• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Iemand ervaring met videofoon merk Hikvision en camera's Hikvision

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
70
Punten
28
Hallo,

Ik ga bij mijn dochter een videofoon plaatsen met 1 buitenpost en 2 binnenposten.
Ik dacht eerst Dahua te nemen,maar hebben ze mij afgeraden.
Hikvision zou een beter merk zijn?

Nu de bedoeling is om een videofoon te plaatsen met 2 binnenposten,maar ik wil volgend jaar ook 3 of 4 ipcams plaatsen van Hikvision.
Maar zou dan graag de beelden bekijken op de 2 binnenposten.

Moet ik daarvoor het IP systeem nemen of de 2 draaduitvoering

En heeft er iemand ervaring met de beeldkwaliteit van de camera's van Hikvision

Mvg Fondan
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Hikvision en Dahua maken kwalitatief gelijkwaardige producten. Zoals met alles, bij beide merken, alle waar naar z'n geld.

Ik gebruik een Hikvision video intercom en binnenstation, en dahua ip cameras. Om cameras op het binnenstation weet te geven neem je best hikvision ip cameras bij een hikvision binnenstation. Anders gaat het niet werken.
Ik vond de software installatie niet heel eenvoudig, maar dat was geloof ik vooral voor de rfid kaarten en pincodes.
 
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hikvision en Dahua maken kwalitatief gelijkwaardige producten. Zoals met alles, bij beide merken, alle waar naar z'n geld.

Ik gebruik een Hikvision video intercom en binnenstation, en dahua ip cameras. Om cameras op het binnenstation weet te geven neem je best hikvision ip cameras bij een hikvision binnenstation. Anders gaat het niet werken.
Ik vond de software installatie niet heel eenvoudig, maar dat was geloof ik vooral voor de rfid kaarten en pincodes.
Ik was eigenlijk van plan om exact hetzelfde te doen. (hikvision intercom met dahua camera's en opnamesysteem)
Maar als ik het goed versta kan je de dahua camera's dus niet weergeven het hikvision binnenstation? zijn de video feeds niet toevoegbaar? En hebt u een opnamesysteem? Zijn beide opneembaar?

Tevreden van beide invidueel?
Ik was zelf aan het denken om dit te kopen: DS-KIS702 - 2-wire Kits - Hikvision

Bedankt
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Hikvision en Dahua maken kwalitatief gelijkwaardige producten. Zoals met alles, bij beide merken, alle waar naar z'n geld.

Ik gebruik een Hikvision video intercom en binnenstation, en dahua ip cameras. Om cameras op het binnenstation weet te geven neem je best hikvision ip cameras bij een hikvision binnenstation. Anders gaat het niet werken.
Ik vond de software installatie niet heel eenvoudig, maar dat was geloof ik vooral voor de rfid kaarten en pincodes.
Ik was eigenlijk van plan om exact hetzelfde te doen. (hikvision intercom met dahua camera's en opnamesysteem)
Maar als ik het goed versta kan je de dahua camera's dus niet weergeven het hikvision binnenstation? zijn de video feeds niet toevoegbaar? En hebt u een opnamesysteem? Zijn beide opneembaar?

Tevreden van beide invidueel?
Ik was zelf aan het denken om dit te kopen: DS-KIS702 - 2-wire Kits - Hikvision

Bedankt
De Dahua camera’s of feeds weergeven op het binnenstation gaat niet. Ik ben wel tevreden over die Hikvision videophone, maar dat gaat dan vooral om de esthetische kant. Technisch vind ik het niet beter dan andere producten, en de gebruiksvriendelijkheid voor installatie kan echt wel beter. Ik heb alles nu gekoppeld aan BlueIris voor opname en meldingen. Voorheen gebruikte ik Milestone Xprotect, maar dat vond ik te duur voor wat het is.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Ik heb Dahua in bestelling staan... Videofoon van het type vto42xx reeks (IP-versie), ik hoor bij aanverwanten die er een hebben toch niks slechts over. Persoonlijk vond ik die er ook beter uitzien dan de Hikvision modellen, maar dat is persoonlijke smaak. Onlangs dacht ik ook een artikel gelezen te hebben dat oa de stad Hasselt de beveiligingscamera's in de stad van Hikvision zou gaan bannen.
Dahua-camera's zijn makkelijk te integreren in combinatie met Synology NVR en NAS (wel ervaring mee).
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Ge weet toch dat Xi Jinping mee luistert dan he...

Ik moet wel toegeven dat de prijzen interessant maar ik zou ze persoonlijk altijd scheiden van het internet. Fysiek, VLAN, ...
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Allemachtig, buiten camera’s zou ik toch niet zo moeilijk over doen persoonlijk. Maar goed, ik ga er van uit dat alle overheden wel bezig zijn met meeluisteren en meekijken met wat we doen, dus of het nu de Chinezen of Amerikanen zijn maakt mij niet veel uit. Erg interessant ben ik toch niet. Je moet gewoon een beetje gezond nadenken lijkt me.
 

Fondan

Actief Lid
Lid geworden
22 okt 2020
Berichten
529
Waarderingsscore
70
Punten
28
Mijn dochter heeft Hikvision 1 buitenpost en 3 binnenstations.
Moet zeggen beeld is heel goed,hebben wel de 10" uitvoering genomen,maar denk dat het geen verschil zal zijn kwa beeld tegen de 7" uitvoering.
Alleen voor het aan de praat te krijgen is het niet zo simpel,moeten daarvoor nog altijd eens contact opnemen met de webschop dat ze het kunnen programmeren vanop afstand.
Maar dat komt wel in orde.

De reden dat we voor Hikvision gekozen hebben is dat ze een aantal camera's hebben "colorvu" die ook kleurenbeeld geven in het donker.
Daar gaan ze er nog 3 van aankopen,dit eigenlijk voor extra beveiliging
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Dahua-camera's zijn makkelijk te integreren in combinatie met Synology NVR en NAS (wel ervaring mee).
Hier hebben ze gedraaid op enkel een synology nas die dus ook fungeerde als NVR.
Lag het aan de nas, uit 2016? Geen idee. Dat ding werd zo langzaam, het laden van beelden via de video station was een regeltechte ramp.

Integratie werkt, maar iemand zonder een basis it kennis loopt gegarandeerd vast.

Nu Ubiquiti, dat krijg je elke leek uitgelegd
 
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Bedankt allemaal voor de info. Dus ofwel alles nemen van Dahua of alles van Hikvision.
Zal een moeilijke beslissing worden.
Ik had graag een integratie met Qbus gehad, maar ik ga dat verhaal onafhankelijk van elkaar houden denk ik. Zal anders wat te complex worden.
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

Inderdaad maar het spijtige is dat je er niets aan kan doen als de buren "foert" zeggen...
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

Inderdaad maar het spijtige is dat je er niets aan kan doen als de buren "foert" zeggen...
Ja maar als er iets gebeurt kan u buur er ook niks mee beginnen of beelden doorspelen aan politie of gerecht. En als hij dat doet zijn de beelden niet rechtsgeldig.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

Inderdaad maar het spijtige is dat je er niets aan kan doen als de buren "foert" zeggen...
Ja maar als er iets gebeurt kan u buur er ook niks mee beginnen of beelden doorspelen aan politie of gerecht. En als hij dat doet zijn de beelden niet rechtsgeldig.
Nogmaals daar trekt mijnen buur zich niet veel van aan. Of ze rechtsgeldig zijn of niet maakt mij niets uit wel dat hij kan zien als ik in mijn tuin, of op mijn terras aan mijn xxx zit te krabben...
 

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Berichten
217
Waarderingsscore
67
Punten
28
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

Inderdaad maar het spijtige is dat je er niets aan kan doen als de buren "foert" zeggen...
Ja maar als er iets gebeurt kan u buur er ook niks mee beginnen of beelden doorspelen aan politie of gerecht. En als hij dat doet zijn de beelden niet rechtsgeldig.
Nogmaals daar trekt mijnen buur zich niet veel van aan. Of ze rechtsgeldig zijn of niet maakt mij niets uit wel dat hij kan zien als ik in mijn tuin, of op mijn terras aan mijn xxx zit te krabben...
Als een buur zijn camera op mijn tuin gericht zou staan, zou ik daar toch allang mee verder zijn gegaan met ten eerste al een klacht tegen schending van mijn privacy en ten tweede dat die niet op mijn eigendom moet filmen hoor. U buur staat niet boven de wet om zomaar op iemand anders eigendom te filmen hoor.
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Op schieten met loodjes geweer?
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan naar overvliegende drones. Dat was zeer effectief, en die mens zegt nog steeds goeiendag.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Op schieten met loodjes geweer?
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan naar overvliegende drones. Dat was zeer effectief, en die mens zegt nog steeds goeiendag.
Met zo een exemplaar schiet ge em de flarden vaneen... maar levensgevaarlijk want zo een loden kopje kaliber.45 weegt best wat en als dat aan >800joule doel mist. Kortom: niet om in de tuin mee te knallen (maar dat is ook geen kermisbuks meer).
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Op schieten met loodjes geweer?
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan naar overvliegende drones. Dat was zeer effectief, en die mens zegt nog steeds goeiendag.
Als beroepsmatige dronepiloot zou ik je een proces hebben aangedaan.
dat is toch schaamteloos?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Denk er wel aan dat u alle buitencamera's dient aan te geven ook die in u tuin filmen.

Inderdaad maar het spijtige is dat je er niets aan kan doen als de buren "foert" zeggen...
Ja maar als er iets gebeurt kan u buur er ook niks mee beginnen of beelden doorspelen aan politie of gerecht. En als hij dat doet zijn de beelden niet rechtsgeldig.
Niet rechtsgeldig?
o jawel hoor.
het is aan e rechter om dat te bepalen en tegenwoordig laten ze veel bewijsmateriaal toe.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Op schieten met loodjes geweer?
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan naar overvliegende drones. Dat was zeer effectief, en die mens zegt nog steeds goeiendag.
Als beroepsmatige dronepiloot zou ik je een proces hebben aangedaan.
dat is toch schaamteloos?
Ik vermoed dat jij als beroepsmatige dronepiloot dan ook best zal weten dat er restricties zijn bij het overvliegen van privéterrein.
Voor piloten van oa federale politie zijn er andere regels van tel.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan