• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Oplevering ramen

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Vandaag mijn ramen ontvangen... als je het ramen kan noemen.

Mannen waren de 3de raam aan het plaatsen en dan zie ik ineens aan de binnenkant scharnieren. In mijn eerste offerte waar ik om een andere model ramen vroeg had ik verdoken scharnieren gevraagd, in mijn aanvraag voor het duurdere model, dat later het jaar uitkwam wou ik dat ook.

Tussen elke offerte aanvraag en verandering zat gemiddeld 3-4 weken tijd. Van september was ik bezig ramen aan te vragen. Januari zei ik toen van sinds de nieuwe reeks uitkomt wil ik die wel, ook al kost die wat meer. Ze hebben toen de offerte niet juist overgenomen, mede doordat er weken telkens tussenzat en nu proberen ze het op mij te schuiven. We willen 400 euro eraf doen meneer krijg ik dan als enigste oplossing. Bonne... heb wel eerst x euro neergeteld voor verdoken scharnieren om te beginnen. Dus hoeveel krijg ik dan echt? En dan zit ik daar met iets dat ik echt niet wou.

Na de jongens vertrokken waren, ahja want kan moeilijk met gaten in de muur zitten voor 10 tal weken, de ramen beginnen bestuderen en poetsen... zie in bijlage het resultaat van mijn bevindingen. Wat zouden jullie doen? Ik vind dat de hele boel er terug uit moet en ik ganse nieuwe ramen moet krijgen. Voor de beneden moeten ze sowieso nog terugkomen.

Hier lijstje van bevindingen.

- onzichtbare scharnieren gevraagd, niet gekregen
- rubbers die ontbreken of zijn beschadigd en slecht bevestigd zijn
- zware krassen op de kaders en deuken
- Tabletten beschadigd
- verkleuringen in het kader die niet te verwijderen zijn
- kipraam die niet open of dicht gaat
- naden die niet volgens norm gelast zijn

Ze zeggen trouwens het staat niet op papier dat je dat wou... dan kan ik evengoed zeggen, mits er niets op papier staat kunnen jullie ook niet bewijzen dat het niet afgesproken was en dat ik uberhoopt deze reeks wou.

Er is 30 procent van het factuur betaald.
 

Bijlagen

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    103,3 KB · Weergaven: 208
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    252,6 KB · Weergaven: 210
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 205
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 200
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 198
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    262,1 KB · Weergaven: 200
  • 7.jpeg
    7.jpeg
    76,5 KB · Weergaven: 192
  • 8.jpeg
    8.jpeg
    119,4 KB · Weergaven: 189
  • 9.jpeg
    9.jpeg
    93,7 KB · Weergaven: 187
  • 10.jpeg
    10.jpeg
    82,3 KB · Weergaven: 186
  • 11.jpeg
    11.jpeg
    90 KB · Weergaven: 186
  • 12.jpeg
    12.jpeg
    121,6 KB · Weergaven: 187
  • 13.jpeg
    13.jpeg
    303,7 KB · Weergaven: 183
  • 14.jpeg
    14.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 177
  • 15.jpeg
    15.jpeg
    362,2 KB · Weergaven: 169
  • 16.jpeg
    16.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 168
  • 17.jpeg
    17.jpeg
    126,6 KB · Weergaven: 158
  • 18.jpeg
    18.jpeg
    150,2 KB · Weergaven: 156
  • 19.jpeg
    19.jpeg
    141,8 KB · Weergaven: 156
  • 20.jpeg
    20.jpeg
    86,2 KB · Weergaven: 149
  • 21.jpeg
    21.jpeg
    233,2 KB · Weergaven: 143
  • 22.jpeg
    22.jpeg
    102,1 KB · Weergaven: 144
  • 23.jpeg
    23.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 136
  • 24.jpeg
    24.jpeg
    98,4 KB · Weergaven: 133
  • 26.jpeg
    26.jpeg
    103,9 KB · Weergaven: 201

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Als het niet op papier staat, of als er geen mailverkeer is heb je er niet veel bewijs... Heb hetzelfde probleem hier met mijn raamleverancier NOG STEEDS ( installatie september 2019). Nu blijkt dat ze het wel EINDELIJK gaan bestellen.

Aangetekend schrijven sturen dat je de staat van de ramen niet acceptabel vindt. En je voegt de foto's in bijlage.
Mijn aangetekend schrijven was toen een dossier van 38 pagina's waarvan 77 actiepunten en in de 80 foto's...
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ivm verdoken scharnieren, als het niet op papier staat, dan heb je weinig om op terug te vallen. Jou redenering slaat compleet naast de kwestie. Want er staat ook niet op papier dat je er een spiksplinternieuwe Lexus bij krijgt.... Wat overdreven, maar denk dat je zo het punt wel begrijpt.
Je schuift zelf ook de schuld van jou af. Maar het is jou geld, we spreken niet over 100€,. Dus zorg dat je exact weet wat je koopt. Bij mij werden er ook nog bij laatste besprekingen beloftes gemaakt. Ik heb hen vriendelijk gevraagd deze allemaal eerst mee op de offerte te plaatsen vooraleer ik tekende. Werd direct gedaan.

Voor de rest....niets betalen. In gebreke stellen en dan wss een lange weg te gaan.
Van welk merk zijn de ramen ?
Hoe kom je aan deze aannemer ?
 

Samsuffie

Zeer Actief lid
Lid geworden
7 feb 2021
Berichten
250
Waarderingsscore
141
Punten
43
Ik ben geen expert in wat te doen maar heb hier op het forum toch al verschillende keren gelezen van dit duidelijk te melden aan leverancier met een aangetekende brief (ingebrekestelling) indien geen directe reactie op een mail bijvoorbeeld, zoals hierboven al gezegd.
Dit is schandalig. Hebben ze er mee rondgegooid ? De afwateringsgaten uit de losse hand gefreesd ? Waarom niet eerst rubbers verwijderd en dan frezen. Ik vraag me af of je ooit de strepen eraf krijgt of je moet Cif of iets dergelijks gebruiken met dan weer mattere plekken tot gevolg.
Los van wie dit geleverd heeft, of verdoken scharnieren of niet, de plaatsing en (sommige) ramen zelf zijn abominabel en is de naam vakman niet waardig met wat we hier zien.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Ik ben geen expert in wat te doen maar heb hier op het forum toch al verschillende keren gelezen van dit duidelijk te melden aan leverancier met een aangetekende brief (ingebrekestelling) indien geen directe reactie op een mail bijvoorbeeld, zoals hierboven al gezegd.
Dit is schandalig. Hebben ze er mee rondgegooid ? De afwateringsgaten uit de losse hand gefreesd ? Waarom niet eerst rubbers verwijderd en dan frezen. Ik vraag me af of je ooit de strepen eraf krijgt of je moet Cif of iets dergelijks gebruiken met dan weer mattere plekken tot gevolg.
Los van wie dit geleverd heeft, of verdoken scharnieren of niet, de plaatsing en (sommige) ramen zelf zijn abominabel en is de naam vakman niet waardig met wat we hier zien.
Die inperfecties zaten vooral onder de stickers... de plaatsers konden hier weinig aan doen... zit vooral in de fabriek. Ik wacht nog ff de respons van het bedrijf op. Bij goede oplossing geen klagen dus ik ga nog geen namen noemen. Dat hoort niet zo te gaan.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Ivm verdoken scharnieren, als het niet op papier staat, dan heb je weinig om op terug te vallen. Jou redenering slaat compleet naast de kwestie. Want er staat ook niet op papier dat je er een spiksplinternieuwe Lexus bij krijgt.... Wat overdreven, maar denk dat je zo het punt wel begrijpt.
Je schuift zelf ook de schuld van jou af. Maar het is jou geld, we spreken niet over 100€,. Dus zorg dat je exact weet wat je koopt. Bij mij werden er ook nog bij laatste besprekingen beloftes gemaakt. Ik heb hen vriendelijk gevraagd deze allemaal eerst mee op de offerte te plaatsen vooraleer ik tekende. Werd direct gedaan.

Voor de rest....niets betalen. In gebreke stellen en dan wss een lange weg te gaan.
Van welk merk zijn de ramen ?
Hoe kom je aan deze aannemer ?
Je hebt gelijk mario ik had op papier moeten laten zetten, maar daar mogen ze zich ook niet achter verstoppen want ik kan ook zeggen... ja die ramen had ik niet besteld. Op voorschotfactuur staat ook geen specificaties. De reden waarom niet alles op papier staat is ook omdat er tussen elke communicatie weken tussen zat. mede omdat ze sterk onderbemand zijn me dunkt.

Hoe dan ook verstoppen achter het staat niet op papier, kan in dit geval niet. In eerste offerte werd dit besproken, en ook bevestigd via mail dat de prijs inclusief verdoken scharnieren is. Omdat het zo lang op zich liet wachten heb ik nieuwe reeks besteld. Tegen duurdere prijs. Enige wat ik toen vroeg is het model te veranderen. Dan zeggen dat het niet op papier stond en dat je het niet kan bijhouden omdat ik nogal veel veranderde is niet echt mijn verantwoordelijkheid. Ik had er niet om gevraagd dat er specificaties gewijzigd zouden worden die eerder besproken waren. Wel het model. Als je dan aanpassingen van offerte niet goed kan bijhouden dan moet je zelf de stap nemen om het op papier te zetten. Dat is ook voor bedrijven een meerwaarde.

Anyway ik wacht geduldig af want heb na een gesprek met hen wel indruk dat ze obv de klachten ivm de profielen wel nieuwe ramen willen voorzien. Ik hou jullie op de hoogte. Maar ik merk al wel dat ik niet alleen aangedaan ben over de aflevering.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Vraag ivm het glas dat erin zit. Zijn deze 1.0 zoals gevraagd? Ik weet niet hoe je zo codes opzoekt
 

Qacino

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
817
Waarderingsscore
296
Punten
63
Codes zie je in het glasblad aan de zijkant. Tis even zoeken :p
Zo strepen/vlekken had ik ook. zijn lijmresten van de stickers inderdaad. Ze komen met een speciaal product dat kuisen. Belangrijk is dat je zelf NIETS NIETS NIETS doet eraan. De plaatser adviseerde mij met supergom te beginnen poetsen maar dan zou mijn ramen naakt aluminium worden ipv gelakt...
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Codes zie je in het glasblad aan de zijkant. Tis even zoeken :p
Zo strepen/vlekken had ik ook. zijn lijmresten van de stickers inderdaad. Ze komen met een speciaal product dat kuisen. Belangrijk is dat je zelf NIETS NIETS NIETS doet eraan. De plaatser adviseerde mij met supergom te beginnen poetsen maar dan zou mijn ramen naakt aluminium worden ipv gelakt...
ok... de vliegenramen zijn trouwens ook allemaal niet juist... profielen komen niet overeen... dat ook erbij... ><

Precies wel veel niet inorde... dat snapk niet... dat lijkt precies express... hoe kan nu zoveel niet juist zijn.
 
Laatst bewerkt:

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
tx pro bcb - 11 22:57 4309 dit staat in de ramen. Nu ik ben er niet zo expert in dat te ontcijferen. Heb zelf wat proberen googlen maar kom op sites terecht waar ze spreken over warm edge.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
tx pro bcb - 11 22:57 4309 dit staat in de ramen. Nu ik ben er niet zo expert in dat te ontcijferen. Heb zelf wat proberen googlen maar kom op sites terecht waar ze spreken over warm edge.
Over het glas zou je je weinig zorgen moeten maken. Denk dat 1.1 de minimumstandaard is die gebruikt wordt. Met warm edge wordt dat 1.0.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ivm verdoken scharnieren, als het niet op papier staat, dan heb je weinig om op terug te vallen. Jou redenering slaat compleet naast de kwestie. Want er staat ook niet op papier dat je er een spiksplinternieuwe Lexus bij krijgt.... Wat overdreven, maar denk dat je zo het punt wel begrijpt.
Je schuift zelf ook de schuld van jou af. Maar het is jou geld, we spreken niet over 100€,. Dus zorg dat je exact weet wat je koopt. Bij mij werden er ook nog bij laatste besprekingen beloftes gemaakt. Ik heb hen vriendelijk gevraagd deze allemaal eerst mee op de offerte te plaatsen vooraleer ik tekende. Werd direct gedaan.

Voor de rest....niets betalen. In gebreke stellen en dan wss een lange weg te gaan.
Van welk merk zijn de ramen ?
Hoe kom je aan deze aannemer ?
Je hebt gelijk mario ik had op papier moeten laten zetten, maar daar mogen ze zich ook niet achter verstoppen want ik kan ook zeggen... ja die ramen had ik niet besteld. Op voorschotfactuur staat ook geen specificaties. De reden waarom niet alles op papier staat is ook omdat er tussen elke communicatie weken tussen zat. mede omdat ze sterk onderbemand zijn me dunkt.

Hoe dan ook verstoppen achter het staat niet op papier, kan in dit geval niet. In eerste offerte werd dit besproken, en ook bevestigd via mail dat de prijs inclusief verdoken scharnieren is. Omdat het zo lang op zich liet wachten heb ik nieuwe reeks besteld. Tegen duurdere prijs. Enige wat ik toen vroeg is het model te veranderen. Dan zeggen dat het niet op papier stond en dat je het niet kan bijhouden omdat ik nogal veel veranderde is niet echt mijn verantwoordelijkheid. Ik had er niet om gevraagd dat er specificaties gewijzigd zouden worden die eerder besproken waren. Wel het model. Als je dan aanpassingen van offerte niet goed kan bijhouden dan moet je zelf de stap nemen om het op papier te zetten. Dat is ook voor bedrijven een meerwaarde.

Anyway ik wacht geduldig af want heb na een gesprek met hen wel indruk dat ze obv de klachten ivm de profielen wel nieuwe ramen willen voorzien. Ik hou jullie op de hoogte. Maar ik merk al wel dat ik niet alleen aangedaan ben over de aflevering.
Zeker als je vanalles begint aan te passen, is het een must dat je zelf er mee voor zorgt dat alles klaar en duidelijk wordt vastgelegd.
Want welke offerte heb je dan getekend ? Je bent beide verantwoordelijk voor die overeenkomt.
Als ze blijk geven van het te willen oplossen, zorg er dan voor dat je deze keer duidelijk even op papier zet wat jullie overeenkomen. Wat er aangepast, vernieuwd wordt, welke korting er gegeven wordt.
En vooral niets betalen voor alles uitgevoerd is.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Ivm verdoken scharnieren, als het niet op papier staat, dan heb je weinig om op terug te vallen. Jou redenering slaat compleet naast de kwestie. Want er staat ook niet op papier dat je er een spiksplinternieuwe Lexus bij krijgt.... Wat overdreven, maar denk dat je zo het punt wel begrijpt.
Je schuift zelf ook de schuld van jou af. Maar het is jou geld, we spreken niet over 100€,. Dus zorg dat je exact weet wat je koopt. Bij mij werden er ook nog bij laatste besprekingen beloftes gemaakt. Ik heb hen vriendelijk gevraagd deze allemaal eerst mee op de offerte te plaatsen vooraleer ik tekende. Werd direct gedaan.

Voor de rest....niets betalen. In gebreke stellen en dan wss een lange weg te gaan.
Van welk merk zijn de ramen ?
Hoe kom je aan deze aannemer ?
Je hebt gelijk mario ik had op papier moeten laten zetten, maar daar mogen ze zich ook niet achter verstoppen want ik kan ook zeggen... ja die ramen had ik niet besteld. Op voorschotfactuur staat ook geen specificaties. De reden waarom niet alles op papier staat is ook omdat er tussen elke communicatie weken tussen zat. mede omdat ze sterk onderbemand zijn me dunkt.

Hoe dan ook verstoppen achter het staat niet op papier, kan in dit geval niet. In eerste offerte werd dit besproken, en ook bevestigd via mail dat de prijs inclusief verdoken scharnieren is. Omdat het zo lang op zich liet wachten heb ik nieuwe reeks besteld. Tegen duurdere prijs. Enige wat ik toen vroeg is het model te veranderen. Dan zeggen dat het niet op papier stond en dat je het niet kan bijhouden omdat ik nogal veel veranderde is niet echt mijn verantwoordelijkheid. Ik had er niet om gevraagd dat er specificaties gewijzigd zouden worden die eerder besproken waren. Wel het model. Als je dan aanpassingen van offerte niet goed kan bijhouden dan moet je zelf de stap nemen om het op papier te zetten. Dat is ook voor bedrijven een meerwaarde.

Anyway ik wacht geduldig af want heb na een gesprek met hen wel indruk dat ze obv de klachten ivm de profielen wel nieuwe ramen willen voorzien. Ik hou jullie op de hoogte. Maar ik merk al wel dat ik niet alleen aangedaan ben over de aflevering.
Zeker als je vanalles begint aan te passen, is het een must dat je zelf er mee voor zorgt dat alles klaar en duidelijk wordt vastgelegd.
Want welke offerte heb je dan getekend ? Je bent beide verantwoordelijk voor die overeenkomt.
Als ze blijk geven van het te willen oplossen, zorg er dan voor dat je deze keer duidelijk even op papier zet wat jullie overeenkomen. Wat er aangepast, vernieuwd wordt, welke korting er gegeven wordt.
En vooral niets betalen voor alles uitgevoerd is.
Ja zodra ze iets communiceren ga ik vragen dat ze het op papier zetten. Telt mailverkeer ook?

Heb namelijk in mijn eerste offerte specifiek gevraagd en informatie gekregen bij mijn ontvangen prijs toen dat het inclusief verdoken beslag is.
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Maar wat heb je uiteindelijk getekend ? Heb je een later bewijs dat je dat uiteindelijk ook wou ? Want je kan ook beslist hebben om dat uiteindelijk toch niet te nemen om de prijs misschien toch nog wat te drukken.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
Maar wat heb je uiteindelijk getekend ? Heb je een later bewijs dat je dat uiteindelijk ook wou ? Want je kan ook beslist hebben om dat uiteindelijk toch niet te nemen om de prijs misschien toch nog wat te drukken.
Niets ze hebben me niets laten tekenen, dus in principe ben ik hen toch ook niets verschuldigd nu want er is geen contract. Maar bonne... ik wacht af wat ze willen doen aan heel deze basaar... want voor hen nieuwe lijn helemaal geen goeie reclame... ze zeggen ja van die ene klant gaan ze niet wakker liggen... dat kan goed zijn maar ik ben in meerdere fora en bouw of klusgroepen actief op de moment. En wil gerust al mijn bevindingen uitgebreid documenteren en namen noemen als sht hits the fan. Die ramen zijn gewoon stuk op verschillende plaatsen of hebben productiefouten. Losstaand van de niet verborgen scharnieren.... die mogen ze dan wel doen in de nieuwe ramen kost hun een fractie om dan deze zever recht te zetten.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
let maar goed op met het dreigement om hen aan de schandpaal te nagelen.
Kan nogal een dure rekening worden wegens smaad en laster.

Nu eerlijk gezegd, je hebt wel gelijk , het is niet netjes afgewerkt en er zijn plaatsingsfouten gebeurt. Dus lijst deze even op en stuur dit aangetekend naar de firma . Volg in ieder geval de regels die gelden voor ingebrekestelling en voor het niet aanvaarden in plaats van op alle forums en sites en klusdinges hen zwart te maken.
Trouwens als je zelf al toegeeft dat er weinig op papier staat ...... wat ga je dan tegen de rechter zeggen ? Hij heeft dat gezegd ? Rechters kijken alleen naar wat geschreven staat. Ze kunnen en mogen niet anders.
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
normale gang van zaken, je tekent een offerte. Voor de in productie name krijg je een meetstaat met alle technische details die je moet bevestigen. Op basis daarvan worden je ramen in productie genomen.
zo was het alleszins hier bij mij. Lijkt me raar dat er geen handtekening geplaatst zou zijn.

Hier waren er ook een paar issues, deuk in schuifraam, probleem met voordeur.
De voordeur heeft de leverancier zelf vanuit hun magazijn teruggestuurd naar de fabriek wegens onvolmaaktheden.
Vleugel schuifraam ook zonder boe of ba vervange. Het kan dus ook anders.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
let maar goed op met het dreigement om hen aan de schandpaal te nagelen.
Kan nogal een dure rekening worden wegens smaad en laster.

Nu eerlijk gezegd, je hebt wel gelijk , het is niet netjes afgewerkt en er zijn plaatsingsfouten gebeurt. Dus lijst deze even op en stuur dit aangetekend naar de firma . Volg in ieder geval de regels die gelden voor ingebrekestelling en voor het niet aanvaarden in plaats van op alle forums en sites en klusdinges hen zwart te maken.
Trouwens als je zelf al toegeeft dat er weinig op papier staat ...... wat ga je dan tegen de rechter zeggen ? Hij heeft dat gezegd ? Rechters kijken alleen naar wat geschreven staat. Ze kunnen en mogen niet anders.
Ja hallo, artikelen met schade afleveren... als de rechter daar niet het nut van de klacht van inziet? Dus dan mag ik zelfstandige worden en met de ramen smijten voor ik ze erin zet want het staat niet op papier dat ze er als nieuw moeten uitzien? Met dat op papier zetten altijd... ze moeten de aannemer verplichten het document laten opmaken of ze hebben altijd ongelijk.
 

HandyKay

Actief Lid
Lid geworden
12 feb 2016
Berichten
795
Waarderingsscore
42
Punten
28
normale gang van zaken, je tekent een offerte. Voor de in productie name krijg je een meetstaat met alle technische details die je moet bevestigen. Op basis daarvan worden je ramen in productie genomen.
zo was het alleszins hier bij mij. Lijkt me raar dat er geen handtekening geplaatst zou zijn.

Hier waren er ook een paar issues, deuk in schuifraam, probleem met voordeur.
De voordeur heeft de leverancier zelf vanuit hun magazijn teruggestuurd naar de fabriek wegens onvolmaaktheden.
Vleugel schuifraam ook zonder boe of ba vervange. Het kan dus ook anders.
Ik heb op de moment nog wel vertrouwen in een goede afloop. Vind het wel jammer dat het weer iets is... heb er al paar over vloer gehad en bij allen was er wel iets... maar dit is wel het toppunt van ze allemaal.
 
Laatst bewerkt:

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
let maar goed op met het dreigement om hen aan de schandpaal te nagelen.
Kan nogal een dure rekening worden wegens smaad en laster.

Nu eerlijk gezegd, je hebt wel gelijk , het is niet netjes afgewerkt en er zijn plaatsingsfouten gebeurt. Dus lijst deze even op en stuur dit aangetekend naar de firma . Volg in ieder geval de regels die gelden voor ingebrekestelling en voor het niet aanvaarden in plaats van op alle forums en sites en klusdinges hen zwart te maken.
Trouwens als je zelf al toegeeft dat er weinig op papier staat ...... wat ga je dan tegen de rechter zeggen ? Hij heeft dat gezegd ? Rechters kijken alleen naar wat geschreven staat. Ze kunnen en mogen niet anders.
Ja hallo, artikelen met schade afleveren... als de rechter daar niet het nut van de klacht van inziet? Dus dan mag ik zelfstandige worden en met de ramen smijten voor ik ze erin zet want het staat niet op papier dat ze er als nieuw moeten uitzien? Met dat op papier zetten altijd... ze moeten de aannemer verplichten het document laten opmaken of ze hebben altijd ongelijk.
Dat heb ik toch niet gezegd ?
Integendeel, ik geef zelfs aan dat je nu best een aangetekend schrijven richt aan de firma met de oplijsting van alle gebreken en fouten .
En dat je best niet hen ondertussen overal en tegen eender wie aan de schandpaal nagelt.
Effe lezen wat er juist staat, nadenken en dan reageren zou misschien van pas komen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan