• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Gashaard aansluiting

kris_mbe

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
91
Waarderingsscore
3
Punten
8
Wij hebben nu een gasaansluiting voorzien in de living voor toekomstig te plaatsen gashaard. Nu vraag ik mij af of het frequent is dat er in een gashaard meubel een uitsparing (paneel of deurtje of iets dergelijks) voorzien wordt voor hier altijd aan te kunnen? Of had ik dit beter aan andere kant van de muur moeten voorzien?
 

kris_mbe

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
91
Waarderingsscore
3
Punten
8
Zet je de gasaansluiting dan altijd waar het gashaard meubel zelf komt of ergens aansluitend? Veronderstel dat bij zo een meubel makkelijk uitsparing kan voorzien worden? Geen idee hoe dit normaal wordt voorzien..
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Buiten het feit dat je altijd de gaskraan moet kunnen bedienen is het ook noodzakelijk dat je het toestel kunt afkoppelen van de gasleiding voor een eventuele herstelling of vervanging.
Je zou hiervoor ook een toegang naar de achterkant kunnen voorzien vanuit de achterliggende ruimte.
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
De gassluiting is bij ons voorzien onder de haard, je kunt hier aan via een luik aan de zijkant waarachter ook de ontsteker en gasmodule zit. Aan de bovenkant nog een opening zodat de warme lucht uit de mantel kan en klaar :)

haard0.jpg
haard2.jpg
haard.jpg
 

kris_mbe

Nieuw Lid
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
91
Waarderingsscore
3
Punten
8
De gassluiting is bij ons voorzien onder de haard, je kunt hier aan via een luik aan de zijkant waarachter ook de ontsteker en gasmodule zit. Aan de bovenkant nog een opening zodat de warme lucht uit de mantel kan en klaar :)
Dat was inderdaad het idee dat ik zocht, bedankt voor de foto's ? Ben ik gerust dat dat wel makkelijk kan met zo een luikje.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan