• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Binnendeur kader

Roydr

Nieuw Lid
Lid geworden
29 okt 2018
Berichten
39
Waarderingsscore
8
Punten
8
Ik wil een standaard schilderdeur van 201.5cm op 83cm in een nog te maken scheidingswand zetten.

Wat zijn dan ongeveer de afmetingen hoogte/breedte van het deurkader rondom? Zodanig dat ik het nog opvullen met schuim.

Ik heb het over de deurkader (balken constructie) en niet het kassement van de deur zelf. Ik schat dat het kassement 2cm dik is aan elke zijde.

En wat is een ideale breedte voor het kassement?
 
Laatst bewerkt:

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
599
Waarderingsscore
234
Punten
43
Je maakt het gat in de wand dan best 6-7cm hoger en breder dan je deur. Je hebt dan nog voldoende ruimte rondom om met de deur wat te schuiven indien nodig en alles op te schuimen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
paar cm rondom is altijd handig
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
- speling onder + deurhoogte +speling tussen deur en kassement + dikte kassement + 18 mm is ruim voldoende voor de hoogte van het gat.
vb : 4 + 2015 + 3 + 18 +18 = 2058 opening gat

- voor de breedte hangt het vooral af van wat er nog allemaal voorzien is aan de buitenkant van je deurkader : de opdikkingen die er meestal zijn om schroeven van minimum 25 mm te gebruiken voor de scharnieren op de deurkader en of er een extra verdikking is voorzien thv het slotpadje...

Als het gat mooi recht gemaakt wordt kom je er meestal wel met de deurbreedte + 75 mm , zijnde in dit geval 830 mm deur + 75 mm "rest" = 905 mm.

Niets zo lastig als een deurgat dat ruim te groot is en waar je dan extra lange afstandsvijzen voor moet gebruiken of -tig uitvulblokjes pfff :)
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Ik wil een standaard schilderdeur van 201.5cm op 83cm in een nog te maken scheidingswand zetten.

Wat zijn dan ongeveer de afmetingen hoogte/breedte van het deurkader rondom? Zodanig dat ik het nog opvullen met schuim.

Ik heb het over de deurkader (balken constructie) en niet het kassement van de deur zelf. Ik schat dat het kassement 2cm dik is aan elke zijde.

En wat is een ideale breedte voor het kassement?
Bij gemetste binnenmuren is de metselwerk opening voor zo'n deur 2.06m (soms 2.07m) x 0.90 m
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
205 x 90 cm indien geen extra speling voor ventilatie;
206 x 90 cm indien wel.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan