Afkitten nadat er werd betegeld

User_ion

Lid
Lid geworden
10 nov 2017
Waarderingsscore
1
Punten
18
Beste forum,

Ik zit met een vervelend probleem.

Bij het betegelen heb ik me goed ingelezen op het forum. Maar door lak aan ervaring vertrouw ik de vakman > theorie.

Bij mijn douche op het 1e verdiep werd de kerdidoek niet goed geplaatst. Een tweede punt is dat eerst de wanden werden betegeld en dan pas de vloer. Waardoor het afkitten van de raakvlakken niet horizontaal maar verticaal gebeurd.

Het probleem doet zich voor bij 1 raakvlak waar de spleet nauwelijks een halve mm meet. Hier lekt er water door naar beneden. De siliconen die hier geplaatst werd is een dun streepje die ik inmiddels heb verwijderd.

Mijn korte termijnplan is om deze spleet goed proper te maken. Met ammoniak te ontvetten en dan met een spuit/naald PTB membraan in deze spleet te spuiten tot het goed gevuld is (en om vanonder dit na te checken). Dan op waterdichtheid te testen en hierna zou ik een siliconen rand aanbrengen.

Op de lange termijn wil ik de tegels uitbreken en dit op de correcte manier aanpakken qua waterdichtheid.

Wat denken jullie van deze aanpak?

Laatst bewerkt:

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
370
Punten
83
Of je kan een zaagsnede maken met een Multimaster en een diamantschijfje waardoor je een bredere opening hebt tussen beide tegels.
Je kan dan meer correct deze vullen met de sanitaire silicone.

Je moet steeds ervoor zorgen dat de spuitmond max. even breed is of de opening die u wilt dichten.
De tweede silicone laag daar pas moet je de spuitmond afsnijden op de gewenste breedte van de silicone laag.
Onderaan (vloer/wand) maak je een silicone laag van min. 7mm en deze werk je mooi met af een afstrijkrubber en afstrijk product, dus geen afwasmiddel, want dit ontvet uw silicone.

User_ion

Lid
Lid geworden
10 nov 2017
Waarderingsscore
1
Punten
18
Of je kan een zaagsnede maken met een Multimaster en een diamantschijfje waardoor je een bredere opening hebt tussen beide tegels.
Je kan dan meer correct deze vullen met de sanitaire silicone.

Je moet steeds ervoor zorgen dat de spuitmond max. even breed is of de opening die u wilt dichten.
De tweede silicone laag daar pas moet je de spuitmond afsnijden op de gewenste breedte van de silicone laag.
Onderaan (vloer/wand) maak je een silicone laag van min. 7mm en deze werk je mooi met af een afstrijkrubber en afstrijk product, dus geen afwasmiddel, want dit ontvet uw silicone.
Ook een idee van welk soort siliconen? Zou een 2 componenten siliconen iets uitmaken? Of 1 of ander bepaald merk/type?

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
370
Punten
83
Ik had hierboven geschreven sanitaire silicone :unsure:
2 Componenten silicone is niet mijn vaksector.

Bovenaan