• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoeveel spanning op gipslaat?

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Ik ben het lattenwerk van mijn zolder aan het plaatsen en het dak gaat vreemd genoeg niet in een rechte lijn. Er lijken knikken in te zetten, hoewel het planken zijn uit 1 stuk, of kan dit niet?!? Uitvullen ging bijna 10cm - 15cm betekenen.

Ik heb dus telkens 3 latten uitgevuld zodat de gyproc na deze latten wat gebogen wordt. Maar kan een gipsplaat deze buiging aan? Ik zou zo'n drie kleine buigingen nodig hebben. Of zal het breken door de spanning?

Hier zijn wat foto's

IMG_20221228_084818.jpgIMG_20221228_085005.jpg
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Ik begrijp je opzet om dat op een zolder op deze manier op te lossen. Normaal gezien kan een gproc plaat dat wel hebben en anders kan je ze langs de bovenkant lichtjes bevochtigen dat ze iets meer souplesse krijgt. Niet drijfnat maken en ook even wachten na het bevochtigen. Doe dit ook best als je plaat al op je platenlift ligt dan je niet een natte plaat horizontaal tegen het plafond moet heffen. Dit is niet optimaal maar wel technisch mogelijk als je voorzichtig bent.
 

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Ik dacht eventueel een snede te maken langs de achterzijde ter hoogte van het midden van de lat waar een knik zit en boven en onder de breuklijn vijzen te steken. Zo breekt het misschien langs de achterzijde en kan het plooien maar is de zichtbare zijde nog intact en naadloos.

Water...lijkt mij wel wat - pun not intended - nattevingerwerk. ?

En gewoon niets doen en gewoon er tegen vijzen, is dat een optie? Of is dat gegarandeerd breken?
 

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan