• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Airco merk

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
893
Waarderingsscore
23
Punten
18
Dag iedereen,

Fujitsu als airco/warmtepomp merk, "is dat wat" tov Daikin, Mitsubishi, Samsung? Of allemaal vergelijkbaar , qua toestellen/kwaliteit, duurzaamheid?
Met die drie laatste hebben we zelf ervaring - alleen, het probleem is meestal de "installateur"- allemaal middelmaat of gewoon slechte service na verkoop.
Nu hebben we laatst nieuwe CV moeten laten installaren (+ nadien nog wat interventies op andere zaken) en ben supertevreden van deze installateur (hopelijk blijft dat zo :) - die doet ook "airco", maar dus Fujitsu. Die bakken lijken me alvast loemper tov andere merken etc, maar 't is niet dat wat telt uiteraard. Hoe zit dat "kwalitatief" ? Iemand ervaring mee?
bedankt alvast voor de info!
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Mijn installateur raadt ook altijd Fujitsu aan. Goede prijs/kwaliteit, volgens hem.
Andere merken zijn ook voornamelijk in onderhoud en wisselstukken duurder, maar ook in aankoop. Vandaar dat hij Fujitsu verkiest.

Hangen er nu 2 jaar en zeer tevreden van. Dat is helemaal geen "loempere" bak dan andere modellen die ik zie hoor.
 

dim

Lid
Lid geworden
29 jul 2006
Berichten
893
Waarderingsscore
23
Punten
18
Mijn installateur raadt ook altijd Fujitsu aan. Goede prijs/kwaliteit, volgens hem.
Andere merken zijn ook voornamelijk in onderhoud en wisselstukken duurder, maar ook in aankoop. Vandaar dat hij Fujitsu verkiest.

Hangen er nu 2 jaar en zeer tevreden van. Dat is helemaal geen "loempere" bak dan andere modellen die ik zie hoor.
Thx !

ASYG 18 KMTB, uit het voorstel:
5508628917d55bcd9cb206.jpg

vind ik persoonlijk een loempe bak - maar da's een smaak natuurlijk - zet daar een standaard modelleke van Samsung tegen bv, is toch wat "minder" loemp - bon, 't blijven loempe bakken sowieso allemaal :)
Zie dat ze ook wat meer design, smaller dingen hebben - maar uiteindelijk is niet dat wat telt voor ons. Bv, ik zeg maar wat - Samsung geeft 5 jaar garantie op alles - hier gewone fabriekgarantie. Niet onbelangrijk vind ik.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.140
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Fujitsu is samen met General en behoort in het rijtje met Daikin en Mitsubishi, bedrijven die hun core-business erin hebben. Daikin heeft idd naar afwerking wat meer keuze en design.
Samsung/LG/panasonic reken ik daar niet bij, wat niet wil zeggen dat die slecht zijn.
Garantie is natuurlijk niet onbelangrijk.
Maar 5j halen ze allemaal probleemloos. Bovendien moet je ook zien wat er precies onder die garantie valt.
Een broodrooster van een B-merk heeft ook 2j garantie, maar de werking is niet zoals het met bv een A-merk broodrooster is.
 
  • Leuk
Waarderingen: dim

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
ASYG 18 KMTB, uit het voorstel:

vind ik persoonlijk een loempe bak - maar da's een smaak natuurlijk
Dat is exact het model dat bij mij hangt. Dat is inderdaad smaak. :)
Ik heb er alleszins geen problemen mee.

Als het voor je opstelling mogelijk is, kan je ook eens kijken naar vloermodellen? Onder een vensterbank of zo.
Dat vind ik persoonlijk ook niet verkeerd.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Wij hebben hier ook een General , staat hier al 6 jaar op het dak , nog nooit een probleem mee gehad.
Doet dienst voor 3 slaapkamers onder plat dak .
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.488
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Hier komt de KETA reeks in de leefruimte. Iets meer design voor een 90 euro per stuk. (witte versie)
 
Lid geworden
26 sep 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Fujitsu is niks mis mee, leveren veel half fabrikaten. Maar ik zou adviseren naar een officiële dealer te gaan van 1 van de A merken. Daikin , LG, bijvoorbeeld. Qua service en garantie afwikkeling heb je daar gewoon veel voordeel bij als er ooit iets kapot gaat.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.140
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Fujitsu is niks mis mee, leveren veel half fabrikaten. Maar ik zou adviseren naar een officiële dealer te gaan van 1 van de A merken. Daikin , LG, bijvoorbeeld. Qua service en garantie afwikkeling heb je daar gewoon veel voordeel bij als er ooit iets kapot gaat.
Hw low can u go.
Voor mij een reden om zeker niet voor climafix te kiezen.
LG op gelijke hoogte plaatsen met Daikin, Mitsubishi,General ..
Echte reden ....dit zijn de 2 merken die je verdeelt. En denk niet dat je nickname volgens de regels is.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan