• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

landmeter: inhoud opdracht

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
259
Waarderingsscore
26
Punten
28
Beste,



Wij zijn eigenaar van een perceel, genaamd B en B’.

Wij hebben het perceel gekocht en er stond een aantal m² op vermeld.

De gemeente meldde ons toen wel dat er stuk zou moeten worden afgestaan, we weten ook hoeveel m² dat is.

Echter, we weten niet van waar tot waar het exact allemaal loopt en ook de eigenaar van perceel A en A’ weet dat niet.



Destijds is ook het aanpalend perceel verkocht, genaamd A en A’.

Dus beiden weten wel hoe groot het is maar niet waar het juist loopt.



Ik heb dit zo naar 2 landmeters gestuurd samen met de vraag tot offerte.



Landmeter 1 geeft prijs voor volgende:

  • Opmeten kadastraal perceel
  • Juridische opzoekingen voor perceelsgrensbepaling
  • Opstellen splitsingsplan
  • Aanvraag prekadastratie (verkrijgen identificatienummer plan & gereserveerde kadastrale perceelnummers)
  • Optioneel: uitzetten van perceelsgrenzen met fenopalen xx eur + xx eur per fenopaal


Landmeter 2 geeft prijs voor volgende:

het perceel wordt opgemeten, worden de grenzen onderzocht, worden er grenspaaltjes geplaatst rond het perceel en krijg je een opmetingsplan van het perceel.

Het lijkt mij voor jullie voldoende dat er een plan wordt opgemaakt waarmee de architect verder kan.



Beide landmeters kregen allebei dezelfde mail.

Wat wij ons nu afvragen:

  • Landmeter 1 neemt opstellen splitsingsplan op, maar is dat verplicht wetende dat we B’ zullen moeten afstaan net zoals A dat met A’ ook zal moeten.
  • Want landmeter 2 neemt dat niet op.
  • Ik weet dat A nog in 2 zal worden gesplitst in de toekomst (worden 2 woningen op gezet zei de eigenaar), maar momenteel nog niet, landmeter weet dat ook nog niet want ik ging contact met landmeter regelen. Mij lijkt een splitsingsplan eerder daar voor nodig.

  • Wat wij willen voorkomen is dat als we landmeter 2 een opdracht geven, dat we duidelijk weten tot waar B loopt en hoe groot B’ is.
  • Moeten er dan grenspalen bij B’ staan? Denk het niet want moeten we toch afstaan aan de gemeente.
  • Dus eigenlijk wat houdt dat in: opstellen splitsingsplan?
  • Aanvraag prekadastratie:
  • is dat iets standaard of verplicht?
  • Wat houdt dat exact in?
  • Blijkbaar is het plaatsen van grenspalen niet standaard. (? had ik niet aan gedacht, vandaar dat het optioneel staat bij landmeter 1)


Als jullie nog belangrijke dingen ontbreken, shoot.



gr
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Als de gemeente meld dat er een stuk moet worden afgestaan, dan vraag je aan de gemeente de meest recente plannen op van deze grondafstand.
Kan de gemeente dit niet voorleggen dan is de grondafstand onbestaand of nog in ontwerp.
Indien in ontwerp dan zal de gemeente de kosten voor de landmeter op zich moeten nemen.
Snap eigenlijk niet goed waarom je de belangen van eigenaar A mee neemt in uw prijsaanvraag en dan nog meer omdat je niet alle relevante gegevens voor die opdracht doorgeeft.
Misschien is het beter om een landmeter uit te nodigen ter plaatse en zowel voor a als voor b 2 verschillende offertes te laten maken.
Jij kunt dan de opdracht omkaderen en A kan dit dan.
De facturatie zal dan duidelijk zowel voor A zijn als voor B
Of ga jij de kosten eerst voorschieten en dan proberen terug te krijgen van A ?

Houdt dit gescheiden.
 

JP's

Actief Lid
Lid geworden
30 mrt 2015
Berichten
259
Waarderingsscore
26
Punten
28
al kort reageren: We hadden samen besloten (met A) om dezelfde landmeter aan te stellen om eventueel wat kosten te kunnen drukken, meer niet. Duidelijk werd gesteld dat zowel A als B hun eigen facturatie zullen krijgen, dus dat is voorzien.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan