• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dakterras

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
893
Waarderingsscore
23
Punten
18
Dag iedereen,

Het is hier weer een opgave om iemand te vinden die een plat dak en balkon wil voorzien van terrastegels.
X aannemers gecontacteerd in de buurt en van 1 heb ik reactie gekregen: maand wachten om te komen zien en 2,5 week wachten voor de offerte:

Balkon van 11 vierkante meter - eerste keus volkeramische tegels (tegels van 30 Eur/vierkante meter en 60cmx60cmx2cm) prijs: 2460 eur excl btw
Plat dak van 114 vierkante meter - zelfde opzet als hierboven: 14780 eur excl btw
Ik val hier van mijn stoel toch - maar heb dus geen idee wat zoiets moet kosten (los van de tegels zelf dus)
Tegels komen te liggen op tegeldragers/ EPDM plat dak.

Is dat zo wat de "normale" prijs om een terraske te leggen. Iemand een suggestie waar ik terecht kan voor dit werkje (Oost-Vlaanderen/Vlaams Branant wellicht?

dank voor de feedback alvast!
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die govadeck's voor- en nadelen :D
@charel en zijn die na al die tijd nog 'slip'-vrij?
Die zijn na 10 jaar nog altijd slipvrij, totaal niet te vergelijken met hout waarbij dit naast onderhoud het voornaamste nadeel.
Lukanar vermelde terecht het nadeel van een grotere uitzettingscoëfficiënt dan die van hout. Het betreft dan wel de uitzetting in de lengte terwijl hout dan weer meer uitzet in de breedte.
Sowieso moet daar bij beiden op een verschillende manier rekening mee worden gehouden bij de plaatsing. Hoe je dat doet wordt voor Govadeck uitvoerig beschreven in de plaatsingsvoorschriften.
 
  • Leuk
Waarderingen: dim

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
893
Waarderingsscore
23
Punten
18
@TS, ik blijf erbij, lagere prijs moet zeker mogelijk zijn. Je moet gewoon de juiste mens vinden, want om eerlijk te zijn, dat ziet er mij eigenlijk wel een schoon werk uit, waar de betere pro ook goed op kan verdienen zelfs met alle aangehaalde moeilijkheden. Zoiets zou ik zeker zelf doen, en ik zou die optie toch overwegen, al dan niet met wat extra (betaalde) hulp om alles te versleuren.

snap nog steeds niet wat de "moeilijkheden" zijn, maar kom..; ik ben te leek om te snappen wat de doorsnee aannemer moeilijk of makkelijk vindt :)
onder het motto wat je zelf doet doe je meestal beter, dan toch eens bekijken hoor wat charel eerder voorstelde - en voor de rest nog wat zoeken naar andere aannemers, zodat we minsten een goed idee hebben van prijzen bij pro plaatsing - thx!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan