• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Meerdere aardlekschakelaars parallel

Lid geworden
10 okt 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mag men meerdere aardlekschakelaars parallel plaatsen aan de start van 1 kast?
Voor de huisinstallatie zetten we dan een 300 en voor de natte ruimte daarna een 30 , zodat dit in orde is
Een 2de 300 laat ik dan vertrekken naar de schuur
Een 3de 30 zal dienen voor de buitenverlichting.

Bedoeling is dat de 3 circuits dan onafhankelijk zijn
schuur is voor de hobbie, lassen en werken aan oude machines. dus daar valt al eens iets uit
Buitenverlichting heeft al eens last van vocht na langere tijd.

Om de hele kast uit te schakelen, moet ik dan vóór de aardlekschakelaar nog een hoofdschakelaar zetten?
De kast binnen zal wel slecht enkel voor de huisinstallatie zijn.
Achter de 2 andere aardlekschakelaars vertrekt dan een kabel naar elk een andere kasten.

Ik heb al ergens gevonden dat voor een laadpaal dit toegelaten zou zijn omdat er dan een gewone en een type dat tegen gelijk stroom kan parallel geplaatst kan worden. Dit zou toegelaten worden bij een keuring.

Maar wat met een gewone elektrische installatie?
 
Laatst bewerkt:

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Maar dat is niet de vraag, want daar ging het niet over... het ging over 'moeten', niet over 'mogen'.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan