• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

inloopdouche badkamer

Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben van plan om in onze badkamer een inloopdouche te plaatsen in glasdallen maar ben nog aan het twijfelen over de afmetingen.

Wie heeft hier een inloopdouche?

En de afmetingen ervan?

greetz andy
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Wij hebben er eentje.

Foto's kan je hier bekijken.



Alles bij elkaar neemt dit ongeveer 1,8 x 1,8 meter in.

Als je dit niet vrij hebt denk ik dat je beter gaat voor een douche met deur. Anders wordt je hele badkamer een zwembad...



Voordelen:

  • Geen over verhitte cel, dus ook geen koude gevoel wanneer je uit je douche stapt.[/*:m:121xdmj4]
  • Ruimte, dus douchen met 2 is mogelijk[/*:m:121xdmj4]
  • design vrijheid[/*:m:121xdmj4]
  • afdroogruimte zodat je badkamervloer droog blijft[/*:m:121xdmj4]
  • relatief goedkoop omdat er geen (dure) deur nodig is[/*:m:121xdmj4]


Nadelen:

  • meer studie nodig[/*:m:121xdmj4]
  • wanden en vloer dienen correct voorbereid te worden[/*:m:121xdmj4]
Wij dachten ook eerst glasdallen te nemen maar zijn hier vanaf gestapt door de lastige plaatsing, gewicht, prijs en de vele voegen (onderhoud).
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Een glasplaat zoals bij @julien neemt geen ruimte in en is gemakkelijk in onderhoud.

Inloop en slakkendouches met bouwplaten ( www.luxelements.com ).

Wanden kunnen ook in ytong (7cm dik) of in houtpanelen.



jp
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Punten
0
euh 1,80 op 1,80 vind ik een beetje te groot .

Ik weet niet hoe jij aan 1,80m komt bij jou?

of wil je ermee bedoelen dat je het bij jou ook liever wat groter had gezien ?



alvast bedankt voor de reakties

mvg andy
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Ik weet het, het is een schande maar ik heb nog steeds geen plan klaar van de badkamer...

Een indruk kan je krijgen op volgende afbeelding:

badkamer.jpg




18,x1,8 was ruwe schatting...

De onderste zijde zal ongeveer 1,8m zijn, de opstaande zijnde (achter douche kop) ongeveer 1,5m.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij voorzien inloopdouche van 180 x 100 en dit lijkt na rondvraag al zeer ruim.



Die afmetingen die nodig zijn, hangt natuurlijk af waar je je douchekop hangt he!



badkamer13.jpg
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ik kan alleen maar aanraden : hoe groter/langer, hoe beter. Tenminste, als je geen werk wil aan het opkuisen van waterplassen :?

Mijn ouders hadden een inloopdouche geïnstalleerd die niet lang genoeg was met alle gevolgen van waterspetters/plassen vandien en echt aangenaam is dat natuurlijk niet als je pas uit de douche komt en je direct mag beginnen dweilen... (mijn ouders hebben het probleem intussen verholpen door nog een extra glaswand te plaatsen, maar ja, zo verlies je natuurlijk al veel van het effect van een inloopdouche...)
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.058
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben ook ene

zie website

afmeting is 90 op 1M40 en dan nog een doorgang v 70cm dus eigenlijk 95 op 210



we wilden eerst ook glasdallen maar zijn er vanaf gekomen

en nu zien we dit zelfs niet meer graag

we gaan nu gewoon een glazen wand nemen van 1m40
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Bungoo wrote:
Ik kan alleen maar aanraden : hoe groter/langer, hoe beter. Tenminste, als je geen werk wil aan het opkuisen van waterplassen :?

Mijn ouders hadden een inloopdouche geïnstalleerd die niet lang genoeg was met alle gevolgen van waterspetters/plassen vandien en echt aangenaam is dat natuurlijk niet als je pas uit de douche komt en je direct mag beginnen dweilen... (mijn ouders hebben het probleem intussen verholpen door nog een extra glaswand te plaatsen, maar ja, zo verlies je natuurlijk al veel van het effect van een inloopdouche...)

Hier moet je inderdaad zeer sterk voor opletten, vandaar dat we voor een kronkel kozen.
 

Tiele

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
2.259
Waarderingsscore
2
Punten
38
@Raf: Waarom plaats je jouw douchekop tegen de verste muur ? Als je die douchekop een beetje onhandig plaatst spuit die tot helemaal buiten de douche. En om de kraan open zetten zonder het eerste ijskoude water over jou te krijgen moet je de kraan verdraaien.



Is het niet beter om de kraan tegen de scheidingswand (die met de radiator) te plaatsen ? Op dezelfde breedte kan je dan misschien wel 2 douchekoppen plaatsen ;-)
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tiele,



Je hebt idd wel een punt maar als we de douchekop op de scheidingswand zetten, mag onze convector daar niet hangen.



Moet nl. min 60 cm van waterbron staan...
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
julien wrote:
Wij hebben er eentje.

Foto's kan je hier bekijken.



Alles bij elkaar neemt dit ongeveer 1,8 x 1,8 meter in.

Als je dit niet vrij hebt denk ik dat je beter gaat voor een douche met deur. Anders wordt je hele badkamer een zwembad...



Voordelen:

  • Geen over verhitte cel, dus ook geen koude gevoel wanneer je uit je douche stapt.[/*:m:3ne2irgv]
  • Ruimte, dus douchen met 2 is mogelijk[/*:m:3ne2irgv]
  • design vrijheid[/*:m:3ne2irgv]
  • afdroogruimte zodat je badkamervloer droog blijft[/*:m:3ne2irgv]
  • relatief goedkoop omdat er geen (dure) deur nodig is[/*:m:3ne2irgv]


Nadelen:

  • meer studie nodig[/*:m:3ne2irgv]
  • wanden en vloer dienen correct voorbereid te worden[/*:m:3ne2irgv]
Wij dachten ook eerst glasdallen te nemen maar zijn hier vanaf gestapt door de lastige plaatsing, gewicht, prijs en de vele voegen (onderhoud).



dit is geen inloopdouche volgens mij, inloopdouche : vloer is gelijk aan deze van badkamer, zowel hoogte als materiaal
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Tja...



Voor mij is een inloopdouche eentje waar je zo in kan lopen.



We gaan nu toch niet zagen over een definitie é, al de rest van de punten zijn volgens mij van toepassing op zowel een inloopdouche als een 'douche-in-een-hoekske-zonder-deur'...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
763
Waarderingsscore
0
Punten
0
onze inloop douche heeft een afvoergoot en de vloertegels lopen door de breedte is 90 en de lengte 220 de goot zit aan het einde zodat de vloer lekker warm blijft doordat het water dat wegloopt de vloer verwarmt. Dan heb je geen vloerverwarming nodig.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou ook graag een dressing maken vlak naast de badkamer, maar gaat dit de dressing niet vochtig maken?

is het maw wel verstandig om een dressing aan de badkamer te hebben ?
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Eender wat je ernaast maakt, het vocht mag er niet door.

Dat is dus 1 van de nadelen van een eigen gemaakte douche ten opzichte van een cel. Het vergt iets meer studie om alles ok te krijgen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan