• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

ervaren stucadoor gezocht, landelijke woning, stucanet ervaring

juweeltje

Actief Lid
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
305
Waarderingsscore
26
Punten
28
Wij zijn op zoek naar een stukadoor, iemand de ervaring heeft in landelijke afwerking dus met weinig hoekprofielen maar eerder afgeronde hoekjes en schuine dagkanten.
Ons werf ligt in Veurne (8630)
Ik denk denk dat dir met stucanet zal moeten gedaan worden.

Wie kent er een ervaren bedrijf met goeie referenties aub?
voorbeeldfoto in bijlage
 

Bijlagen

  • stuck.jpg
    stuck.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 40

Kegel

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
290
Punten
63
Ik denk dat de meeste leembezetters ook van die afgeronde hoeken gebruiken.. wel fragieler dan normale pleister.
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Dit kan je op verschillende manieren doen die ronde en schuine kanten.
In alle gevallen is het zeer arbeidsintensief. Zoek u een plakker die ook mouluren doet en die die vormen begrijpt. Er zal sowieso een mouluurschaaf gemaakt moeten worden om die vormen overal gelijk te hebben.

Stucanet is niet de oplossing hiervoor, tenzij je alles in hout maakt. Stucanet is een pleisterdrager, maar zo kort kan je die ook niet plooien.

Op al die ronde en schuine hoeken zal de hoek van de baksteen moeten weggekapt worden. Voorzie dat ook met je architect en metser. En wie gaat die hoeken uitkappen.

Als albarius alle dagen van Antwerpen naar Veurne moet om dat te gaan doen, zal het niet echt goedkoop worden. Wat het al niet zal zijn.

Maar wel heel mooi. Je ziet die ronde hoeken soms ook met een extra rainure er langs. Extra grandeur...
 

juweeltje

Actief Lid
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
305
Waarderingsscore
26
Punten
28
de woning bestaat uit een gelijkvloers en boven verdiep in dak.
Boven is alles nu al voorzien met isolatie-dampscherm-houten latten (22x45) , dus stucanet of gyplat

Is daarom ook dat ik een plakker zoek met ervaring met schuine dagkanten.
De woning is dus al winddicht, de hoeken van de bakstenen kan ikzelf wal licht wegkappen, dat moet dus besproken worden met de plakker. In ieder geval vraag ik geen grote afrondingen.
Iemand van Anwerpen die de werken komt doen is te zot voor woorden, dat zal inderdaad te duur uitvallen. Het moet dus een plakker zijn uit West Vlaanderen of grenzend aan West Vlaanderen
 
Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan