• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Lichthinder

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Ik heb de zoekfunctie hier en die van google al eens gebruikt, maar vind niet echt veel eenduidige antwoorden.
Maandag heb ik een afspraak op de dienst omgeving om mij ook nog wat te informeren, maar misschien zijn er hier ook die er iets van kennen.

Mijn buren baten een B&B uit. Hun parking ligt achteraan het perceel, deels in landbouwzone, maar dat doet er niet toe. (Zijn nog maar open sinds Pinksteren)
Afgelopen weekend heeft de buurman verlichting aangebracht. Hij had al eens geproken dat er lantaarnpaaltjes kwamen. Ik had in de zomer nl al eens geklaagd bij hem omdat de spot die hem geplaatst had redelijk recht mijn slaapkamer in scheen. Hij heeft dat toen mooi opgelost, dus we kunnen nog wel met elkaar babbelen.

Nu lantaarnpaaltjes. Ik dacht aan dit:

9200000022437658.jpg
 
Paaltje van 1,5 tot 2m hoog, en zo een paar op een lijn.

De buurman zag het precies wat groter en heeft 2 van die palen van 4m geplant die ge ook op gemeentelijke pleintjes ed vind. Resultaat. Nog meer licht in mijn slaapkamer dan voorheen met zijn spot.

Nu, ik heb begrip dat ze het voor hun klanten aangenaam willlen maken en de parking verlichten. Maar, ik hoef in mijn keuken geen licht meer aan te doen, op de slaapkamer kan ik een boek lezen zonder licht aan te doen (ik lees wel geen boeken, maar het kan  
crazy.gif
). Ik heb toen ik gebouwd heb bewust gekozen voor de slaapkamer aan de achterkant van het huis 1. om het uitzicht, 2. de rust, 3 donker. Ik kijk uit over weilanden, het kerkhof, akkergrond, bos,...
Zijn daar regels waar iedereen zich aan moet houden ivm verlichting? Ik heb er al met hem over gebabbeld en vorige nacht om 3u30 ook een bericht gestuurd. Maar ik zou graag weten hoever ik kan gaan als babbelen niet meer helpt. Ik ben niet uit op ruzie, want t zijn cava buren, maar ...
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Hier hebben ze op het sportstadion (500m verder in de straat) nieuwe verlichting gezet.
De meeste avonden van de week heeft de hele buurt geen verlichting meer nodig.
TV-kijken gaat ook niet meer voor sommigen. Die hebben een zonnebril nodig in huis als ze geen rolluiken hebben. Vroeger sliepen we met de rolluiken op. Dat mogen we nu vergeten.

Ben mij nog aan het beraden of we daar iets tegen gaan proberen te doen. Eventueel met de hele buurt.
Je zou toch verwachten dat ze dit beter kunnen afstellen. Of een kap erover zoals in theater.

Miljoenen worden hier verbrast voor een ploegske uit tweede amateurs. De overige sporters moeten betalen. Prijs van het zwembad maal 4, geen nieuwe infrastructuur voor andere sporten, het geld is op.

En de omwonenden betalen het gelag: parking was blijkbaar ook niet nodig. Elke dag ('s avonds + woensdagmiddagen + volledige weekend) staat de buurt overvol.
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Lichthinder kan een gerechtsdeurwaarder vaststellen en is zoals hierboven al geschreven geregelementeert in de vlarem II wetgeving.
 

JokeVDH

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
477
Waarderingsscore
116
Punten
43
D I Y zei:
Hier hebben ze op het sportstadion (500m verder in de straat) nieuwe verlichting gezet.
De meeste avonden van de week heeft de hele buurt geen verlichting meer nodig.
TV-kijken gaat ook niet meer voor sommigen. Die hebben een zonnebril nodig in huis als ze geen rolluiken hebben. Vroeger sliepen we met de rolluiken op. Dat mogen we nu vergeten.

Ben mij nog aan het beraden of we daar iets tegen gaan proberen te doen. Eventueel met de hele buurt.
Je zou toch verwachten dat ze dit beter kunnen afstellen. Of een kap erover zoals in theater.

Miljoenen worden hier verbrast voor een ploegske uit tweede amateurs. De overige sporters moeten betalen. Prijs van het zwembad maal 4, geen nieuwe infrastructuur voor andere sporten, het geld is op.

En de omwonenden betalen het gelag: parking was blijkbaar ook niet nodig. Elke dag ('s avonds + woensdagmiddagen + volledige weekend) staat de buurt overvol.

Uit uw berichtje denk ik te weten welke gemeente het is. Langs de N36? Met een pizzahut en een tankstation vlak bij? Dat is inderdaad te gortig. Ik zou het ook niet zo laten :D 
 
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Punten
3
Verhaaltje is op een sisser uitgedraaid.

Bij de vrederechter was de buurman nog strijdvaardig, hij zou er niks, nada, noppes aan doen. Ik moest zo onnozel maar niet doen (en nog een hele hoop brabbel waar de vrederechter zich hardop de relevantie van af vroeg).

Daags na t bezoek aan de vrederechter (waar zijn vrouw hem heeft moeten buiten duwen omdat hem zelfs in de gang bleef roepen en tieren) zag ik dat hij de spot zo gedraaid heeft dat ik er geen last meer van heb.

SOLVED.
biggrin.gif
biggrin.gif


Nu hoorde ik afgelopen zaterdag op de Nieuwjaardrink wel van andere buren dat hij nu zijn uiterste best doet om mij als boeman af te schilderen. (ik woon er 38,5j hij 2j...
angel_smile.png
)
Ik ben nochtans als 'volwassene' (onze papa begrijpt dat (ik mij volwassen kan gedragen) nog steeds niet
rofl.gif
rofl.gif
) hen de beste wensen voor 2020 gaan wensen met de "verplichte" handdruk en 3
kiss.png
voor haar erbij. Hij wist niet waar hem moest kijken.
mosking.gif


Buren waar hem tegen aan t afgeven waren kwamen achteraf gelukkig mijn kant van t verhaal ook effe horen en reactie was vooral: "WTF
shok.gif
"

Eind goed al goed. (tot hij zijn belofte waar maakt om mij nog terug te pakken)
Ik herken dit verhaal. Heeft de buurman uiteindelijk zn belofte waar gemaakt? Hier hebben wij dezelfde belofte onlangs mogen horen ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan