• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kelder, muur doorvoeren

Lid geworden
19 aug 2014
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste forumgangers,

Binnenkort beginnen wij met het gieten van onze kelder, dat gaan we grotendeels zelf doen met wat hulp, dat wordt een avontuur...
Voor het voorzien van de doorvoeren ben ik nu aan het kijken.
Voor de nutsvoorziennigen gaan we zo'n enegieblok gebruiken, geschikt om in betonwanden te storten.

bekistingsset-2x1101x752x50mm-l-30cm


Voor de overige doorvoeren (ventilatie, afvalwater, ...) zijn er meerdere oplossingen op de markt, ik zou één van onderstaande gebruiken, dus  zo'n buis met flens of zwelband.

pvc-bezande-muurdoorvoer-met-flens-benor-160mm-30c
    
1814.jpg


Nu vraag ik mij af of die rubberdichtingen op de buizen gegarandeerd waterdicht zijn, kan ik niet beter een grotere diameter voorzien en nadien afdichten met van die afdichtingspasta?
Want als die rubberdichting niet volledig afdicht zijn er nadien weinig opties om de doorvoer alsnog waterdicht te krijgen, lijkt me.
Wat zijn de ervaringen hiermee?
Mvg,
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
is 100% waterdicht tussen buis en beton

in de buis waterdicht maken is volgende stap ;-)

 

die energiesteen, zou je dat wel doen? heb je zoveel doorgangen op 1 plaats nodig?

en kost deze niet meer dan de andere?

 
 
Lid geworden
19 aug 2014
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tussen buis-beton twijfel ik er inderdaad niet aan, maar stel  dat ik een doorvoer voorzie van diameter 110  en er komt achteraf een buis 110 doorheen, is dit buis-buis waterdicht? Of kan ik beter direct een grotere diameter voorzien (200 doorvoer) om er achteraf een buis 160 doorheen te steken en dan waterdicht te maken?

Nja je hebt wel een punt, twijfel je aan de waterdichtheid van zo'n energieblok? Wat stel je voor als alternatief?
Zoiezo komt er water, electriciteit en gas toe in de kelder aan het aansluitbord.
 
Lid geworden
11 feb 2016
Berichten
89
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij hadden dezelfde bedenking en hebben maar buizen gestoken met grotere diameter. Op die manier konden we ook een hellingsgraad voorzien doorheen de opening moest het nodig zijn.

De doorvoeren die wij gestoken hebben zijn de PUR doorvoeren, gekocht bij Becona waar we de bekisting huurde.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan