• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oplevering ramen

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Vandaag mijn ramen ontvangen... als je het ramen kan noemen.

Mannen waren de 3de raam aan het plaatsen en dan zie ik ineens aan de binnenkant scharnieren. In mijn eerste offerte waar ik om een andere model ramen vroeg had ik verdoken scharnieren gevraagd, in mijn aanvraag voor het duurdere model, dat later het jaar uitkwam wou ik dat ook.

Tussen elke offerte aanvraag en verandering zat gemiddeld 3-4 weken tijd. Van september was ik bezig ramen aan te vragen. Januari zei ik toen van sinds de nieuwe reeks uitkomt wil ik die wel, ook al kost die wat meer. Ze hebben toen de offerte niet juist overgenomen, mede doordat er weken telkens tussenzat en nu proberen ze het op mij te schuiven. We willen 400 euro eraf doen meneer krijg ik dan als enigste oplossing. Bonne... heb wel eerst x euro neergeteld voor verdoken scharnieren om te beginnen. Dus hoeveel krijg ik dan echt? En dan zit ik daar met iets dat ik echt niet wou.

Na de jongens vertrokken waren, ahja want kan moeilijk met gaten in de muur zitten voor 10 tal weken, de ramen beginnen bestuderen en poetsen... zie in bijlage het resultaat van mijn bevindingen. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat de hele boel er terug uit moet en ik ganse nieuwe ramen moet krijgen. Voor de beneden moeten ze sowieso nog terugkomen.

Hier lijstje van bevindingen.

- onzichtbare scharnieren gevraagd, niet gekregen
- rubbers die ontbreken of zijn beschadigd en slecht bevestigd zijn
- zware krassen op de kaders en deuken
- Tabletten beschadigd
- verkleuringen in het kader die niet te verwijderen zijn
- kipraam die niet open of dicht gaat
- naden die niet volgens norm gelast zijn

Ze zeggen trouwens het staat niet op papier dat je dat wou... dan kan ik evengoed zeggen, mits er niets op papier staat kunnen jullie ook niet bewijzen dat het niet afgesproken was en dat ik uberhoopt deze reeks wou.

Er is 30 procent van het factuur betaald.
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    103,3 KB · Weergaven: 208
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    252,6 KB · Weergaven: 210
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 205
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 200
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 198
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    262,1 KB · Weergaven: 200
  • 7.jpeg
    7.jpeg
    76,5 KB · Weergaven: 192
  • 8.jpeg
    8.jpeg
    119,4 KB · Weergaven: 189
  • 9.jpeg
    9.jpeg
    93,7 KB · Weergaven: 187
  • 10.jpeg
    10.jpeg
    82,3 KB · Weergaven: 186
  • 11.jpeg
    11.jpeg
    90 KB · Weergaven: 186
  • 12.jpeg
    12.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 187
  • 13.jpeg
    13.jpeg
    303,7 KB · Weergaven: 183
  • 14.jpeg
    14.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 177
  • 15.jpeg
    15.jpeg
    362,2 KB · Weergaven: 169
  • 16.jpeg
    16.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 168
  • 17.jpeg
    17.jpeg
    126,6 KB · Weergaven: 158
  • 18.jpeg
    18.jpeg
    150,2 KB · Weergaven: 156
  • 19.jpeg
    19.jpeg
    141,8 KB · Weergaven: 156
  • 20.jpeg
    20.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 149
  • 21.jpeg
    21.jpeg
    233,2 KB · Weergaven: 143
  • 22.jpeg
    22.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 144
  • 23.jpeg
    23.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 136
  • 24.jpeg
    24.jpeg
    98,4 KB · Weergaven: 133
  • 26.jpeg
    26.jpeg
    103,9 KB · Weergaven: 201

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Nee, want dit gaat over betalingstermijnen en rechtbanken volgen deze die vermeld staan op de factuur/offerte.
Ik zou mij daar toch niet te zeker in rekenen. Stel dat je een offerte krijgt per e-mail waarbij er wordt verwezen naar de AV op de achterkant (en die hebben ze natuurlijk niet mee gestuurd; gebeurde bij ons weinig dat ze dat wel deden) -> na uitvoering wordt een factuur gestuurd die je in principe binnen de 8 dagen moet betalen, maar je bent net voor weken op vakantie vertrokken of je bent plots opgenomen in het ziekenhuis en moet er weken verblijven -> die factuur zie je dus pas als de vermelde betalingstermijn al lang is verstreken -> je betaalt dus dan sowieso te laat -> ik zou er dan niet te veel op rekenen dat de rechter jou als uitvoerder in het gelijk gaat stellen omdat je niet binnen de 8 dagen betaald bent, maar pas na x weken.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Goh, ik heb hier onlangs ook een factuur ontvangen die dagen NA vervaldatum was verstuurd... Onmiddellijk betaald maar daags nadien een bericht "of het kan dat die factuur nog openstaat?". Kon niet, zijn personeel maakt geen fouten, etc... totdat ik hem een foto van de postzegel en afstempeldatum stuurde... Niks, geen excuses maar ook geen nalatigheidsintresten Maar ook geen nieuwe opdrachten meer van mijn kant.
On topic: moraal van het verhaal aan TS -> luister eens wat meer naar de goede raad hier op het forum!!!
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Krijg hier ook soms facturen al binnen van materiaal dat zelfs nog niet geleverd is.
Soms ook een factuur die al 15 dagen over tijd is en dan bel of stuur je een mailtje: he niks vergeten en dan .... meestal krijg je 1000 en 1 verontschuldigingen want ze lagen in het ziekenhuis, op reis niet aan gedacht, gewacht op nonkel isidoor die dood moest vallen .
Kan gebeuren.

Maar 10 dagen later nog geen centjes na mijn mailtje ? ( ja ik zen er nog zo ene die 1 keer belt en dan 5 minuten later even dat mailtje als herinnering stuurt) dan krijgen ze een a.s. en dan nog niet betalen na 10 dagen? Krijgen ze een serieuze brief met ineens alle extra kosten en nalatigheidsintresten met ineens het adres van mijne advocaat.

De volgende brief komt van hem en dan is het deurwaarder en rechtbank of ...
Ik ben geen bank, ik ben maar een tuintjes kriebelaare.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
En wat heb je nu juist in je ingebrekestelling gezet ?
Onderwerp: ingebrekestelling







Geachte heer, mevrouw,



Op 9-6-2021 leverde u ramen na een mondelinge overeenkomst.

Helaas hield u zich niet aan de afspraken. Ik heb de volgende klachten;

  • Ontbreken van verdoken scharnieren op de kaders
  • Beschadigde kaders ramen
  • Glas dat slecht gemonteerd is in de ramen
  • Beschadigde en slecht gelaste afsluitrubbers
  • Vlekken op de kaders die niet te verwijderen zijn
  • Vliegenramen die niet de juiste afmetingen hebben
  • Beschadigingen aan de tabletten bij het plaatsen van de nieuwe ramen
Eerder vroeg ik u geheel nieuwe ramen te plaatsen. Helaas wilt u hier niet aan meewerken en reageert u weerhoudend op mijn vraag waardoor u zich niet houdt aan alle mondeling overeengekomen afspraken.

Via deze brief geef ik u een laatste kans om u aan de afspraken te houden. Ik geef u hiervoor een 7 werkdagen de tijd.

Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ik stel u dan ook verder aansprakelijk voor alle kosten die bij deze rechtzetting komen te zien. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.



Graag ontvang ik binnen 7 werkdagen uw schriftelijke reactie.



Met vriendelijke groet,
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Oei
Ik lees : ....Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ik stel u dan ook verder aansprakelijk voor alle kosten die bij deze rechtzetting komen te zien. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen...
Als JIJ ontbindt dan verbreek JIJ het contract en kun je verplicht worden om buiten alle kosten ook nog eens winstderving te betalen.
Alleen, je staat retezwak want je hebt geen overeenkomst getekend en op papier staan.

Maar meneer de Juge , we hebben die man uit de brand willen helpen met ramen die aan een prijske weg mochten want hier en daar waren wat krassen ... volg je ?
Trouwens je oplijsting ,niet slecht. duidelijk, maar je vertrekt van een mondeling akkoord en dan is het woord tegen woord. Je staat en blijft zwak staan.
Die verdoken scharnieren , kan je dus niet aantonen dat je dat effectief gevraagd heb of je had moeten verwijzen naar een mail ??

Je kunt eigenlijk in dit geval zeggen dat je 50% kans hebt dat ze den daver op hun lijf hebben gekregen van je cordate brief of 50% kans dat ze zeggen... ja en? Wat staat er op papier ?
succes
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
In dit geval kan je jezelf er niet vanaf maken met een simpel briefje.
Elk punt chronologisch staven met de mails erbij.
Je schrijft ook dat JIJ wil dat ze alles vervangen.... Pas daar mee op. Je moet enkel eisen dat ze afleveren wat er afgesproken was ( verwijzing naar mails), hoe dat ze dat doen, is aan hun.

Je hebt een financieel aanbod gekregen....pas ook hier op dat er duidelijk omschreven staat waar deze tegenover staat. Jij denkt dat het voor de verdoken scharnieren is, maar het document geeft bv aan "de geleden schade" waardoor je dus alles afgehandeld hebt.
Want je zei dat ze spraken over alles vervangen ? Waarom zouden ze dan een tegemoetkoming geven voor de scharnieren ? Ze kunnen de nieuwe dan toch in het ander profiel bestellen, zodat je meteen verdoken scharnieren hebt ?

En van hun leverancier.... Dat verhaal, daar zou ik niet aan vasthouden. Als ze de fabrikant van de profielen echt moesten aanspreken hierover, dan denk ik dat er gegarandeerd er direct een actie op volgt.
 

layho1

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
537
Waarderingsscore
443
Punten
63
De hele discussie (al dan niet voor de rechter) zal gaan over wat er _mondeling_ is afgesproken. Woord tegen woord?
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Oei
Ik lees : ....Doet u dat niet, dan zal ik ons contract ontbinden. Ik stel u dan ook verder aansprakelijk voor alle kosten die bij deze rechtzetting komen te zien. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen...
Als JIJ ontbindt dan verbreek JIJ het contract en kun je verplicht worden om buiten alle kosten ook nog eens winstderving te betalen.
Alleen, je staat retezwak want je hebt geen overeenkomst getekend en op papier staan.

Maar meneer de Juge , we hebben die man uit de brand willen helpen met ramen die aan een prijske weg mochten want hier en daar waren wat krassen ... volg je ?
Trouwens je oplijsting ,niet slecht. duidelijk, maar je vertrekt van een mondeling akkoord en dan is het woord tegen woord. Je staat en blijft zwak staan.
Die verdoken scharnieren , kan je dus niet aantonen dat je dat effectief gevraagd heb of je had moeten verwijzen naar een mail ??

Je kunt eigenlijk in dit geval zeggen dat je 50% kans hebt dat ze den daver op hun lijf hebben gekregen van je cordate brief of 50% kans dat ze zeggen... ja en? Wat staat er op papier ?
succes
De juridische dienst zij dat woord, mondeling akkoord ook rechtsgeldig is. Dat je dat mag bewijzen met bv. getuigen of emails. Ik heb die ene email waarop staat dat het inclusief verdoken scharnieren is. Zwart of wit, gearceerd in het geel om de nadruk erop te leggen. Met in het hoofd hun emailadres als afzender. Dat is een bewijs dat er in een overeenkomst al dan niet op papier gevraagd is of het erbij zit.

Dat ik zwak sta is een kwestie van perspectief. Ze staan evenzeer zwak imo. Zij zijn de professionals, zij moeten met de klanten de noden en wensen op papier zetten en zij moeten dat duidelijk weergeven. Het is niet de taak van de klant om hun dat te gebieden. De klant doet dat een keer in zijn leven. Zij doen dat dagdagelijks en als dat ontbreekt, dan is dat zeker niet de correcte manier van handelen voor een professional en dan is dat zeker in twijfel te stellen bij een rechter. Waarom meneer de rechter hebben ze de moeite niet genomen alles op papier te zetten? Waarom meneer de rechter was er telkens heen en weer gecommuniceerd omdat er niets in bestelnota gegoten werd meneer de rechter? Dat kan aan de kaak gesteld worden. Dat, plus dat er hier en daar wel wat op email staat en dat er enige bewijslast is qua fotos.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
In dit geval kan je jezelf er niet vanaf maken met een simpel briefje.
Elk punt chronologisch staven met de mails erbij.
Je schrijft ook dat JIJ wil dat ze alles vervangen.... Pas daar mee op. Je moet enkel eisen dat ze afleveren wat er afgesproken was ( verwijzing naar mails), hoe dat ze dat doen, is aan hun.
De staving heeft men al ontvangen, die zijn ze zelf adhv vastestelling komen doen, heb daar ook het dossier van hun in cc ontvangen. Hoe zou jij het dan omschrijven?
Je hebt een financieel aanbod gekregen....pas ook hier op dat er duidelijk omschreven staat waar deze tegenover staat. Jij denkt dat het voor de verdoken scharnieren is, maar het document geeft bv aan "de geleden schade" waardoor je dus alles afgehandeld hebt.
Er is nog geen voorstel op papier gezet. Ik ga dat zeker in acht nemen.
Want je zei dat ze spraken over alles vervangen ? Waarom zouden ze dan een tegemoetkoming geven voor de scharnieren ? Ze kunnen de nieuwe dan toch in het ander profiel bestellen, zodat je meteen verdoken scharnieren hebt ?
Ze willen liever die 4 raamjes die met wat pur en afstandschroeven vastzitten erin laten staan met scharnieren en beschadigingen vervangen dan de nieuwe kaders met verdoken scharnieren, hetzelfde glas en dezelfde ventilatieroosters te steken. Erg voor die schadevergoeding die ze willen bieden, een beetje meer hebben ze hun werk fatsoenlijk rechtgezet. Maar ze zijn liever koppig, aan de telefoon ook, ze willen niks op papier zetten want dan moeten ze orderboeken van 160 paginas maken voor sommige werften etc etc... dat zeggen ze... wil eens zien als ze dat niet doen... die orderboeken niet maken als ze grote werven hebben, wat er dan misgaat allemaal... veel leugens om hun blunder goed te praten me dunkt.
En van hun leverancier.... Dat verhaal, daar zou ik niet aan vasthouden. Als ze de fabrikant van de profielen echt moesten aanspreken hierover, dan denk ik dat er gegarandeerd er direct een actie op volgt.
Ze zouden maandagnamiddag ook na gesprek met hun advocaat mij laten weten wat ze gingen doen... niets gehoord. Allemaal blaasjes. Daarom dat ik nu een advocaat onder de arm ga nemen maar aanvraag kost uiteraard ook wat tijd.
 

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
3.327
Waarderingsscore
2.260
Punten
113
Iets te simplistisch opgesteld. Dit moet meer gestaafd en gespekt worden met feiten en verwijzingen.
Bijvoorbeeld:
  • Ontbreken van verdoken scharnieren op de kaders
Veranderen in:
Bestelde profielen zoals bevestigd in communicatie via mail op datum xx/xx/xxxx en nog eens herhaald via mail op datum yy/yy/yyyy: profiel merk A type X diepte Y kleur buitenkant RALXXXX mat, binnenkant RALYYYY met warmedge, verdoken scharnieren, bijpassende vliegenramen op maat,...
Geleverde profielen wijken af van de bestelde profielen: profiel merk A type X diepte Y kleur buitenkant RALXXXX mat, binnenkant RALYYYY met warmedge, zonder verdoken scharnieren, bijpassende vliegenramen op maat,...

Voor de rest inderdaad niet bepalen hoe zij het moeten oplossen maar dit openhouden voor hun. Duidelijk stellen wat je net verwacht tegen wanneer en dit met een redelijke termijn (7 dagen lijkt me wat kort).
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113

Zij zijn de professionals, zij moeten met de klanten de noden en wensen op papier zetten en zij moeten dat duidelijk weergeven. Het is niet de taak van de klant om hun dat te gebieden. De klant doet dat een keer in zijn leven. Zij doen dat dagdagelijks en als dat ontbreekt, dan is dat zeker niet de correcte manier van handelen voor een professional en dan is dat zeker in twijfel te stellen bij een rechter. Waarom meneer de rechter hebben ze de moeite niet genomen alles op papier te zetten? Waarom meneer de rechter was er telkens heen en weer gecommuniceerd omdat er niets in bestelnota gegoten werd meneer de rechter? Dat kan aan de kaak gesteld worden. Dat, plus dat er hier en daar wel wat op email staat en dat er enige bewijslast is qua fotos.
Als klant ( doodgewone mens) heb je evenveel verantwoordlijkheid om zaken duidelijk te stellen. Dat is niet 1 keer in je leven, maar bij elk contract dat je aangaat. (Huur contract, aankoop woning, aankoop wagen,.....) Je hebt daar beiden een verantwoordelijkheid in, bovendien.....wie zit er nu met de gebakken peren ?
Nogmaals, je bent een crack in het weerleggen en afschuiven van je eigen verantwoordelijkheden.
Ik kan me best voorstellen dat er uit die mails niets duidelijk meer is op den duur. Als je daar net zo goed antwoord op gestelde vragen als hier en
Je ziet de dingen te veel hoe jij ze in je hoofd hebt. Want een mail met daarop bevestiging verdoken scharnieren, zeker dat er geen mail ergens op volgt dat je toch voor een andere optie gaat ?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Als een juridische dienst dit zo letterlijk heeft gezegd dat JIJ het contract ontbindt als ZIJ niet binnen een termijn van 7 dagen reageren en/of nieuwe ramen te plaatsen ????

Dan zou ik van zo'n kemels en idioten heel hard weglopen !
Elke advocaat , zelfs elke zelfstandige met wat jaren op te teller zal in zo'n geval je aanraden om eerder dit te schrijven:
Indien geen reactie van uwentwege op deze ingebrekestelling binnen de termijn van 15/21 dagen , aanzien wij dit als een éénzijdige verbreking van onze overeenkomst van uwen t wege.

Dat moest er staan. Moest ik deze brief van jou krijgen , mijn dag was goed want JIJ VERBREEKT en begin ik mijn winst even uit te rekenen op dat project en krijg je dus die winstderving nog eventjes fijn aangeboden.

En dan sluit je nog eens af met een slot zin waardoor je advocaat muurvast zit.

Voor iedereen !
Je sluit zo'n ingebrekestelling steeds altijd en overal af met de zin : Ik schrijf u dit met behoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.
Eigenlijk zeg je hiermee dat je advocaat je kemels uit je brief met dit zinneke nog kan corrigeren

Handy, handy , handy kay
Ik vrees er echt voor dat je een kemel aan t schieten zijt.

Hoe? en nu zit jete zeggen dat je naar een advocaat stapt ???
je had er toch ene een pro deo en je had zelfs advies gevraagd aan de juridische dienst ( van kus men kloten)

Ik volg niet meer ,
je verandert continu van informatie.
Doe dit op deze manier bij je advocaat en je sta rapper buiten dan binnen met een rekening aan je broek.
Doe dit op deze wijze bij de rechtbank -- ik zou je sterk aanraden om niet te verschijnen op de rechtbank- en de rechter zal je spreekverbod opleggen en alles via je raadsman uitleggen.
Je draait met de wind mee nog erger dan de weerhaan op de kathedraal van bache de kuppe.
 
  • Leuk
Waarderingen: choc

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Hoe? en nu zit jete zeggen dat je naar een advocaat stapt ???
je had er toch ene een pro deo en je had zelfs advies gevraagd aan de juridische dienst ( van kus men kloten)

Ik volg niet meer ,
je verandert continu van informatie.
Doe dit op deze manier bij je advocaat en je sta rapper buiten dan binnen met een rekening aan je broek.
Doe dit op deze wijze bij de rechtbank -- ik zou je sterk aanraden om niet te verschijnen op de rechtbank- en de rechter zal je spreekverbod opleggen en alles via je raadsman uitleggen.
Je draait met de wind mee nog erger dan de weerhaan op de kathedraal van bache de kuppe.
Daarom dat ik al een paar dagen 's avonds na mijn werk eerst een pintje uitschenk en een potje nootjes.....me installeer aan mijn eettafel/bureau en dan klik op dit. Moet eerlijk zeggen dat het boeiender is dan Thuis of familie ?. Maar er zijn wel evenveel plots en wendingen .....maar blijft ssssspannnnnnend. Is er nu en advocaat? Pro deo? Wie is hij/zij? Wie was die persoon van die juridsche dienst......was die wel bekwaam.....horen we nog van hem/haar? Die zaakvoerder(ster) zou die stress hebben van dit of leeft hij/zij gelukkig verder en gaat straks op het strand liggen in het bouwverlof?
Ik volg aandachtig verder.
Owja.....voor de mensen die zo hulpvaardig blijven....(y)(y)(y)(y) .......heb ondertussen wel nog dingen bijgeleerd ivm juridische kwesties.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
ben dan vooral benieuwd naar de cliffhanger. :D
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Als een juridische dienst dit zo letterlijk heeft gezegd dat JIJ het contract ontbindt als ZIJ niet binnen een termijn van 7 dagen reageren en/of nieuwe ramen te plaatsen ????

Dan zou ik van zo'n kemels en idioten heel hard weglopen !
Elke advocaat , zelfs elke zelfstandige met wat jaren op te teller zal in zo'n geval je aanraden om eerder dit te schrijven:
Indien geen reactie van uwentwege op deze ingebrekestelling binnen de termijn van 15/21 dagen , aanzien wij dit als een éénzijdige verbreking van onze overeenkomst van uwen t wege.

Dat moest er staan. Moest ik deze brief van jou krijgen , mijn dag was goed want JIJ VERBREEKT en begin ik mijn winst even uit te rekenen op dat project en krijg je dus die winstderving nog eventjes fijn aangeboden.

En dan sluit je nog eens af met een slot zin waardoor je advocaat muurvast zit.

Voor iedereen !
Je sluit zo'n ingebrekestelling steeds altijd en overal af met de zin : Ik schrijf u dit met behoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis.
Eigenlijk zeg je hiermee dat je advocaat je kemels uit je brief met dit zinneke nog kan corrigeren

Handy, handy , handy kay
Ik vrees er echt voor dat je een kemel aan t schieten zijt.

Hoe? en nu zit jete zeggen dat je naar een advocaat stapt ???
je had er toch ene een pro deo en je had zelfs advies gevraagd aan de juridische dienst ( van kus men kloten)

Ik volg niet meer ,
je verandert continu van informatie.
Doe dit op deze manier bij je advocaat en je sta rapper buiten dan binnen met een rekening aan je broek.
Doe dit op deze wijze bij de rechtbank -- ik zou je sterk aanraden om niet te verschijnen op de rechtbank- en de rechter zal je spreekverbod opleggen en alles via je raadsman uitleggen.
Je draait met de wind mee nog erger dan de weerhaan op de kathedraal van bache de kuppe.

Hoe? en nu zit jete zeggen dat je naar een advocaat stapt ???
je had er toch ene een pro deo en je had zelfs advies gevraagd aan de juridische dienst ( van kus men kloten)

Ik volg niet meer ,
je verandert continu van informatie.
Doe dit op deze manier bij je advocaat en je sta rapper buiten dan binnen met een rekening aan je broek.
Doe dit op deze wijze bij de rechtbank -- ik zou je sterk aanraden om niet te verschijnen op de rechtbank- en de rechter zal je spreekverbod opleggen en alles via je raadsman uitleggen.
Je draait met de wind mee nog erger dan de weerhaan op de kathedraal van bache de kuppe.
Daarom dat ik al een paar dagen 's avonds na mijn werk eerst een pintje uitschenk en een potje nootjes.....me installeer aan mijn eettafel/bureau en dan klik op dit. Moet eerlijk zeggen dat het boeiender is dan Thuis of familie ?. Maar er zijn wel evenveel plots en wendingen .....maar blijft ssssspannnnnnend. Is er nu en advocaat? Pro deo? Wie is hij/zij? Wie was die persoon van die juridsche dienst......was die wel bekwaam.....horen we nog van hem/haar? Die zaakvoerder(ster) zou die stress hebben van dit of leeft hij/zij gelukkig verder en gaat straks op het strand liggen in het bouwverlof?
Ik volg aandachtig verder.
Owja.....voor de mensen die zo hulpvaardig blijven....(y)(y)(y)(y) .......heb ondertussen wel nog dingen bijgeleerd ivm juridische kwesties.
Ben ook bedankt voor de hulpvaardigheid.

Was juridische dienst van het sociaal huis. Wie de pro deo is doet niet terzijde dat mag ik trouwens niet delen, namen enzo.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Dan mag je tegen de juridische dienst met mijn complimenten zeggen dat hunne ingebrekestelling een lachertje is dat door elk 1ste jaarsstudent van rechten naar de filistijnen wordt gesjot.
JIJ schrijft letterlijk in jouw officiële brief dat JIJ het contract verbreekt of ontbind.
Vraag eens of ze ook de winstderving van die aannemer gaan betalen ??

Deco zei het al : duimke voor degene die jou nog willen helpen, maar wil je dan verdomme eens eindelijk de moeite doen om te lezen wat er geschreven wordt en daar eens over nadenken en er naar handelen als er meerdere hetzelfde zeggen.
We zitten al van begin juni te zeggen: stuur een AS ingebrekestelling maar kay weet het beter , we wachten nog zeker 5 weken.
We zeggen allemaal opgelet wat je schrijft, verwijs naar offerte, contract, mails maar kay weet het weer beter en gaat naar zo'n halfmislukte juridische dienst die daar zitten om hun broek te kunnen gebruiken.
Wij vragen allemaal duidelijkheid en een antwoord op de x aantal vragen die gesteld worden , maar kay zal zelf wel zien wat er wordt geantwoord.

En nu ga ik recht voor de raap zen, volgens sommige is dat onmogelijk want dat doe ik al, maar ik kan nog erger .
Wij zitten hier allemaal om de anderen verder te helpen en de meeste luisteren en antwoorden op vragen die gesteld worden. Doen ze dat niet dan bloedt dat topic dood. Alleen bij jouw gebeurt dit niet en dat is omdat wij je verder willen helpen omdat we anders vrezen dat je los den dieperik ingaat. Eigenlijk helpen we , nee ik zeg het anders. Eigenlijk blijf ik je helpen omdat je je eigen ruiten aan het inslaan zijt bij iedereen hier en het ergste van al is , je bent te dom om dit zelf in te zien. Je bent te dom en te eigenwijs om te beseffen dat ik , wij het goed met je menen .
En waarom blijf ik ? Omdat ik mezelf in jou zie maar dan als snotneus van 15 jaar die iedereen tegen zijn schenenzat te stampen, altijd gelijk moest krijgen en niet wou luisteren naar die ouw zakken en iedereen was tegen mij.

Maar ik ben geen 15 meer .
Het ergste van al, jij ook niet meer.

Luk
 

Onwetende doehetzelver

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 sep 2018
Berichten
560
Waarderingsscore
233
Punten
43
Ik was mij al lang aan het afvragen waarom iedereen nog moeite doet... (los van het feit dat het beter is dan Thuis of Familie) :) Ik vind van mezelf dat ik veel geduld heb maar dit is toch nog van een andere orde.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan