• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mijne lever en mijne portemonnee

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Heb ik jullie aandacht door de titel ?

Fijn, want er moet iets van mijne lever. 
Ik heb het al eens ten berge gebracht in het topic 
https://www.bouwinfo.be/forum/bouwen-en-verbouwen/algemeen/geen-algemene-vragen-persoonlijke-berichten
Maar omdat er nu sommige denken dat algemene berichten via het forum toch iets anders zijn dan de vragen stellen via e-mail en ja hoor, het duurt 5 seconden om mijn adres, telefoonnummer en e-mail te vinden.

Bij deze even efkes duidelijk de puntjes op de i zetten, dus PUNT op een i.
Ik beantwoord in de mate van het mogelijke, alle vragen graag via het forum zodat iedereen er wat aan heeft.
Ik beantwoord algemene vragen via Persoonlijke Berichten NOOIT.
Ik zet hier het standart antwoord dat ik dan steevast geef. 

Beste forummer, zet uw vraag op het forum, iemand van ons of zelfs ik zal hier dan wel je proberen verder te helpen. WIl je echter een persoonlijk advies enof een plaatsbezoek dat kan natuurlijk ook maar dit wordt dan wel aangerekend. 
Ik geef voor de goede orde onze prijzen voor advies en verslagen. Vragen per e-mail kunnen natuurlijk ook beantwoord worden, wij vragen dan een kleine som vooraf te storten. 
En voor de slimmekes  onder ons, zoals vandaag voorgehad met kjenta.
Je vraag via e-mail sturen is geen probleem maar wordt dan niet kwaad omdat ik zeg dat het dan aangerekend wordt en doe dan wat ik je vraag, zet het op forum . 
Geachte

>

> Graag helpen wij u verder met uw vraag.

> Echter dit via een persoonlijk bericht of e-mail is voor ons financieel onhoudbaar.

>

> Ofwel stelt u uw vraag op desbetreffende forum ofwel verzorgen wij het antwoord per e-mail.

> Wij vragen u wel om uw adresgegevens door te geven zodat wij ons advies kunnen factureren.

>

> Voor de goede orde geef ik u onze algemene prijzen voor advies:

 

Na mijne lever is al wat beter, 
Mijne tikker ook.
Alleen mijne porteomonne zal weer een stuk minder te zien krijgen, want we moeten maar onze kennis gratis en voor niks uitdragen. 

JA, GRAAG MAAR DAN VIA DIT FORUM!
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Stefaan Van Slycken zei:

 
D I Y zei:
JokeVDH zei:
ze weten niet welke maat ze hebben en anders kunnen ze niet online bestellen... 

Dat is ook al lang gaande bij kleerwinkels en schoenwinkels, en zelfs bij opticiens (bvb lenzen: binnenkomen met online gekochte lenzen omdat het insteken niet goed lukt). Ook in elektrozaken was dat al zo (maar die zitten tegenwoordig allemaal in een groep met de goedkoopste prijs).

De gewone winkel moet eruit. En met Corona hebben heel veel nieuwe mensen het online shoppen ontdekt.

Of ze gaan met een ander model moeten werken. Service zal inbegrepennzijn bij een aankoop. Bij geen aankoop zal de tijd vergoed moeten worden. Een half uur ringen zitten passen en dan weer weg? Dat is dan 50€...

Dat is inderdaad de ellende. Je wil enerzijds laten zien dat je je stiel kent, maar anderzijds niet zomaar gratis de oplossingen aandragen voor de bazar die ze elders gekocht hebben. Je zou inderdaad moeten zeggen "maatname 25€, met kortingsbon 25€ bij ons." Maar dat komt niet zo commercieel over. Ik ben het voor de huishoudtoestellen ook moeten beginnen doen, 40€ (minstens) voor het nazicht, in mindering te brengen bij herstelling/aankoop nieuw toestel. Gezaag dat we daar al over gehad hebben! Maar bon, wie daarover zaagt mag elders gaan.

2 Jaar geleden nog, 29 december: "meneer, kunt gij rap naar onze vaatwas komen kijken, wij zitten op oudejaar met volk, dat is geen doening zonder vaatwas". Goed, vaatwas was perte totale, ik zeg: de groothandel levert morgen toch bij ons, dus ik kan er nog eentje komen plaatsen. "Ah ja, euh ja, maar ja, da's dan wel veel geld, we zullen er eens over peinzen". Dan gaat dat plots wel, afwassen met de hand. 'k Heb ze nooit meer teruggehoord, dus gelukkig wel mijn nazicht gerekend. De dankbaarheid voor snelle depannages is weg, de dankbaarheid voor stielkennis ook, het opbouwen van vertrouwen met klanten...

Vandaar, tegenwoordig: gewoon uurloon voor de vaste klanten, miserie oplossen van een ander: prijs x1,5 of, indien duidelijk bazar waar ze zelf aan zitten kloten hebben: uurloon x2. In een bouw verlichting moeten hangen waar in 't groot nog de plakkers van hun webshop op hangen? Uurloon x2. Anders hangen ze ze zelf maar. Mensen verschieten daar soms van, maar van mijnentwege is het begrip ook weg hoor. 'k Heb er al te veel snel en goedkoop gedepanneerd waar dan bij de volgende depannage een toestel van één of andere keten staat... 

De echt trouwe klanten ken ik en gaan voor, de rest mag gerust een paar weken wachten. En dan krijgen de stielmannen de naam van duur te zijn en lang op zich te laten wachten...

 

Ik heb hier op 't forum ook eens iemand gehad die via PM vanalles wou weten over het aansturen van zijn ledstrips met Home Control. Zo op 't gedacht van "teken mij eens een schema uit, maak eens een bestellijstje, en zeg eens hoe ik dat moet programmeren..." dus daarop heb ik dan gereageerd met een offerte zonder al te veel detail ("dimmodule", "voeding"). Nooit meer iets van gehoord.

 

Ik ben geen zelfstandig, en heb toch wat gemengde gevoelens hierbij. 

Ik ben bereid iets meer te betalen voor service, maar de verhouding moet Ok zijn. 

Als ik online een vaatwasser zie voor 500€, en ik kan die lokaal kopen voor 600€ inclusief plaatsing, dan vind ik dat OK en koop ik lokaal. Maar vraagt die 900€, dan vind ik het een beetje gortig. 

Bij een winkel gaan passen om dan online te kopen vind ik ook niet OK. 

Wat ik wel merk is dat verkopers in de winkel hun spullen dikwijls zelf niet kennen, en dan heb ik ook geen zin meer te betalen. Vakmanschap waardeer ik wel. Maar de tijd dat ik de verkoper eerst zelf moet uitleggen wat het verschil is tussen toestel A en B, dat doe ik niet meer. Dan loop ik weg. 

 

 
 

JokeVDH

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
477
Waarderingsscore
116
Punten
43
Die ringmaatstokken zijn gelukkig niet helemaal uniform :D 

Dus; Mevrouw, ik wil gerust uw maat meten en dan weet ik perfect welke maat u heeft op mijn ringmaatstok en bij welke breedte van ring. De breedte maakt een groot verschil bij het 'maatgevoel' dus de meeste juweliers hebben bossen met pasringen in verschillende breedtes. Als u bij mij bestelt dan garanderen we dat het perfect op maat zal zijn, zelfs als we het bijvoorbeeld na de pasbeurt nog moeten aanpassen.

Wie online koopt, tjah, die trekt zijn plan :p 
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Tommie1 schreef:

Wat ik wel merk is dat verkopers in de winkel hun spullen dikwijls zelf niet kennen, en dan heb ik ook geen zin meer te betalen. Vakmanschap waardeer ik wel. Maar de tijd dat ik de verkoper eerst zelf moet uitleggen wat het verschil is tussen toestel A en B, dat doe ik niet meer. Dan loop ik weg. 

Mediamarkt, doe geen moeite om daar hulp te vragen. 

Begin dit jaar wel vrij goed geholpen geweest voor een TV bij Krefel in Wijnegem.

 
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
teaser zei:
Tommie1 schreef:

Wat ik wel merk is dat verkopers in de winkel hun spullen dikwijls zelf niet kennen, en dan heb ik ook geen zin meer te betalen. Vakmanschap waardeer ik wel. Maar de tijd dat ik de verkoper eerst zelf moet uitleggen wat het verschil is tussen toestel A en B, dat doe ik niet meer. Dan loop ik weg. 

Mediamarkt, doe geen moeite om daar hulp te vragen. 

Begin dit jaar wel vrij goed geholpen geweest voor een TV bij Krefel in Wijnegem.

 

 

Het hangt héél erg af van de verkoper. 

Ik heb ook al "les" gegeven, en het verschil moeten uitleggen tussen QLED en OLED, maar dat doe ik niet meer. 

Mediamarkt is inderdaad triestig op de meeste plaatsen, die kennen het verschil niet tussen een wasmachien en droogkast. 

De laatste keer dat ik echt in de winkels advies ben gaan vragen was toen we een goede koffiemachine (bonenmachine) zochten. Krefel, VDB, Mediamarkt... nergens kon ik die machine in werking zien, en eens een tas proeven. 

Toen heb ik Cooblue gebeld om te vragen of dat bij hen wel kon in één van hun "winkels". 

Nee, een machine in werking hadden ze niet staan, maar ik kreeg wel de toezegging dat ik de machine mocht bestellen, testen en als ze niet beviel mocht die terug binnen de 14 dagen... no questions asked. 

Bij Mediamarkt vroeg ik waarom een Jura zo veel duurder was dan Delonghi. Antwoord: duurder is altijd beter... maar waar ik het verschil dan kan aan zien of proeven.... dan was het stil. 

Tja, toch een gemiste kans voor VDB of Krefel dacht ik.... En nee, voor zo'n advies ben ik niet bereid te betalen. 

 

 
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Tommie1 zei:
Wat ik wel merk is dat verkopers in de winkel hun spullen dikwijls zelf niet kennen, en dan heb ik ook geen zin meer te betalen. Vakmanschap waardeer ik wel. Maar de tijd dat ik de verkoper eerst zelf moet uitleggen wat het verschil is tussen toestel A en B, dat doe ik niet meer. Dan loop ik weg. 

Exact wat ik ook wou neerpennen! Wij kopen al jaren trouwen ons electromateriaal in een lokale winkel. Service top. Onze nieuwbouw keukenbouwer zegt dat we vrij onze toestellen mogen kiezen. Dus wij naar daar. Maar eigenlijk gewoon teleurgesteld van de uitleg. Daar sta je dan om een voor een deftig budget: frigo, oven, kookvuur, dampekap en vaatwas te kopen. En geen sikkepit wijzer dan wat ik zelf al wist van het internet...

Gelukkig een 2e zaak gedaan hier in de streek die wel deftig uitleg kon geven. Dat het dan online goedkoper kan maakt mij niet uit. Maar in de winkel moeten ze toch aub weten waar het over gaat. Ik weet dat het met het internet de dag van vandaag niet gemakkelijk is. En tes ook niet omdat het op het internet staat dat het waar is. Maar zorg toch dat ge u gerief kent. En ja de toestellen zijn tegenwoordig wreed uitgebreid. Maar zorg dan, als er toch verschillende mensen rondlopen, dat de ene in A goed is en de andere in B. 
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
invis zei:
Tommie1 zei:
Wat ik wel merk is dat verkopers in de winkel hun spullen dikwijls zelf niet kennen, en dan heb ik ook geen zin meer te betalen. Vakmanschap waardeer ik wel. Maar de tijd dat ik de verkoper eerst zelf moet uitleggen wat het verschil is tussen toestel A en B, dat doe ik niet meer. Dan loop ik weg. 

Exact wat ik ook wou neerpennen! Wij kopen al jaren trouwen ons electromateriaal in een lokale winkel. Service top. Onze nieuwbouw keukenbouwer zegt dat we vrij onze toestellen mogen kiezen. Dus wij naar daar. Maar eigenlijk gewoon teleurgesteld van de uitleg. Daar sta je dan om een voor een deftig budget: frigo, oven, kookvuur, dampekap en vaatwas te kopen. En geen sikkepit wijzer dan wat ik zelf al wist van het internet...

Gelukkig een 2e zaak gedaan hier in de streek die wel deftig uitleg kon geven. Dat het dan online goedkoper kan maakt mij niet uit. Maar in de winkel moeten ze toch aub weten waar het over gaat. Ik weet dat het met het internet de dag van vandaag niet gemakkelijk is. En tes ook niet omdat het op het internet staat dat het waar is. Maar zorg toch dat ge u gerief kent. En ja de toestellen zijn tegenwoordig wreed uitgebreid. Maar zorg dan, als er toch verschillende mensen rondlopen, dat de ene in A goed is en de andere in B. 

stel jezelf eens de vraag of jij  als verkoper wel al die info wilt opzoeken, verifieren en meegeven aan klanten terwijl je op hun gezicht kunt aflezen dat ze het dezelfde dag via internet gaan bestellen.

 

Eens benieuwd hoe lang jij dat gaat volhouden en niet wordt zoals de verkoper die je verfoeit...
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Nonkel Isidoor en Tante Fien.

Ik erger me soms dood aan hen, en meestal maak ik het ook van meetaf aan duidelijk .

Klantenbezoek bij de mogelijke klant,  Ik eis ( jaja, staat op de website) een tafel, de beide partners indien met partner, EN een tafel en stoelen. Je wil niet weten hoeveel keer ik heb moeten schetsen met een isomplaat onder mijn papier blad of met  een map. DAT MASJEERT BIJ MIJ NIET !  Ik draai ik keer, ik vertel en ondertussen teken en kriebel ik , ja ik werk nog met kleurpotloodjes want zeggen dat een rechthoek een zwemvijver is ... na 5 minuten vergeten maar dat effe blauw kleuren dan onthoudt de mogelijke klant dat beter.  En ja ik wil beide partners hun verhaal en wensen horen, vroeger hoorde ik alleen de ene en tekende ik naar wens voor de ene en dan bij budgetten kwam de andere en die had dan een heel andere visie over tuin. Kon ik opnieuw beginnen . SOit , dat gebeurt , en dat wordt wel terug recht gebreidt maar nonkel isidoor of tante fien das het ergste. Dit kan vader, schoonvader, moeder of schoonmoeder, broer of zus zijn of inderdaad de nonkel of tante of huisvriend of vriendin of de architect ( soms)  en die gaan dan automatisch alles heel streng controleren en in vraag stellen. Ze hangen eigenlijk het ambetant manneke uit en leggen het vuur aan de schenen.... he het ergens eens geschreven dat nonkel isidoor continu bezig was dat er kalk moest gesmeten worden  terwijl de PHmeting  dikover de 7 aangaf. 

Eigenlijk zijn het mensen die op het einde van de rit je niet moeten betalen maar ze beslissen wel mee over alle puntjes die aan bod komen , zorgen voor heel veel tijdverlies en hebben heel veel internetwijsheid maar eigenlijk zit je 'betaler 'ernaast' . Vroeger in mijn apejaren probeerde ik de gulden middenweg uit te stippelen, nu niet meer, mijn ezelsjaren zeggen : maak er korte metten mee.

Ik richt me dan naar nonkel isidoor: vraagje , betaalt u de rekening ? 

Ja? Oke dan kunnen jullie ( echtpaar jong koppel ... nu naar huis en handel ik verder met nonkel isidoor ( waarom nonkl isidoor omdat hier ooit op het buro hier een klante zat met hare nonkel en die noemde nonkel isidoor en das blijven hangen, net zoals fikkedouwer en mdm impuls) en dan zijn er  2 mogelijkheden , echtpaar beginnen van hunne takker te maken en zetten nonkel isidoor op zen plek ofwel gaan ze effectief de deur uit. Maar ik ka verder.

Nee ? dan houd ik alleen me nog maar bezig met de klanten en ik neem alleen de opmerkingen mee van nonkel isidoor die relevant , steekhoudend en to the point zijn.

En ja soms weet ik dat er nog collega's langs ga komen. Ik kom ze soms tegen op de stoep 
biggrin.gif


 

 
 

invis

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jan 2018
Berichten
996
Waarderingsscore
539
Punten
93
Stel jezelf eens de vraag of jij  als verkoper wel al die info wilt opzoeken, verifieren en meegeven aan klanten terwijl je op hun gezicht kunt aflezen dat ze het dezelfde dag via internet gaan bestellen.

 

Eens benieuwd hoe lang jij dat gaat volhouden en niet wordt zoals de verkoper die je verfoeit...

Als de fysieke winkel je geen deftige uitleg meer kan (of wil) verschaffen dan denk ik dat het helemaal over en out is voor de winkels. Dat dat gigantisch demotiverend is wil ik niet ontkennen.

Zaken zoals een deftige uitleg krijgen, of deftige service krijgen, zijn dingen die het via mond aan mond reclame meestal goed doen. En dat zorgt toch voor extra klanten? Ja een bepaalde percentage zal inderdaad komen "informeren" en dan online kopen. Dat is niet goed te praten. Maar er gewoon bij voorbaat de brui aangeven is het toch ook niet?

P.S. bij een mediamarkt of VDB liggen mijn verwachtingen niet al te groot. Dat zijn prijzenvechters. Maar bij de kleinere speciaalzaak in het dorp verwacht ik wel een goeie uitleg.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Vandenborre, Krefel, Mediamarkt,... dat zijn geen servicewinkels maar laagsteprijswinkels en tegelijk internetwinkels. Daar moet je niet gaan voor advies. De kleine zelfstandige winkel in het stadscentrum heb je dan nodig. Maar daar is de keuze erg beperkt.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
lukanar zei:
Nonkel Isidoor en Tante Fien.

Ik erger me soms dood aan hen, en meestal maak ik het ook van meetaf aan duidelijk .

Klantenbezoek bij de mogelijke klant,  Ik eis ( jaja, staat op de website) een tafel, de beide partners indien met partner, EN een tafel en stoelen. Je wil niet weten hoeveel keer ik heb moeten schetsen met een isomplaat onder mijn papier blad of met  een map. DAT MASJEERT BIJ MIJ NIET !  Ik draai ik keer, ik vertel en ondertussen teken en kriebel ik , ja ik werk nog met kleurpotloodjes want zeggen dat een rechthoek een zwemvijver is ... na 5 minuten vergeten maar dat effe blauw kleuren dan onthoudt de mogelijke klant dat beter.  En ja ik wil beide partners hun verhaal en wensen horen, vroeger hoorde ik alleen de ene en tekende ik naar wens voor de ene en dan bij budgetten kwam de andere en die had dan een heel andere visie over tuin. Kon ik opnieuw beginnen . SOit , dat gebeurt , en dat wordt wel terug recht gebreidt maar nonkel isidoor of tante fien das het ergste. Dit kan vader, schoonvader, moeder of schoonmoeder, broer of zus zijn of inderdaad de nonkel of tante of huisvriend of vriendin of de architect ( soms)  en die gaan dan automatisch alles heel streng controleren en in vraag stellen. Ze hangen eigenlijk het ambetant manneke uit en leggen het vuur aan de schenen.... he het ergens eens geschreven dat nonkel isidoor continu bezig was dat er kalk moest gesmeten worden  terwijl de PHmeting  dikover de 7 aangaf. 

Eigenlijk zijn het mensen die op het einde van de rit je niet moeten betalen maar ze beslissen wel mee over alle puntjes die aan bod komen , zorgen voor heel veel tijdverlies en hebben heel veel internetwijsheid maar eigenlijk zit je 'betaler 'ernaast' . Vroeger in mijn apejaren probeerde ik de gulden middenweg uit te stippelen, nu niet meer, mijn ezelsjaren zeggen : maak er korte metten mee.

Ik richt me dan naar nonkel isidoor: vraagje , betaalt u de rekening ? 

Ja? Oke dan kunnen jullie ( echtpaar jong koppel ... nu naar huis en handel ik verder met nonkel isidoor ( waarom nonkl isidoor omdat hier ooit op het buro hier een klante zat met hare nonkel en die noemde nonkel isidoor en das blijven hangen, net zoals fikkedouwer en mdm impuls) en dan zijn er  2 mogelijkheden , echtpaar beginnen van hunne takker te maken en zetten nonkel isidoor op zen plek ofwel gaan ze effectief de deur uit. Maar ik ka verder.

Nee ? dan houd ik alleen me nog maar bezig met de klanten en ik neem alleen de opmerkingen mee van nonkel isidoor die relevant , steekhoudend en to the point zijn.

En ja soms weet ik dat er nog collega's langs ga komen. Ik kom ze soms tegen op de stoep 
biggrin.gif


 

 

Ik kan het me levendig voorstellen. 

Je moet alleen opletten, soms is er wel een nonkel isidoor of papa die sponsort, en die willen eerst eens een plannetje zien voor ze geld geven... 

Dat er voor een grote uitgave 2 of 3 offertes gevraagd worden is vrij normaal. 

Als ik mijn tuin zou willen heraanleggen, dan moet het ook "klikken" met degene die het wil aanleggen. 

Ik denk dat het belangrijk is (maar ik vermoed dat je dat al doet) wat mensen mogen verwachten van een "eerste afspraak". Krijgen ze nadien een gedetailleerde offerte en een gedetailleerd plan, of is het eerder een schets en een budgetindicatie, en nog belangrijker, wanneer begint de teller voor de rekening te lopen. Hetzelfde met een architect. 

Dat je er op staat dat beide echtgenoten aanwezig zijn en dat er een tafel moet zijn lijkt me een heel logische eis. Bij mij staat er dan nog een koffietje, pintje of zo bij. 

De beste verkoper die ik ooit over de vloer kreeg was toen ik op zoek was naar zonnepanelen. Ik kreeg een mooie vragenlijst vooraf. De man kwam mooi op tijd, deed zijn uitleg met bijzonder goede kennis van zaken. Hij bood 2 verschillende merken van panelen aan, en had van beide een klein sample mee dat het verschil duidelijk aan gaf. 

En dan ging hij een paar foto's maken van het dak, vroeg of hij 10 minuten op zijn computer mocht werken. Ikke dus koffie maken. 

Na 10 minuten kreeg ik een bijgewerkte foto met de panelen op mijn dak, een compleet gedetailleerde offerte, een opbrengstberekening, en een verder stappenplan. Die offerte zat ook direct in mijn mailbox. 

De 2de die een offerte kwam maken kwam niet verder dan een offerte 2 weken nadien onder voorbehoud dat alles op het dak zou passen, geen berekening, en een copietje van wat ik verder zou moeten doen om GSC's te krijgen. 2 keer raden wie de opdracht kreeg.... 

 

Om terug te komen op de verkopers van electronica.... als je niet eens probeert om op de hoogte te zijn van je producten, dan heb je de zaak al opgegeven. Dan verdien je eigenlijk niet beter dan dat mensen komen kijken naar een TV om te zien of die past, om hem daarna online te kopen. 

 
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
D I Y zei:
Vandenborre, Krefel, Mediamarkt,... dat zijn geen servicewinkels maar laagsteprijswinkels en tegelijk internetwinkels. Daar moet je niet gaan voor advies. De kleine zelfstandige winkel in het stadscentrum heb je dan nodig. Maar daar is de keuze erg beperkt.

Die winkels bestaan gewoon niet meer in mijn buurt. 

Ik twijfel niet over hun service, maar als ze 30-50% duurder zijn, dan stopt het ook ergens. 

 
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Wat electrozaken betreft, geven die aangesloten bij Selexion een goede service naar mijn ervaring. TV toestel na een jaar of 10 uitgevallen en daar zonder probleem hersteld voor een klein bedrag. Ze hebben in de zaak waar ik ging (De Roeve) een eigen technieker die herstellingen uitvoert. 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Bij het ons zitten die ook in een groep zoals Selexion, met ook een eigen hersteldienst. Die winkel is hier al zo lang als ik me kan herinneren (maar niet als Selexion natuurlijk). En die zijn niet echt opvallend duurder dan bvb een mediamarkt, maar de brolmerken hebben ze niet. En ik moet geenbhalf uur rijden om er te komen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
@ Tommie 1

Tuurlijk sponsert die  nonkel of papa en dat die vragen kunnen en mogen en moeten stellen is terecht . Graag ,   en ik zal daar zeker op ingaan en die naar best vermogen beantwoorden maar begot als je tijdens een gesprek met een koppel door die  pa continu onderbroken wordt omdatde gazon kalk moet krijgen ??? Dan heeft nonkel isidoor niet goed door waarom ik daar ben: het gaat over het verhaal het idee, het gevoel zodat tuin en huis naadloos in mekaarovervloeien. Dan kom ik nogal recht voor de raap uit de hoek en ja liever van de eerste ontmoeting duidelijkheid dan naderhand nen hoop miserie.

De gemiddelde tijd dat ik bij een mogelijke klant zit , is tussen de 3 en de 4 uur. Met hier en daar paar uitschieters en een paar korte momentjes. Maar ik teken , ik schets ter plaatse een tuin gebaseerd op het verhaal, de wensen en de verlangens van het gezin dat DAAR gaat wonen, niet van hunne nonkel isidoor, niet die van mij. Nee die van hen. 

--- Ik heb steeds een goed gevoel als ik mijn kleurpotloden boven haal en vraag ,na een blik op mijn pentekening, kunnen jullie er nog aan uit ?   Euh, ja, nee , jij? En ik dan begin in te kleuren, water, verharding, zonneterras, de carport en dan zie ik bij elke kleur die opluchting EN het begrip over hetgeen ik teken en wat ik vertel.

Willen ze verder met het plan ? Prima, ik geef op papier duidelijk mijn erelonen door met de prijzen en met de afsprkane en de kleine letterkes . Ik neem die ook door want dat zijn de afspraken die we gaan hebben onderling als we gaan samenwerken. Lukt het niet dan is het naar die klein letterkers dat er wordt gekeken. Niet naar nonkel isidoor, niet naar mijn ontwerp, niet naar de schoon ogen . Naar die klein letterkes .

Ik probeer duidelijk en goede afspraken te maken en soms loopt het mis. Soms is de klik niet, of het budget er niet, of komt het allemaal te snel of ik ben te duur. Geen probleem.

Vraag maar, er zijn forummers  waar ik ben langs geweest ....

 
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
lukanar zei:
Vraag maar, er zijn forummers  waar ik ben langs geweest ....

Zeker?

Allée dan.  Ik ben zo ene die een plan heeft laten maken door de Luk.  Op het moment van langskomen wisten we eigenlijk al voor dat hij kwam, dat we geen budget hadden om hem te betalen, maar dat wanneer we hem gingen laten komen, we waarschijnlijk wel gingen tekenen (hij een schets, wij een contract) omdat we een tuin wilden waar iets mee aan te vangen was, waar we op termijn iets mee konden doen.  

Nonkel isidoor was tijdens de gesprekken niet aanwezig, maar achteraf heeft Luk die mens een paar keer advies gegeven :D.  (gij smijt kalk? waarom 
rofl.gif
, wat is de ph van de grond hier?  En natuurlijk, mijn schoonvader als burgerlijk ingenieur in de chemie wist daar wel een antwoord op te geven, maar eigenlijk niet onderbouwd genoeg om de luk vna zijn melk te brengen...  Een keertje later (ja ja, diene luk is eigenlijk meer hier dan thuis), was mijn schoonvader aan 't snoeien: Ja maar, ge moet die conisch snoeien hé, om die & die reden... Sindsdien zeg ik telkens hij komt snoeien, denk aan de luk hé 
rofl.gif
)

Heeft de luk voor ons een plan getekend waar we content van zijn? Ja.

Heeft de luk zijn best gedaan voor ons? Ja.

Is zijn plan uitgevoerd? Uhm... stukken wel, stukken niet. Zijn plan was voor ons een aanzet, een aantal elementen zijn volledig teruggekomen (voortuin, fietsenberging met alles er rond, knuppelpad 
jaja.gif
,...)  Wat is er niet uitgevoerd: Het tuinhuis met alles er rond. Is vervangen door een groententuin, is anders ingepland geweest en nu gaan we dat stuk nog eens opnieuw aanpakken.  Een aantal bomen staan er, een aantal niet. Een aantal planten staan er, een aantal zijn vervangen omdat moeder de vrouw ze niet graag ziet...  Maar zijn "definitief" plan is mooi, is leuk, maar voor velen een werkplan en pas echt nuttig als je 100% in 1 keer laat uitvoeren. (dan is het wel goe gedaan natuurlijk 
good.gif
) maar dan moet je er ook het budget voor uittrekken.  

Moraal van 't verhaal, moest ik opnieuw bouwen, zou ik hem vroeger vragen maar dan gaat en nonkel isidoor, en nonkel jef, tante jeanine & tante truus er ook bijzitten. Vooral om de luk op stang te jagen 
bike.gif
).
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Phoebe zei:
Zou het feit dat je geen post meer kan aanpassen/verwijderen hier iets mee te maken hebben? Mij houdt dat in ieder geval soms tegen...

Goed dat het sommige mensen tegenhoudt.  Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van die regel.  Mensen denken na voor ze iets plaatsen (de meeste toch, allée ze moeten het wel weten natuurlijk), en als ze iets willen aanpassen moeten ze mij of een moderator passeren. Dit zorgt voor veel meer inhoud op het forum dat blijft staan.

Ik heb wel al een aantal keer gezegd waarom die regel bestaat, maar het uitleggen van die regel is wel belangrijk :). We hebben ooit iemand gehad die al zijn 500 berichten heeft aangepast naar "*****" (omdat je minstens 5 karakters moest ingeven).  of mensen die een vraag stellen, en eens het antwoord gegeven was hun vraag aanpasten naar "Niet meer nodig", of mensen die een antwoord gaven en de dankbaarheid van de topicstarter zo groot was door te zeggen "Da is toch geen antwoord op mijn vraag", dat de goeie antwoorden aangepast werden..  En zo zijn er nog wel zaken waarom die regel ingevoerd is...

Nadeel... Mensen vinden nu de zotste redenen om dat bericht toch maar verwijderd te zien.  De laatste was een bericht met een foto van een dorpel...  Moest offline wegens schending van de privacy 
dash1.gif
. Toen ik doorvroeg kreeg ik een mail van een advocaat dat het bericht er af moest of dat hij verdere stappen zou ondernemen.  Ik heb het bericht dan maar verwijderd, maar heb van de persoon in kwestie toch nog een uitleg gekregen...  De partner was niet tevreden dat die foto geplaatst was, want de mensen zouden maar eens moeten weten dat het over hen ging 
help.gif
.  Djee, ne foto van nen dorpel... 

soit, tot zo ver mijn bijdrage :D 
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
lukanar zei:
 

Vraag maar, er zijn forummers  waar ik ben langs geweest ....

 

Eigenlijk hetzelfde verhaaltje als Cookie, alleen moet ik nog een ondertekend papierke terug naar Luk sturen. 

Ik wou mijn groene woestijn omtoveren in iets, maar... (ik ben engineer in de Machinebouw). Luk is hier geweest, heeft van de omgeving genoten, heeft mij duidelijk gemaakt dat mijne hond geen hulp is als hem komt meten 
lol.gif
en heeft met kleurpotloodjes in de keuken tijdens de flauwe zever wat gekribbeld op meer dan 1 blad.

ALS Luk mijn plan gemaakt heeft gaat dat dan volledig ineens uitgevoerd worden?
Neen, maar ik wou een duidelijk plan zodat ik niet nu een boom plant die over 2j in de weg staat om een zwemvijver uit te graven. Of een haag ergens zetten die weer in de weg staat voor iets anders. 
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
c00kie zei:
Phoebe zei:
Zou het feit dat je geen post meer kan aanpassen/verwijderen hier iets mee te maken hebben? Mij houdt dat in ieder geval soms tegen...

Goed dat het sommige mensen tegenhoudt.  Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van die regel.  Mensen denken na voor ze iets plaatsen (de meeste toch, allée ze moeten het wel weten natuurlijk), en als ze iets willen aanpassen moeten ze mij of een moderator passeren. Dit zorgt voor veel meer inhoud op het forum dat blijft staan.

 

Ik wacht na 2 jaar nog steeds op een verklaring voor het feit dat een bepaalde moderator sommige posts aanpast op taal (dus niet op inhoud) en daar taalfouten bij introduceert. Zeer vreemd. 
nea.gif
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Moest ik als nieuwbakken forumlid de beledigingen te slikken  te krijgen die ik hier als ancien soms ongestraft te verwerken krijg dan zou ik me voortaan wel hoeden om te posten op dit forum.

Gelukkig wordt dit goedgemaakt door lovende woorden die ik dan weer via PB mag horen. Dat soort van persoonlijke berichten zijn dus zeker welkom.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Ik heb nog steeds heimwee naar de groene vierkantjes 
biggrin.gif
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan