• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afbraak gevelsteen: hoogwerker of stelling huren

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Beste allen,

wij zouden volgende week onze gevelsteen willen afbreken. Ons huis is aan de voorzijde ongeveer 9m hoog en aan de achterzijde 6m. We zouden eveneens aan de zijkant een schouw willen afbreken, gevelstenen van een dakkapel en gevelstenen van een tweede schouw.

Nu vroegen we ons af of we best stellingen of een hoogwerker huren. We dienen wel te letten op het feit dat ons terrein afhelt (zie foto) en we denken misschien een hoogwerker op rupsen of eentje op banden met rijplaten nodig te hebben om aan de achterzijde te geraken. Het muurtje achter de rode auto hebben we afgebroken zodat we “gemakkelijker” naar de achterzijde konden gaan met rollend materiaal.

Gelet op het feit dat we 2 leken zijn, wat raden jullie ons aan?

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 2204A774-8470-4FB1-A6AB-CA058A751F72.jpeg
    2204A774-8470-4FB1-A6AB-CA058A751F72.jpeg
    249,8 KB · Weergaven: 65

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Vanonder beginnen, de rest volgt wel ? ?

Ik zou met een verreiker proberen. Is veel beweeglijker. Daar een stortkoker aanhangen.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Vermoedelijk ga je isolatie en een nieuwe gevelsteen plaatsen , dus daarvoor zal je ook een stelling nodig hebben.
Ik zou nu dus opteren om een stelling te huren (laat die tegelijk ook plaatsen door de verhuurfirma) en deze te laten staan voor de gehele bouwperiode.
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Vermoedelijk ga je isolatie en een nieuwe gevelsteen plaatsen , dus daarvoor zal je ook een stelling nodig hebben.
Ik zou nu dus opteren om een stelling te huren (laat die tegelijk ook plaatsen door de verhuurfirma) en deze te laten staan voor de gehele bouwperiode.
Mja, maar het gaat EPS + gevelstrips worden dus die stelling zou echt wel meer dan een halfjaar moeten staan en vrees dat de dakwerker zijn eigen stelling wil gebruiken.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Ben je zeker dat ie een stelling gaat gebruiken ? Ik zou eerder voor een kraanwagen gaan als dakwerker.
Ik neem aan een foto van google oid , zijn er al nieuwe ramen of komen die ook met de gevelwerken ??
Hou dus rekening met diepere dorpels , dagkanten die moeten weggekapt /weggeslepen worden enz.
Ga je zelf isoleren en strips plaatsen , dan zou ik opteren om te investeren in een aankoop-stelling en die door te verkopen na de werken..........
Hangt allemaal een beetje af of je het laat doen of niet natuurlijk . Huren is per dag/week/maand en kan flink oplopen. Kopen is ff een zure appel maar geeft je wel de nodige tijd .
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Bedankt om mee te denken.
Op basis van de aanvaarde offerte gaat hij een stelling gebruiken voor de dakwerken.

Nee, we doen enkel de afbraak zelf en dan binnen slechts kleinere dingen (isoleren van dak en kelderplafond, sleuven slijpen, vvw leggen etc).

De ramen komen na de ruwbouw (bijna alle raamopeningen veranderen van grootte). Dus eerst ramen en dak en dan pas gevelisolatie en steenstrips. Vandaar de lange tijd…

We hoopten met een week toe te komen om de gevel af te breken (+/- 185 m2).Of is dit ijdele hoop?
 

roosen00

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
1.562
Waarderingsscore
1.049
Punten
113
Bedankt om mee te denken.
Op basis van de aanvaarde offerte gaat hij een stelling gebruiken voor de dakwerken.

Nee, we doen enkel de afbraak zelf en dan binnen slechts kleinere dingen (isoleren van dak en kelderplafond, sleuven slijpen, vvw leggen etc).

De ramen komen na de ruwbouw (bijna alle raamopeningen veranderen van grootte). Dus eerst ramen en dak en dan pas gevelisolatie en steenstrips. Vandaar de lange tijd…

We hoopten met een week toe te komen om de gevel af te breken (+/- 185 m2).Of is dit ijdele hoop?
alleen ,met 2 of half de familie ?

hoe handig ben je ?
welk materiaal ga je gebruiken ?
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Bedankt om mee te denken.
Op basis van de aanvaarde offerte gaat hij een stelling gebruiken voor de dakwerken.

Nee, we doen enkel de afbraak zelf en dan binnen slechts kleinere dingen (isoleren van dak en kelderplafond, sleuven slijpen, vvw leggen etc).

De ramen komen na de ruwbouw (bijna alle raamopeningen veranderen van grootte). Dus eerst ramen en dak en dan pas gevelisolatie en steenstrips. Vandaar de lange tijd…

We hoopten met een week toe te komen om de gevel af te breken (+/- 185 m2).Of is dit ijdele hoop?
alleen ,met 2 of half de familie ?

hoe handig ben je ?
welk materiaal ga je gebruiken ?
Met 2.

handig zou ik ons zelf niet niet direct noemen maar ondertussen hebben we wel de binnenkant van ons huis afgebroken en wat dingen buiten al.

We gebruiken een elektrische breekhamer en hebben meerdere soorten beitels erop.
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
"zal wel lukken" hangt ook af of je verlof hebt genomen of na je werk nog moet beginnen.... En dan hou je best nog rekening met onverwachte dingen die bij een verbouwing komen kijken. Als het de volledige woning rondom is kom je er volgens mij niet hoor. Ik neem aan dat de ramen dan al klaar zijn als de gevelsteen weg is en dan aansluitend op de afbraak worden geplaatst?
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
"zal wel lukken" hangt ook af of je verlof hebt genomen of na je werk nog moet beginnen.... En dan hou je best nog rekening met onverwachte dingen die bij een verbouwing komen kijken. Als het de volledige woning rondom is kom je er volgens mij niet hoor. Ik neem aan dat de ramen dan al klaar zijn als de gevelsteen weg is en dan aansluitend op de afbraak worden geplaatst?
Effectief allebei een week verlof genomen. Het is effectief rondom rond (en heb al een 15 m2 van de lagere gelegen delen gedaan). We zullen dan nog wat weekends moeten spenderen.

nee, ramen gaan er pas in oktober uit aangezien zo goed als bijna alle ramen van afmetingen veranderen dus de ruwbouwaannemer moet nog passeren.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Als je nu nog een bouwkraan ter beschikking had dan was dat ideaal. Hier zo gedaan:
Puin onmiddellijk in de puinbak, puinbak legen in de container. Dan moet je quasi niets opruimen (of toch heel weinig). Iedere dag een nieuwe container laten komen, na 6 dagen was de volledige buitengevel afgebroken. Maar er stond ook rondom de gehele woning een gevelstelling (zelf aangekocht). Op die manier werkt dat vlot maar als je alles nog eens eerst in de kruiwagen moet scheppen en dan in die container moet beginnen kappen, dan ga je toch hard moeten werken.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Dat bedoelde ik ook, hoe ga je het puin in de container krijgen?
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Ik zou eerder een datum afspreken voor plaatsing nieuwe ramen en op basis daarvan gaan breken... Heb je enig idee hoe lang het duurt tussen opmeten en plaatsing? Voor corona was dit 6 tot 8 weken., nu echter????
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
Ik zou eerder een datum afspreken voor plaatsing nieuwe ramen en op basis daarvan gaan breken... Heb je enig idee hoe lang het duurt tussen opmeten en plaatsing? Voor corona was dit 6 tot 8 weken., nu echter????
Het zou al moeten afgebroken zijn voor de ruwbouwaannemer komt.

Nu is dit inderdaad langer maar we hopen eveneens op 8 weken aangezien we al de helft van de offerte hebben betaald als voorschot zodat de aluminium profielen al allemaal zijn aangekocht. Zo zou het sneller gaan en eveneens goedkoper aangezien we niet bloot staan aan de prijsstijgingen van het aluminium.
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
De meeste tijd ga je toch steken in het opscheppen van puin en dat in de container te gooien.
Eventueel huur je daar een bobcat voor.
 

Verbouwvrouw

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2020
Berichten
431
Waarderingsscore
126
Punten
43
De meeste tijd ga je toch steken in het opscheppen van puin en dat in de container te gooien.
Eventueel huur je daar een bobcat voor.
Mijn vader heeft eentje dus dit is wel een goed idee.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan