• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

groot vierkant gat in welfsel opvullen en opnieuw bezetten: Werkwijze?

selle

Lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo

Voor een kleine verbouwing van onze woonkamer ben ik op zoek naar een oplossing om het gat van onze oude verlichting dicht te maken en opnieuw te bezetten.

Situatie is dus als volgt (zie foto): ik heb een opening van 30X30X14. Deze zou moeten dichtgemaakt worden en opnieuw bezet worden zodat deze kan aansluiten op de bestaande bezetting van het plafond. Het plafond moet nog opnieuw geschilderd worden, dus dit is alvast geen probleem.
Hoe pak ik dit best aan?

Mijn gedacht:
  1. Stuk Gyplat maken dat ik in de opening kan plaatsen (eventueel vastschroeven aan 2 panlatten die ik in de opening bevestig)
  2. kleine ruimte overlaten zodat ik de ontstane holte nog kan opvullen met Purschuim.
  3. de bezetting rondom het gat een beetje schuin wegkappen zodat de nieuwe bezetting beter kan aansluiten.
  4. eerste laag van 1 cm pleister aanbrengen op de gyplat en even laten drogen
  5. vervolgens een tweede laag aanbrengen over de ganse opening en het bestaande pleisterwerk. Uiteraard glad afwerken met spackmes/schuurspaan.
Vragen:
  1. Goede werkwijze of kan dit beter (of is het volledig fout?)?
  2. Eventueel nog een voorstrijkmiddel aanbrengen om deel van de bestaande bepleistering?
  3. extra wapeninggaas plaatsen in de eerste laag bij de overgang?
  4. de bestaande bezetting een beetje natmaken bij de laatste laag voor beteren hechting?
  5. De bestaande verflaag wat wegschuren op de bestaande bezetting?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en hulp!!
WhatsApp Image 2021-09-07 at 11.13.52.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan