• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

douchecabine

Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
267
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er iemand ervaring met het istalleren van een douchecabine?

Zijn er bepaalde zaken waarop je zeker moet letten?

En hoe zit het met de aansluitingen van de watertoe- en afvoer?
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.010
Waarderingsscore
0
Punten
0
peca wrote:
Heeft er iemand ervaring met het istalleren van een douchecabine?

Zijn er bepaalde zaken waarop je zeker moet letten?

En hoe zit het met de aansluitingen van de watertoe- en afvoer?

Mijn ouders hebben dit (eigenlijk stoom-douchecabine). Wel veeeeeeeel werk om alles proper te houden na pakweg een jaar. Tussen al de randen van je cabine (en het zijn er veeeeel) blijft wel wat zeep en water hangen dat na verloop van tijd oranje-bruin kleurt. Als je dit na elke douchebeurt deftig wil reinigen dan ben je zeker 15 minuten kwijt.



De aansluitingen en afvoeren komen onderaan de cabine en zitten verscholen achter een plastic voetpaneel. Hangt volgens mij wel af van model tot model.
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
281
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,



vorig jaar nog ene geplaatst bij mijn schoonouders...



opletten:



watertoever (warm/koud) zie dat je met flexibele verlengstukken werkt, dwz vanaf aansluitkop muur naar aansluitkop douchecabine flexibel en langgenoeg zodat je met de kabine kan schuiven om nog eventuele verbeteringen aan te brengen zodat je achter je douchepaneel kan zonder het water toevoer af te koppelen...en uiteraard om je aansluitstukken deftig vast te zetten. (beweginsruimte)



tussen de verschillende panelen deftig siliconen spuiten, individuele panelen tegenelkaar plaatsen en goed aanspannen (aandraaien) met bout/moer achterkant douchepanelen...overtollig siliconen mooi glad afwerken.



douchepanelen op de bak monteren, ook hier zelfde principe met de silicone.



afvoer water, op voorhand mooi uittekenen waar je afvoer zal komen en een aansluiting voorzien.



alle meegeleverde dichtingen plaatsen...



douchekabine op zijn plaats zetten en als laatste je afvoer bevestigen aan siffon (afdekplaatje)



kijk of alles mooi pas staat voor je de glazen wanden monteert.



indien de douchekabine eenmaal staat met glazenwand(en) deze even testen door met de sproeier alle aansluitnaden goed nat te sproeien, indien er nog een lek voor doet kijken of je dit kan behelpen met silicone.



indien dit alles tiptop is nog even de douchepanelen vast zetten tegen je muur. En douchekabine is klaar...



Dit was ongeveer een dagje werk voor een kabine met 2glazen wanden van 1m20 op 90cm...



Mvg,

Jason
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan