• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dalen onder rioleringsbuizen

Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
150
Waarderingsscore
4
Punten
18
Voor 6 meter rioleringsbuizen (afvoer toilet) met een hellingsgraad van 1,5cm/m, vraag 'k me af of ik om de meter een dal of betonsteen mag leggen ter ondersteuning? Zo kan 'k ze ook mooi uitleggen en een aanvullen. Dat is in bouwvaste grond. De een zegt me, niks onder leggen, de ander zegt me een paar dalen onder leggen, nog een ander zegt zeker volledig in stabelisé leggen.. wat volstaat? Wat mag en wat mag zeker niet? Hartelijk dank
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Wat gaat het handigste zijn om uit te vlakken ?
De bestaande vaste ondergrond , enkele dals of een stabilisébed dat de buis 100% ondersteunt.

Volgens de regels van goed vakmanschap en goed gebruik, leg je een bed van cc5-10 cm stabilisé en daar wordt de buis in het juiste afschot licht aangedrukt.
GEEN stabilisé tot boven de buis laten komen of nog extra op de buis leggen !!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan