

Donderdag komen ze... hoe erg het ook mag zijn ik ga ze constant bijblijven en in de gaten houden... moet goed zijn nu.
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Als u dat doet zal u waarschijnlijk een compleet verkeerd resultaat bereiken. Tenslotte verklaard u zelf: "het zijn de werkmannen niet" ........
en weet u waarom de ramen niet waterpas stonden ? U zit in een renovatieproject dus daar kan een reden voor zijn. En wat is waterpas voor u ?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Te fel op iemand zijn handen staan kijken, dat ergert mij ook.
Blijft in de buurt ... oké.
Zorg dat je een degelijke waterpas hebt en geef uitleg aan die mensen van het waarom u in de buurt blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: VdE
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan