• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwjaar elec. apparaten keuken

chaccamacca

Actief Lid
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
351
Waarderingsscore
56
Punten
28
Is er iemand die weet hoe je het bouwjaar van je elec. apparaten kunt te weten komen?
Ik heb het modelnummer maar ik zou graag het bouwjaar weten.
Dank u.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Euh. welk apparaat?
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Dat zal afhangen van merk tot merk. Bij sommigen kun je het misschien afleiden uit het serienummer. Of als je geluk hebt staat er ergens in de buurt van waar het serienummer te vinden is ook een datumcode. Dat is een code, ook weer verschillend per fabrikant, van meestal 3/4/5 cijfers waarvan er 2 het jaartal aangeven, en de anderen een maand- of weeknummer oid.

Anders moet je het toestel opendraaien en op zoek gaan naar componenten met een datumcode. Daarmee weet je nog niet de fabricagedatum van het toestel, maar je weet wel dat het toestel zeker niet ouder en waarschijnlijk niet veel jonger zal zijn dan deze datum.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
google even en je zal van dat merk wel iets vinden.
Bosch-group werkt met FD nummer
Bij de eerste 2 getallen moet je 20 bijtellen en de laatste 2 zijn de maanden.
FD8710 is dus een toestel van oktober 2007
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Elk merk is inderdaad anders. Bij Whirlpool/Bauknecht kan je 't ook weten aan het serienummer; bij AEG bij mijn weten niet en bij Miele weet ik zeker van niet, maar daar kunnen we wel kijken naar de bouwperiode als je het exacte nummer hebt, ofwel hangt er ergens een stickertje op de elektronica.
En de truc voor Bosch, Siemens en Neff staat hierboven al beschreven.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
AEG(electrolux) gebruikt de eerste nummer van de serienummer maar om te weten of het 2006 of 2016 moet je ook d eproductnummer hebben.
Blijkbaar houden ze zich op facebook bezig met telkens te antwoorden op mensen met deze vraag.
Waarom ze het niet simpel kunnen houden.... who knows
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Onze AEG toestellen:
Vaatwasser vervangen - nooit echt tevreden van geweest.
Oven: 2 kapotte lampjes, maar verder nog perfect
Kookplaat: stukje afgebroken, maar verder nog perfect
Koelkast: nog perfect

En nu heb ik het vast vervloekt, want toestellen zijn van 2012 :eek:
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Sowieso zal er wel ergens een formule zijn om van een nummer een datum te maken.
Maar is dat belangrijk?
Mijn koffiezet staat hier al 20 jaar en masjeert nog steeds, zelfs het glas is nog niet gebroken.
Mijn scheerapperaat, jaja zo'n trimmerke, heb ik al binnen de garantieperiode mogen binnenbrengen. Geen discussie direct een ander, direct terug naar de genou en dan maar een bosch aangeschaft. Zonder problemen.

En als je die productiedatum weet? Wat voordeel heeft dit? Want je garantie begint vanaf datum AANKOOP of te wel datum einde van de werken.
 

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Berichten
3.625
Waarderingsscore
899
Punten
113
Mijn koffiezet staat hier al 20 jaar en masjeert nog steeds, zelfs het glas is nog niet gebroken.
Mijn scheerapperaat, jaja zo'n trimmerke, heb ik al binnen de garantieperiode mogen binnenbrengen. Geen discussie direct een ander, direct terug naar de genou en dan maar een bosch aangeschaft. Zonder problemen.


Maar Luk, gij drinkt toch geen koffie? Jij drinkt toch whisky? Zo is het niet moeilijk.
En dat scheermasjien, tja dat kan ik geloven dat dat de geest heeft gegeven. Dat is als met uw buxusschaar de haag afdoen die drie jaar niet is gesnoeid ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan