• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aquaplan ondergronds

Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
Hallo, ik heb dat product (deels) aangebracht op de BINNENMUREN van mijn ondergrondse garage (buitenmuren kan ik niet aan). Beetje stom, denk ik…. Wat doe ik nu best verder? Verder werken en een 2de laag aanbrengen, of stoppen en verwijderen indien mogelijk/nodig? Of kan het geen kwaad… kan ik er iets anders over aanbrengen? Nogmaals, heb het gevoel dat ik stom ben geweest… Graag jullie advies aub.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
uhm... wat heb je waarom gedaan? Begin daar eens mee. Want nu vind ik het inderdaad stom :), maar het kan goed zijn ook natuurlijk...
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
uhm... wat heb je waarom gedaan? Begin daar eens mee. Want nu vind ik het inderdaad stom :), maar het kan goed zijn ook natuurlijk...
Ik zit met een (lichtjes) vochtige muur in de ondergrondse garage, en wou daar iets aan doen :p Alleen had ik beter een ander product gebruikt zoals Aquaplan kelderbezetting of kelder-epoxy... maar ik heb er nu jammer genoeg dat Ondergronds opgestreken... dus nu moet dat er af of iets worden overgezet, maar kan dat zomaar?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
ik ga hier @art spelen, damn... never tought i would say this...

Voor je iets op je muren aanbrengt, moet je eerst weten waar het vocht vandaan komt... Is het condensatie? Of is het ergens een structureel probleem. Want stel dat het een structureel probleem is, en je brengt iets aan op je muren, dan ga je eigenlijk je vocht "in je muur vastzetten". op langere termijn gaat dit dan nefast zijn.

Is het condenstatie, dan moet je niks op je muur aanbrengen, maar kun je gaan onderzoeken waar de condens vandaan komt...
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
ik ga hier @art spelen, damn... never tought i would say this...

Voor je iets op je muren aanbrengt, moet je eerst weten waar het vocht vandaan komt... Is het condensatie? Of is het ergens een structureel probleem. Want stel dat het een structureel probleem is, en je brengt iets aan op je muren, dan ga je eigenlijk je vocht "in je muur vastzetten". op langere termijn gaat dit dan nefast zijn.

Is het condenstatie, dan moet je niks op je muur aanbrengen, maar kun je gaan onderzoeken waar de condens vandaan komt...
Het leven kan soms hard zijn.
ik ging er niet eens op reageren..
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
ik ga hier @art spelen, damn... never tought i would say this...

Voor je iets op je muren aanbrengt, moet je eerst weten waar het vocht vandaan komt... Is het condensatie? Of is het ergens een structureel probleem. Want stel dat het een structureel probleem is, en je brengt iets aan op je muren, dan ga je eigenlijk je vocht "in je muur vastzetten". op langere termijn gaat dit dan nefast zijn.

Is het condenstatie, dan moet je niks op je muur aanbrengen, maar kun je gaan onderzoeken waar de condens vandaan komt...
Het is doorslaand vocht dat steeds op dezelfde drietal plaatsen door de muur komt. Ik ben het product er nu aan het afhalen (zo goed ik kan) met oa. stalen borstel. Helemaal eraf gaat niet, maar veel is al weg. Ja het leven kan hard zijn als je stomme dingen doet :ROFLMAO: Tja, hier leer ik weer van... uit, eens het product zo goed mogelijk terug van de muur is, wat doe ik dan best om die 3-tal plaatsen te behandelen? Als je die behandelt, gaat het doorslaand vocht dan niet elders uitkomen? De stukken waar er in feite geen probleem was, daar haal ik Ondergronds zo veel mogelijk weg en dan fixpaint ofzo erop en daarna schilderen... of ook een stom idee?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
ik ga hier @art spelen, damn... never tought i would say this...

Voor je iets op je muren aanbrengt, moet je eerst weten waar het vocht vandaan komt... Is het condensatie? Of is het ergens een structureel probleem. Want stel dat het een structureel probleem is, en je brengt iets aan op je muren, dan ga je eigenlijk je vocht "in je muur vastzetten". op langere termijn gaat dit dan nefast zijn.

Is het condenstatie, dan moet je niks op je muur aanbrengen, maar kun je gaan onderzoeken waar de condens vandaan komt...
Het is doorslaand vocht dat steeds op dezelfde drietal plaatsen door de muur komt. Ik ben het product er nu aan het afhalen (zo goed ik kan) met oa. stalen borstel. Helemaal eraf gaat niet, maar veel is al weg. Ja het leven kan hard zijn als je stomme dingen doet :ROFLMAO: Tja, hier leer ik weer van... uit, eens het product zo goed mogelijk terug van de muur is, wat doe ik dan best om die 3-tal plaatsen te behandelen? Als je die behandelt, gaat het doorslaand vocht dan niet elders uitkomen? De stukken waar er in feite geen probleem was, daar haal ik Ondergronds zo veel mogelijk weg en dan fixpaint ofzo erop en daarna schilderen... of ook een stom idee?
Euhm…Heeft er iemand al gesuggereerd om de oorzaak op te sporen ?
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
3 verschillende plekken en de rest kurkdroog ???
Dan denk ik spontaan aan een afloopbuis die buiten ligt en waar gaten inzitten.
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
3 verschillende plekken en de rest kurkdroog ???
Dan denk ik spontaan aan een afloopbuis die buiten ligt en waar gaten inzitten.
Er loopt inderdaad een regenwaterafloop van het dak, maar die had ik al een tijd geleden afgekoppeld en het probleem blijft.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
ha, maar wie zegt dat er geen terugslag is in het ondergronds gedeelte van die regen^pijp ?
Ik zou toch maar es in mijn handen speken en die schup pakken en wat graven.
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
ha, maar wie zegt dat er geen terugslag is in het ondergronds gedeelte van die regen^pijp ?
Ik zou toch maar es in mijn handen speken en die schup pakken en wat graven.
Als ik water giet in dat gedeelte van de regenpijp die ondergronds naar een sceptische put loopt, dan komt dat mooi in de sceptische put toe. Verder staat die regenpijp dus droog want momenteel afgekoppeld. Ik ben haast zeker dat 'grondwater/regenwater' gewoon op die 3 plaatsen binnensijpelt want bij regenweer is het probleem beter zichtbaar. Ik zou die buitenmuur graag blootleggen, maar dat is onbegonnen werk want constructie laat dat niet toe (er ligt nog oa een terras voor)... Ik moet dus een oplossing hebben die van binnenuit kan gebeuren. Maar momenteel dat Aquaplan Ondergronds verwijderen... wat een kleverige ramp zeg (gelukkig mijn eigen fout, want anders zou diegene het mogen horen... haha). In ieder geval bedankt voor je reactie!
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Je terras ligt toch niet boven de waterkering?
Of er is toch geen waterophoging onder je terras ?
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
Je terras ligt toch niet boven de waterkering?
Of er is toch geen waterophoging onder je terras ?
Het is een houten terras/balkon rondom het volledige huis. Daar is geen waterophoping. Soit, eerst dat teer/bitumen spul verwijderen... ik ga een verwijderaar bestellen (100% bio zeggen ze) en als dat achter de rug is herbegin ik met een hopelijk betere oplossing... ik kom er hier dan wel op terug. Wegens andere prioriteiten zal dit werkje nu even moeten wachten....
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
ha, maar wie zegt dat er geen terugslag is in het ondergronds gedeelte van die regen^pijp ?
Ik zou toch maar es in mijn handen speken en die schup pakken en wat graven.
Als ik water giet in dat gedeelte van de regenpijp die ondergronds naar een sceptische put loopt, dan komt dat mooi in de sceptische put toe. Verder staat die regenpijp dus droog want momenteel afgekoppeld. Ik ben haast zeker dat 'grondwater/regenwater' gewoon op die 3 plaatsen binnensijpelt want bij regenweer is het probleem beter zichtbaar. Ik zou die buitenmuur graag blootleggen, maar dat is onbegonnen werk want constructie laat dat niet toe (er ligt nog oa een terras voor)... Ik moet dus een oplossing hebben die van binnenuit kan gebeuren. Maar momenteel dat Aquaplan Ondergronds verwijderen... wat een kleverige ramp zeg (gelukkig mijn eigen fout, want anders zou diegene het mogen horen... haha). In ieder geval bedankt voor je reactie!
Bespaar je de moeite; er is geen oplossing van binnenuit.
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
Zo ziet momenteel de muur er uit... na wat schrobben met stalen borstel. Ik kan er momenteel niet aan verder werken. Ik ga een teerverwijderaar of terpentine ofzo halen en zien of dat helpt met verwijderen. In diesel tegen de muur kwakken heb ik geen zin.

Of kan ik het gewoon overschilderen eventueel na een fixpaint behandeling ?
 

Bijlagen

  • IMG_4831.JPG
    IMG_4831.JPG
    349,4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_4832.JPG
    IMG_4832.JPG
    382,8 KB · Weergaven: 29
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
UPDATE: uiteindelijk gekozen voor het laten zandstralen en Aquaplan Ondergronds product is er volledig af....

VOORALEER ik opnieuw iets dom doe: wat doe ik nu best met die muren? Want een behandeling van binnenuit werkt niet / doet niks?

Op de foto's zie je vooral in de linkerhoek van de garage waar het water binnensijpelt.

Ik dacht om er fixpaint op te zetten en te schilderen en dus geen behandeling tegen vochtinsijpeling (dat uit hoger gelegen grond komt, enkel bij regen, anders blijft die garage wel vrij droog).

Na fixpaint + schilderen kan er toch nog een eventuele behandeling van binnenuit gebeuren of gebeurt dat beter voordien?

Misschien dat ik later een stuk terras laat wegnemen zodat ik langs buiten kan gaan behandelen, maar dit is een zware kost.

Indien iemand nog wat raad kan geven, dan lees ik het graag, op voorhand al bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_4912.JPG
    IMG_4912.JPG
    259,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_4928.JPG
    IMG_4928.JPG
    235,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_4929.JPG
    IMG_4929.JPG
    334,5 KB · Weergaven: 25
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Er is toch al omstandig advies gegeven aangaande wat je wel en niet moet doen??
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
UPDATE: uiteindelijk gekozen voor het laten zandstralen en Aquaplan Ondergronds product is er volledig af....

VOORALEER ik opnieuw iets dom doe: wat doe ik nu best met die muren? Want een behandeling van binnenuit werkt niet / doet niks?

Op de foto's zie je vooral in de linkerhoek van de garage waar het water binnensijpelt.

Ik dacht om er fixpaint op te zetten en te schilderen en dus geen behandeling tegen vochtinsijpeling (dat uit hoger gelegen grond komt, enkel bij regen, anders blijft die garage wel vrij droog).

Na fixpaint + schilderen kan er toch nog een eventuele behandeling van binnenuit gebeuren of gebeurt dat beter voordien?

Misschien dat ik later een stuk terras laat wegnemen zodat ik langs buiten kan gaan behandelen, maar dit is een zware kost.

Indien iemand nog wat raad kan geven, dan lees ik het graag, op voorhand al bedankt!

Ik ga mezelf nog maar eens herhalen... Weet je ondertussen waar dat vocht vandaan komt? Ga eerst op zoek naar de oorzaak, en denk dan aan een oplossing. Nu kan er niemand iets zinnigs zeggen.
 
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
11
Waarderingsscore
2
Punten
3
UPDATE: uiteindelijk gekozen voor het laten zandstralen en Aquaplan Ondergronds product is er volledig af....

VOORALEER ik opnieuw iets dom doe: wat doe ik nu best met die muren? Want een behandeling van binnenuit werkt niet / doet niks?

Op de foto's zie je vooral in de linkerhoek van de garage waar het water binnensijpelt.

Ik dacht om er fixpaint op te zetten en te schilderen en dus geen behandeling tegen vochtinsijpeling (dat uit hoger gelegen grond komt, enkel bij regen, anders blijft die garage wel vrij droog).

Na fixpaint + schilderen kan er toch nog een eventuele behandeling van binnenuit gebeuren of gebeurt dat beter voordien?

Misschien dat ik later een stuk terras laat wegnemen zodat ik langs buiten kan gaan behandelen, maar dit is een zware kost.

Indien iemand nog wat raad kan geven, dan lees ik het graag, op voorhand al bedankt!

Ik ga mezelf nog maar eens herhalen... Weet je ondertussen waar dat vocht vandaan komt? Ga eerst op zoek naar de oorzaak, en denk dan aan een oplossing. Nu kan er niemand iets zinnigs zeggen.
Ja, zoals ik al eerder aangaf, het vocht komt vanuit de hoger gelegen grond en is vooral merkbaar bij regen. Er liggen geen waterleidingen aan die kant van het huis. De regenpijp die een probleem had kunnen zijn is afgekoppeld en afgeleid. Ik heb ook geen buren. Ik zou niet weten van waar er nog water zou kunnen komen... Een professional die is komen kijken zei ook dat het van de hogergelegen grond komt en het terras moet worden opengebroken om de buitenmuren van de garage te kunnen behandelen... maar is mij voorlopig te dure optie.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Tja... Dan stopt het toch gewoon. De professional die langs geweest is zegt wat art hier al gezegd heeft: Dit moet je langs buiten oplossen. Langs binnen gaat dat gewoon niet... Vocht is een vies beestje... Dus ofwel bijt je door de zure pil heen, ofwel laat je het. Wat ik zeker niet zou doen is nu je muren langs binnen behandelen, want dan ga je het vocht opsluiten in je muur... En of dat is wat je wil, dat weet ik toch ook niet... Anyway...

Je hebt maar 1 oplossing, en dat is je fundering langs buiten aanpakken.
Ga je iemand vinden die zegt dat je de binnenkant moet aanpakken: Zeer zeker.
Is dat een goeie oplossing... Don't think so.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan