• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

AUDIO - TV keuzes

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Ik moet op korte termijn wat keuzes gaan maken mbt voorzieningen in nieuwbouw voor audio en TV.

In de woonkamer is een TV voorzien in de kast, alsook speakers:
1.jpg


Vanuit de eetkamer en keuken kan je de TV dus niet zien.

Is het een goed idee om in de eetkamer/keuken een extra TV te voorzien of net niet?

Optie A: tegen de keukenwand een FRAME TV :
2.jpg


Optie B: tegen de eetkamerwand een FRAME TV:

3.jpg
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Kinderen kijken geen TV meer. Allemaal tablet.
 

Mary_Jane

Nieuw Lid
Lid geworden
3 jun 2020
Berichten
72
Waarderingsscore
23
Punten
8
Kinderen kijken geen TV meer. Allemaal tablet.
hier thuis kijken de kids (6 & 4) toch wel regelmatig TV ipv tablet. Tablet wordt meer gebruikt voor spelletjes en TV juist voor youtube en netflix... Ze kijken wel nauwelijks naar 'normale' TV, 90% van de tijd is de smart-TV aan.
 

turboke

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
1.443
Waarderingsscore
433
Punten
83
Kinderen kijken geen TV meer. Allemaal tablet.
hier thuis kijken de kids (6 & 4) toch wel regelmatig TV ipv tablet. Tablet wordt meer gebruikt voor spelletjes en TV juist voor youtube en netflix... Ze kijken wel nauwelijks naar 'normale' TV, 90% van de tijd is de smart-TV aan.
Idem,
Als ze TV kijken, is het altijd netflix of youtube.
Maar ze zitten weldegelijk heel vaak naar TV te kijken, tablet is eerder als ze niet samen kunnen kiezen naar wat ze gaan kijken en dus elk hun scherm "nodig" hebben, of om spelletjes te spelen.
(11 en 9 jaar hier)
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
21, 18 en 15 bij mij, en de keuze komt niet overeen, dus allemaal op de tablet :)
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Een paar kabels klaar leggen is de grote kost niet als ge bezig zijt, en dan kunt ge achteraf nog beslissen of ge er ja dan nee een tv hangt.
 
Lid geworden
19 apr 2021
Berichten
184
Waarderingsscore
18
Punten
18
Geen tv in eetkamer of keuken. Als je perse tv wilt zien tijdens koken kan kr nog altijd de tablet of laptop erbij nemen.

Als je bezoek hebt, zal je toch ook nooit tv zien tijdens het eten. Lijkt me ook niet gezellig. Je wilt dan toch juist bijpraten.

Je dochter trekt hare plan wel. Hier is het ook geen tv tijdens het eten of voorbereiden van het eten. Dat is samen groentjes wassen, snijden, tafel dekken (met af en toe een kwaad gezicht). En tijdens het eten ook geen schermen aan tafel, maar babbelen we over hoe de dag geweest is. En aangezien je dochter niet altijd bij je is, zal er genoeg te vertellen zijn.

Audio aan tvhoek zou ik niet in plafond voorzien. Komt dan van een totaal onnatuurlijke richting. Succes met kiezen
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Audio in woonkamer niet uit plafond?

Ik heb wel maar 1 "muur" en 2 grote glazen wanden waaraan ik niets kan ophangen of inbouwen:
forum Model.jpg
woonkamer.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Als je bezoek hebt, zal je toch ook nooit tv zien tijdens het eten. Lijkt me ook niet gezellig. Je wilt dan toch juist bijpraten.
Een virtueel haardvuur op Youtube met een beetje smooth jazz op de achtergrond kan wel voor wat sfeer zorgen, zoiets:
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Wie zijn wij om te zeggen hoeveel TV's jij in jouw huis moet/mag hangen?

Ik heb er enkel 1 in de living en vind dat ruim voldoende. Ik ben ook alleen met af en toe 2 dochters.
Als ik alleen ben en iets wil zien tijdens het middageten neem ik gewoon mijn tablet bij mij en kijk daarop.

Zodra er iemand bij is gaat TV uit bij eender welke activiteit. Ik verkies audio boven video.
 

wawadadakawa

Actief Lid
Lid geworden
15 jul 2011
Berichten
446
Waarderingsscore
92
Punten
28
Ik zou niet direct een TV voorzien in de keuken, maar zoals anderen zeggen, persoonlijke voorkeur. Als je twijfelt zou ik opteren om in de muur een overplaasterbare doos te zetten waar dan de nodige verbindigen uitkomen (elek, kabel, netwerk, ...). Je laat de plakker er over plaasteren en als je toch niet aan de verleiding kan weerstaan breek je het simpel uit (wel goed onthouden waar die zit), maak je de nodige verbindingen en laat je inderdaad zo'n art tv daar zetten. In dat geval zou ik opteren voor optie 1.

Wat speakers betreft zou ik in jou opstelling (en o zo'n mooie stijl huis) gaan voor staande speakers. Dus in dit geval aansluitpunten in de vloer uitwerken. Voor de voorste zou je ze in de kast kunnen zetten. In het plaffond dan aansluitingen voor atmos. Vergeet niet na te denken waar je de subwoofer zet. Daar voorzie je best een wachtbuis naar waar je de installatie gaat zetten en een stopcontact
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Ik zou niet direct een TV voorzien in de keuken, maar zoals anderen zeggen, persoonlijke voorkeur. Als je twijfelt zou ik opteren om in de muur een overplaasterbare doos te zetten waar dan de nodige verbindigen uitkomen (elek, kabel, netwerk, ...). Je laat de plakker er over plaasteren en als je toch niet aan de verleiding kan weerstaan breek je het simpel uit (wel goed onthouden waar die zit), maak je de nodige verbindingen en laat je inderdaad zo'n art tv daar zetten. In dat geval zou ik opteren voor optie 1.
Dat is bij ons net de TV die het meest opstaat, er wordt meer geleefd in de keuken, niet enkel gegeten...
Wat speakers betreft zou ik in jou opstelling (en o zo'n mooie stijl huis) gaan voor staande speakers. Dus in dit geval aansluitpunten in de vloer uitwerken. Voor de voorste zou je ze in de kast kunnen zetten. In het plaffond dan aansluitingen voor atmos. Vergeet niet na te denken waar je de subwoofer zet. Daar voorzie je best een wachtbuis naar waar je de installatie gaat zetten en een stopcontact
Waar je de subwoofer zet is minder plaatsgevoelig dan de plaats van de speakers zelf. Ik heb ooit met één van de ingenieurs van het merk Quad gesproken, die wist me zelfs te vertellen dat ze (toen) ook subwoofers op maat maakten en in de vloer kunnen inbouwen. Plaats van de subwoofer was minder kritisch dan de plaats van hun electrostaten.
 

LMDW

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
26 dec 2020
Berichten
528
Waarderingsscore
577
Punten
93
Beslissing is genomen. Offerte getekend en opgenomen in plannen architect.

De nodige TV aansluitingen in de muur worden voorzien: zowel in bureau, keuken, als slaapkamers. En we zien dan wel of we die ooit nodig hebben. TV voorlopig enkel voorzien in woonkamer en mijn slaapkamer.

SONOS versterkers en luidsprekers worden wel meteen overal voorzien.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan