• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ophogen vloer.

camelia28

Lid
Lid geworden
7 apr 2013
Berichten
199
Waarderingsscore
1
Punten
18
beste,
ik heb een kleine vraag voor een collega. die heeft vorige maand een nieuwe huis gekocht maar er zitten twee verschillende hoogtes in het huis.
de eetkamer ligt ongeveer 11 cm lager dan de woonkamer. ze zou het nu graag op 1 niveau willen en de vraag was hoe dit te doen?
de ondervloer bestaat uit oude 20*20 cement tegels met daaronder zavel.
is het beter om isolatie 5 cm te plaatsen en daarop een deklaag chape?
of 11 cm chape. lijkt mij een beetje veel of is er een andere oplossing?
 

MarcMarc

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 okt 2012
Berichten
1.369
Waarderingsscore
361
Punten
83
Altijd streven naar zo veel mogelijk isolatie en waar mogelijk gelijk vloerverwarming aanleggen zodat het huis in de toekomst beter geschikt wordt voor verwarmen met een warmtepomp.
Een Rc-waarde van 4 zou ik nastreven. Het kan zijn dat je de vloer daarvoor verder moet uitgraven.
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Ook even nadenken over de deuren en eventueel ramen tot op de grond. Wat met de plafondhoogte? Zitten stopcontacten een beetje hoger dan normaal of zitten ze straks heel laag?

De vloer 10 cm ophogen kan het eenvoudige aspect blijken te zijn van gans dit verhaal...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan